Toyota – Rav4 V

Δεν είναι τυχαίο αυτοκίνητο το RAV4. Όπως δεν είναι και τυχαία εταιρία η Toyota, που 25 χρόνια πριν, το 1994, με την παρουσίαση του αποκλειστικά τετρακίνητου τότε μοντέλου πρώτης γενιάς, έθετε τις βάσεις για τη δημιουργία της όλο και πιο δημοφιλούς στις μέρες μας κατηγορίας των SUV. Ήταν η πρώτη σοβαρή προσπάθεια για αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με υπολογίσιμες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, αλλά και με αρκετά «ασφάλτινο» και πολιτισμένο χαρακτήρα. Το RAV4 της ψηφιακής εποχής έρχεται να δηλώσει παρών στις εξελίξεις που τρέχουν, καταθέτοντας τα οικολογικά διαπιστευτήριά του, χωρίς όμως να ξεχνά και τις παραδοσιακές αξίες που χαρακτηρίζουν τα “made in Japan” αυτοκίνητα…

Βρισκόμαστε σε μια εποχή που το διοξείδιο του άνθρακα διώκεται ανηλεώς και η υβριδική τεχνολογία της Toyota αποτελεί ένα καλό μέσο για την επίτευξη των ορίων που θέτει η νομοθεσία – τουλάχιστον σε αυτή τη φάση. Δεν προκαλεί έκπληξη λοιπόν το γεγονός ότι το νέο RAV4 είναι βασικά… υβριδικό, αφού από τις τρεις μονάδες ισχύος με τις οποίες διατίθεται, οι δύο είναι υβριδικές, με βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων και έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες – για κίνηση αντίστοιχα στους εμπρός [FWD] ή στους τέσσερις [AWD] τροχούς (ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας κινεί τους πίσω τροχούς εξασφαλίζοντας την τετρακίνηση). Ενώ η μία «συμβατική» έκδοση έρχεται με βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων σε εκδόσεις FWD και AWD και μπορεί να συνδυαστεί τόσο με χειροκίνητο, όσο και με αυτόματο (συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης – CVT) κιβώτιο ταχυτήτων.

Βρισκόμαστε σε μια εποχή που το διοξείδιο του άνθρακα διώκεται ανηλεώς και η υβριδική τεχνολογία της Toyota αποτελεί ένα καλό μέσο για την επίτευξη των ορίων που θέτει η νομοθεσία – τουλάχιστον σε αυτή τη φάση. Δεν προκαλεί έκπληξη λοιπόν το γεγονός ότι το νέο RAV4 είναι βασικά… υβριδικό, αφού από τις τρεις μονάδες ισχύος με τις οποίες διατίθεται, οι δύο είναι υβριδικές, με βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων και έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες – για κίνηση αντίστοιχα στους εμπρός [FWD] ή στους τέσσερις [AWD] τροχούς (ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας κινεί τους πίσω τροχούς εξασφαλίζοντας την τετρακίνηση). Ενώ η μία «συμβατική» έκδοση έρχεται με βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων σε εκδόσεις FWD και AWD και μπορεί να συνδυαστεί τόσο με χειροκίνητο, όσο και με αυτόματο (συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης – CVT) κιβώτιο ταχυτήτων.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.987 (4×2)1.987 (4×4)2.487 (H) (4×2)2.487 (H) (4×4)
Ισχύς (PS)175175218218
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)190180190190
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)9,89,98,48,1
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) 6,06,24,54,6
Αριθμός θυρών5555
Αριθμός θέσεων5555
Τιμή σε ευρώ30.95033.35036.900 39.650
Τιμή σε δραχμές10.546.21211.364.01212.573.675 13.510.737

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/toyota/rav4/35881
Προσωπικό σχόλιο: Ακόμα παράγεται σε ένα μάλλον αποτυχημένο υβριδικό σύστημα.

Πηγή: https://www.ethnos.gr/auto/19650_neo-toyota-rav4-i-epistrofi-toy-protoporoy