Skoda – Kodiaq

Νέα έλευση, νέο όνομα, νέες προσδοκίες από τη Skoda που εξέλαβε πολύ σοβαρά τις έρευνες για τη διόγκωση της ζήτησης των απανταχού SUV. Εξωτερικά το Kodiaq υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας. Η εικόνα είναι κάπως πιο συγκρατημένη στο πίσω τμήμα συγκριτικά με εμπρός αλλά όλο αυτό λίγο απασχολεί τον υποψήφιο κάτοχο, που θα διακρίνει μεμιάς ένα επιβλητικό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, το οποίο δύσκολα περνά απαρατήρητο. Το συνολικό μήκος του αμαξώματος φτάνει στα 4,7 μέτρα περίπου.

Το Kodiaq πατάει στην αξιόλογη πλατφόρμα MQB του Group VW, κάτι που σημαίνει πως καταφέρνει να «κρύβει» καλά τόσο τον όγκο, όσο και το βάρος του. Επίσης άλλο ένα γνώρισμα της συγκεκριμένης πλατφόρμας είναι η ακαμψία που εισπράττεις ως αίσθηση από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Από εκεί και πέρα η καλορυθμισμένη ανάρτηση ικανοποιεί με τον τρόπο που απορροφά τις ανωμαλίες και παράλληλα οι κλίσεις του αμαξώματος κινούνται σε λογικά πλαίσια. Το υψηλό προφίλ των ελαστικών λειτουργεί ευεργετικά στην άνεση των επιβατών αλλά και στην απρόσκοπτη κύλιση ακόμη και πάνω από ανωμαλίες του δρόμου. Σαφώς το Kodiaq με αυτή τη διάπλαση δεν φτιάχτηκε να στρίβει στις δυο ρόδες, προς Θεού, όμως στην πίεση στον επαρχιακό θα αντιδράσει προοδευτικά χωρίς παρατράγουδα. Το συνολικό πάτημα αλλά και το σύστημα πέδησης υμνούν τη γερμανική σχολή οπότε δεν τίθεται θέμα περαιτέρω σχολιασμού.

Το όνομα Scout, που παλιότερα χαρακτήριζε όσα συμβατικά μοντέλα της Škoda επιχειρούσαν να μοιάσουν σε SUV, σήμερα χρησιμοποιείται και στα πραγματικά SUV της, για τις πιο ικανές εκδόσεις τους. Το Kodiaq Scout ξεχωρίζει χάρη στους προφυλακτήρες με εμφάνιση ποδιάς αλουμινίου, ενώ ίδιο φινίρισμα έχουν οι καθρέφτες και οι μπάρες οροφής. Το ύψος από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 0,7 πόντους, φτάνοντας τους 19,4. Η επιπλέον προστασία των μηχανικών μερών εξασφαλίζεται από το πακέτο Rough Road που περιλαμβάνει ποδιές για το μηχανοστάσιο, την ανάρτηση κ.ά. Από την άλλη όμως οι 19άρες ζάντες με λάστιχα 235/50 έχουν εντελώς ασφάλτινο προσανατολισμό. Στο δρόμο, δυσκολεύεσαι να εντοπίσεις διαφορές σε σχέση με τα υπόλοιπα τετρακίνητα Kodiaq. Η ανάρτηση αντιμετωπίζει με τον ίδιο, ισοπεδωτικό τρόπο τις περισσότερες ανωμαλίες, και σπάνια νιώθεις τους μεγάλους τροχούς να περνάνε πιο ξερά πάνω από σαμαράκια. Στον αυτοκινητόδρομο παραμένει σταθερό και ιδιαίτερα ήσυχο, τουλάχιστον έως τα 140 km/h. Ακόμα και υπό πίεση το Scout παραμένει φιλικό, με λογική κλίση και την τετρακίνηση να εξασφαλίζει άφθονη ελκτική πρόσφυση.

Χώροι
Ποιότητα
Τιμή
Εξοπλισμός
Άνεση

Αυξημένη κατανάλωση
Δύσκολο στο παρκάρισμα λόγω μήκους

Κυβισμός (κ.εκ.)1.498 (4×2)1.968 (D) (4×2)1.968 (D) (4×4)1.968 (D) (4×4)1.968 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)150150150190240
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)200199196210221
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)9,89,910,08,67,0
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,15,05,65,76,4
Αριθμός θυρών55555
Αριθμός θέσεων5 5555
Τιμή σε ευρώ26.90027.68032.900 42.00052.900
Τιμή σε δραχμές9.166.1759.431.96011.210.675 14.311.50018.025.675

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/skoda/kodiaq/26894
Προσωπικό σχόλιο: Πολύ τίμια επιλογή.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/3688/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%AE-%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%B5%CF%83%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%87%CF%8E%CF%81%CE%BF%CE%B9-%CE%B8%CE%B7%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85! & https://www.drive.gr/test-drives/dokimi/test-drive-skoda-kodiaq-scout-20-tdi-4×4