
Το Karoq δεν χρειάζεται πλέον ιδιαίτερες συστάσεις. Το ότι ψηφίστηκε πέρσι ως «Αυτοκίνητο του 2019», στο πλαίσιο του δημοσιογραφικού θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», δείχνει την εντύπωση που μας έκανε. Το μικρομεσαίο SUV της Skoda ήρθε την κατάλληλη στιγμή σε μια κατηγορία που αναπτύσσεται ραγδαία και κατά τη γνώμη μας αυτή η πετρελαιοκίνητη έκδοση είναι η πιο χαρακτηριστική για να τονίσει την εικόνα του ως ενός πρακτικού και άνετου οικογενειακού αυτοκινήτου. Το Karoq έχει μήκος 4,382 μ. και μεταξόνιο 2.638 χιλιοστών.

το Karoq δίνει αμέσως στο δρόμο την εντύπωση ότι η έμφαση έχει δοθεί στην άνεση, στοιχείο άλλωστε που χαρακτηρίζει όλα τα Skoda. Αυτό σημαίνει ότι οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων είναι αρκετά μαλακές, επιτρέποντας κάπως αυξημένες κλίσεις του υπερυψωμένου (απόσταση από το έδαφος 17,2 εκ.) αμαξώματος στις στροφές. Αυτό όμως δεν γίνεται σε υπερβολικό βαθμό και σίγουρα γίνεται χωρίς απότομες μεταφορές βάρους και χωρίς να επηρεάζεται άτσαλα η τροχιά του αυτοκινήτου. Μπορεί λοιπόν να μη μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με «σπορτίφ» χαρακτήρα, πρόκειται όμως για ένα απολύτως ασφαλές αυτοκίνητο, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης για την κατηγορία, καλό κράτημα και συμπεριφορά με πολύ προοδευτικές και απόλυτα προβλέψιμες αντιδράσεις. Το τιμόνι είναι απολύτως ικανοποιητικό για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου σε αίσθηση και ακρίβεια και τα φρένα αποτελεσματικά. Συνολικά, λοιπόν, πρόκειται για ένα αυτοκίνητό που ακόμα και στο μακρινό ταξίδι δεν θα κουράσει ούτε τον οδηγό ούτε τους επιβάτες και δεν θα δημιουργήσει την παραμικρή δυσφορία ή αίσθηση ανασφάλειας.

Η παρθενική εμφάνιση του ονόματος “Scout” είχε γίνει πριν περίπου δέκα χρόνια στο Octavia της δεύτερης γενιάς, με την Skoda να εγκαινιάζει μία έξτρα έκδοση των μοντέλων της, με πιο off road εμφάνιση και σε κάποιες περιπτώσεις (όχι όλες) και με λίγο πιο αυξημένες δυνατότητες για κίνηση και πέραν της ασφάλτου. Με την άφιξη των SUV η εταιρία συνέχισε την παράδοση των Scout και στο Kodiaq ενώ σειρά πήρε και το μικρότερο Karoq με την δική του εκδοχή. Και όπως συμβαίνει και στα υπόλοιπα μοντέλα, οι διαφορές είναι αρχικά στην εμφάνιση, με αρκετά προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος και ποδιές εμπρός και πίσω. Η Skoda προσφέρει το Karoq Scout στη χώρα μας με στάνταρ σύστημα τετρακίνησης με ειδική λειτουργία «Off Road», αλλά και με σύστημα υποβοήθησης κατάβασης Hill Descent Control, ώστε να τονίσει περαιτέρω τις εκτός δρόμου ικανότητές του.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 (4×2) | 1.498 (4×2) | 1.598 (D) (4×2) | 1.968 (D) (4×4) | 1.968 (D) (4×4) |
Ισχύς (PS) | 116 | 150 | 116 | 150 | 190 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 187 | 204 | 188 | 196 | 211 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 10,6 | 8,4 | 10,7 | 8,7 | 7,8 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 5,3 | 5,4 | 4,6 | 5,0 | 5,2 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 19.900 | 25.200 | 21.970 | 37.600 | 41.900 |
Τιμή σε δραχμές | 6.780.925 | 8.586.900 | 7.486.277 | 12.812.200 | 14.277.425 |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/skoda/karoq/28527
Προσωπικό σχόλιο: Λογικές τιμές για τα δικίνητα.
Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/4395/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CF%84%CE%B1-%CE%AD%CF%87%CE%B5%CE%B9-%CF%8C%CE%BB%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%85%CE%BC%CF%86%CE%AD%CF%81%CE%B5%CE%B9! & https://www.caranddriver.gr/eidiseis/arthro/skoda_karoq_scout_peripeteiodes_look_kai_stantar_tetrakinisi-7725636/