Skoda – Kamiq

Η Skoda διαθέτει πλέον μια πληρέστατη γκάμα στη δημοφιλή κατηγορία των SUV, μετά και το λανσάρισμα του μικρότερου μοντέλου της Kamiq. Μαζί με το Karoq και το Kodiaq, είναι σε θέση να καλύψει κάθε δυνατή ανάγκη. Το Kamiq συνδυάζει σχεδιαστικά στοιχεία από τα SUV μοντέλα της Skoda, αλλά και από το Scala. Το μήκους 4.241 χλστ. αμάξωμά του έχει ιδανικές διαστάσεις, αφού ευνοεί την ευελιξία, ενώ «κρύβει» πολύ καλούς χώρους. Σχεδιαστικά, το καπό, ο εμπρός προφυλακτήρας και τα πλαϊνά νεύρα θυμίζουν το Kodiaq και το Karoq, όμως οι διαχωρισμένοι προβολείς αποτελούν νέο αισθητικό γνώρισμα. Το πίσω μέρος του είναι λίγο απότομα κομμένο και μοιάζει αρκετά με το Scala, ειδικά στα φανάρια.

Ο θάλαμος των επιβατών προέρχεται αυτούσιος από του Scala και συγκεντρώνει στο σύνολό του θετικά στοιχεία. Υπεύθυνος σχεδιασμού είναι ο Έλληνας σχεδιαστής Δημήτρης Δαρκούδης, ο οποίος έχει δώσει προσοχή σε κάθε λεπτομέρειά του. Συνολικά δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου και διακρίνεται για το κομψό του ντιζάιν και την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Ολόκληρο το ταμπλό και ένα τμήμα των εμπρός θυρών αποτελούνται από μαλακό πλαστικό, όταν όλα σχεδόν τα μικρά SUV έχουν σκληρά πλαστικά. Την ευχάριστη εικόνα ενισχύουν το διακοσμητικό πάνελ στο ταμπλό, συνδυασμένο με επενδύσεις χρωμίου και σωστές αναλογίες. Τόσο το Scala όσο και το Kamiq , στις εκδόσεις G-TEC εφοδιάζονται με κινητήρα bi-fuel (διπλού καύσιμου). Είναι υπέρ-τροφοδοτούμενος, τριών κυλίνδρων, χωρητικότητας ενός λίτρου και ισχύος 90 PS. Ο κινητήρας αυτός λειτουργεί κυρίως με CNG (Compressed Natural Gas – συμπιεσμένο φυσικό αέριο) αλλά μπορεί επίσης να χρησιμοποιεί βενζίνη για την κίνηση σε περιοχές χωρίς σταθμούς πλήρωσης φυσικού αερίου.

Βασισμένο στη γνωστή, στιβαρή και ελαφριά πλατφόρμα MQB-A0 του ομίλου VW, το Kamiq, συνδυάζεται με κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις. Η κλασική δομή με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω έχει δεχτεί διάφορες αλλαγές για να ταιριάζει καλύτερα στο ημίψηλο αμάξωμα. Συγκριτικά με το Scala, το Kamiq διαθέτει μεγαλύτερα σε μήκους ελατήρια και αμορτισέρ, πιο μεγάλη αντιστρεπτική δοκό μπροστά, ενισχυμένο πίσω άξονα, μεγαλύτερους τροχούς και τιμόνι με διαφορετικό λόγο. Οι ρυθμίσεις αυτές έγιναν έτσι ώστε να αποφευχθούν οι μεγάλες κλίσεις στις στροφές και οι τάσεις πλεύσης λόγω της αυξημένης απόστασης του αμαξώματος. Χαρακτηριστικά που γίνονται αισθητά και στην πράξη.

Ποιότητα κατασκευής,
Χώροι για επιβάτες και αποσκευές,
Εργονομία,
Πρακτικότητα,
Οδική συμπεριφορά,
Εξοπλισμός

Ελαφρύ τιμόνι,
Δύναμη κινητήρα στις πολύ χαμηλές στροφές

Κυβισμός (κ.εκ.)9999991.498999 (G)1.598 (D)
Ισχύς (PS)9511615090116
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)181194213176192
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)11,19,98,312,510,4
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,15,04,95,1 (6,5 κ.μ.)4,2
Αριθμός θυρών5 5555
Αριθμός θέσεων55555
Τιμή σε ευρώ15.90018.60021.50019.50021.970
Τιμή σε δραχμές5.417.9256.337.9507.326.1256.644.6257.486.277

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/skoda/kamiq/38097
Προσωπικό σχόλιο: Θα ήταν πολύ παιχνιδιάρικο εάν έβγαζαν και τετρακίνητη έκδοση.

Πηγή: https://www.autogreeknews.gr/dokimes/dokimes-autokinitwn-ana-marka/skoda-dokimes/dokimi-skoda-kamiq-1-0-tsi-116-ps