Jeep – Wrangler IV

Η τέταρτη γενιά παρουσιάστηκε στα τέλη του 2017 με 2-θυρο και 4-θυρο αμάξωμα, εκδόσεις Sport, Sahara και Rubicon και με τρεις κινητήρες, ένα 2λιτρο Turbo βενζίνης 270 ίππων, ένα 3.6 V6 Pentastar και ένα Turbodiesel 2,2 λίτρων και 200 ίππων, οι οποίοι συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Το 2020 αναμένεται και έκδοση plug-in hybrid. Ως Wrangler γράφει ιστορία από το 1986 αλλά έχει παράδοση που πάει πολύ πιο πίσω στο χρόνο, στο 1941 και το θρυλικό Willys. Όπως και να το δεις, το πιο χαρακτηριστικό σύγχρονο Jeep έχει κατακτήσει άξια τον τίτλο του τετρακίνητου icon. Είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια καλή γεύση από την νέα, 4η γενιά οδηγώντας τη σε άσφαλτο, χώμα και off road δοκιμασίες στα πλαίσια του Camp Jeep 2019.

Εμφανισιακά το νέο Wrangler είναι φρέσκο παραμένοντας ωστόσο πιστό στη σχεδιαστική λογική των προκατόχων του. Οδηγικά, γνωρίζαμε ότι είναι από τα λίγα πραγματικά 4×4 που μπορούν να κινηθούν στα πιο ακραία εδάφη. Και μας το απέδειξε, τόσο σε χωμάτινες διαδρομές των ιταλικών Άλπεων όσο και στην off road πίστα που είχαν στήσει οι εκπαιδευτές της Jeep Academy. Κορμοί δέντρων συνέθεταν ειδικές δοκιμασίες που σκοπό είχαν να αναδείξουν την ελευθερία άρθρωσης της ανάρτησης που βοηθά κάθε τροχό να διατηρεί επαφή με το έδαφος, την αποτελεσματική λειτουργία της τετρακίνησης που μεταφέρει τη ροπή στους τροχούς που έχουν πρόσφυση και δεν αφήνει αυτούς που είναι στο αέρα να γυρίζουν τρελά και να σπαταλούν δύναμη, την ικανότητα και την αντοχή των ελαστικών, το μεστό τράβηγμα των κινητήρων από πολύ χαμηλά που σε βοηθά να σκαρφαλώνεις και να περνάς εμπόδια χωρίς άσκοπα μαρσαρίσματα, και φυσικά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, όπως το hill descent που αναλαμβάνει πλήρως τον έλεγχο των φρένων όταν κατεβαίνεις πολύ απότομες πλαγιές. Και δεν μιλάμε για την έκδοση Rubicon που είναι καλύτερα στημένη για περιπέτεια, αλλά για την πιο “προσγειωμένη” Sahara. Ακόμη κι αυτή πάντως έχει αρκετά εφόδια για να τα βάλει με τη φύση: Τετρακίνηση Command-Trac, κοντές σχέσεις, 242 mm απόσταση από το έδαφος, δυνατότητα κίνησης σε υδάτινο κώλυμα 762 mm, 2.495 kg ικανότητα έλξης και γωνίες προσέγγισης, προσπέλασης και αποχώρησης 35,4, 20 και 30,7 μοίρες αντίστοιχα.

Αυτό που δεν περιμέναμε ήταν η συγκροτημένη συμπεριφορά του Wrangler στην άσφαλτο! Παρότι παραμένει ένα από τα πιο σκληροτράχηλα 4×4 της αγοράς και το βάρος του φτάνει τους 2 τόνους, έχει βελτιωθεί σημαντικά τόσο σε άνεση όσο και σε κράτημα. Οι κλίσεις στις στροφές είναι λογικές, η πρόσφυση πολύ καλή και η γενικότερη αίσθηση αυτή ενός σύγχρονου ψηλού αυτοκινήτου. Φυσικά και δεν μεταμορφώθηκε σε σπορ SUV που πετάγεται με χάρη και ταχύτητα από στροφή σε στροφή. Αν όμως το οδηγείς όπως το οικογενειακό σου αυτοκίνητο με τα παιδιά σου μέσα, νιώθει το ίδιο άνετα στην άσφαλτο όπως και στο χώμα. Τα πλαστικά έχουν αναβαθμιστεί, σε κάποια σημεία που δεν πέφτει το μάτι ωστόσο όπως χαμηλά στη μεσαία κολόνα, υστερούν σε συναρμογή. Καλή είναι η εικόνα και σε χωροταξικό επίπεδο. Τέσσερις ενήλικες βολεύονται με άνεση στην καμπίνα ενώ ο χώρος αποσκευών ξεκινά από 533 λίτρα και φτάνει τα 1.044 με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Φυσικά, οι πόρτες της καμπίνας (από κράμα αλουμινίου) μπορούν να αφαιρεθούν και το παρμπρίζ αναδιπλώνει προς τα εμπρός, όπως αρμόζει σε ένα Wrangler.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.9951.9952.184 (D)2.184 (D)
Ισχύς (PS)272272200200
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)177177180180
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)7,37,58,99,6
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)9,09,07,57,7
Αριθμός θυρών3535
Αριθμός θέσεων4545
Τιμή σε ευρώ71.90076.90069.900 74.900
Τιμή σε δραχμές24.499.92526.203.675 23.818.42525.522.175

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/jeep/wrangler/34192
Προσωπικό σχόλιο: Εκτός δρόμου τέλεια, στο crash test όμως;

Πηγή: https://www.gocar.gr/test-drives/first-drive/28244,Odhgoyme_to_neo_Jeep_Wrangler.html