Volvo – XC40

Αν το πόσο τραβάει τα βλέμματα ένα αυτοκίνητο στο δρόμο είναι κριτήριο για τις προοπτικές που έχει η εμπορική του πορεία, για το XC40 αυτές οι προοπτικές πρέπει να είναι πολύ καλές! Το γεγονός ότι το XC40 ήταν τον Ιούλιο στην Ευρώπη το μοντέλο της Volvo με τις περισσότερες πωλήσεις, πιστεύουμε ότι είναι ενδεικτικό των προοπτικών που υπάρχουν για το αυτοκίνητο. Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό για τη σουηδική εταιρεία και τις ευρύτερες προοπτικές της, γιατί το XC40 είναι το πρώτο μοντέλο της που είναι βασισμένο στη νέα «σπονδυλωτή» πλατφόρμα CMA, η οποία είναι ειδικά μελετημένη για να συνδυάζεται και με υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα παροχής ισχύος. Με μήκος 4,425 μ. και μεταξόνιο 2.702 χιλιοστών, το αυτοκίνητο ανήκει στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, μια από τις πιο σημαντικές και τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες στην ευρωπαϊκή αγορά.

Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας είναι πλέον αρκετά μεγάλα για να προσφέρουν άνετους χώρους για τέσσερα άτομα και να ανταποκρίνονται πολύ καλά στο ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου για τον οποίο προορίζονται. Δεν ήταν λοιπόν έκπληξη για μας οι πολύ καλοί χώροι του XC40, στο οποίο θα μεταφερθούν άνετα τέσσερις ενήλικοι ακόμα και σε ένα ταξίδι. Τις ανάγκες τους θα καλύψει και ο χώρος αποσκευών, που δεν είναι μεν ο κορυφαίος της κατηγορίας, αλλά είναι αρκετά μεγάλος, με χωρητικότητα 460 λίτρων, όπως επίσης και αρκετά πρακτικός λόγω των δυνατοτήτων διαμόρφωσης που προσφέρει το «σπαστό» δάπεδό του. Την καλή εικόνα συμπληρώνει ο μεγάλος αριθμός από κάθε είδους αποθηκευτικούς χώρους που υπάρχει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Τη σημασία που έχει δοθεί στην λεπτομέρεια τονίζει και η ύπαρξη… κάδου απορριμμάτων με καπάκι που κλείνει αυτόματα στην κεντρική κονσόλα πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων. Ακόμα καλύτερη είναι η εικόνα για την ποιότητα και τον διάκοσμο του εσωτερικού, που είναι πολύ υψηλού επιπέδου, επιβεβαιώνοντας τη θέση της Volvo ανάμεσα στους “premium” κατασκευαστές.

Βασικό στοιχείο της συμπεριφοράς του XC40 στο δρόμο είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, που δίνει την αίσθηση «ακριβού» αυτοκινήτου. Σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα βρίσκεται και η άνεση που προσφέρει, χωρίς βεβαίως (το έχουμε πει αυτό πολλές φορές και για άλλα αυτοκίνητα) να φτάνει στα επίπεδα των σεντάν της Volvo -όπως συμβαίνει με όλα τα SUV. Συνολικά η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο είναι ασφαλής και απολύτως προβλέψιμη, δεν προβληματίζει καθόλου τον οδηγό και με όλο αυτό το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο τα συστημάτων ασφαλείας που υπάρχουν, προσφέρει μία ξεκούραστη οδήγηση, χωρίς άγχος και απρόοπτα. Αρκετά ικανοποιητικό, αν και με κάπως «τεχνητή» αίσθηση είναι το τιμόνι, ενώ και τα φρένα είναι αποτελεσματικά και συμβάλλουν στο γενικότερο αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει το αυτοκίνητο. Σε ό,τι αφορά την εκτός δρόμου κίνηση, ο συνδυασμός της τετρακίνησης, της αυξημένης απόστασης από το έδαφος (21,1 εκατοστά), του κινητήρα ντίζελ και του αυτόματου κιβωτίου, προσφέρει δυνατότητες που θα καλύψουν τις ανάγκες της συντριπτικής πλειοψηφίας των οδηγών. Σχετικά με τις γνωστές γωνίες που χαρακτηρίζουν τις δυνατότητες των εκτός δρόμου, οι τιμές τους είναι 21,7° για τη γωνία προσέγγισης, 30,4° για τη γωνία φυγής και 21,9° για τη γωνία ράμπας.

Όλα τα παραπάνω ανεβαίνουν στο ύψιστο επίπεδο στην έκδοση T5 Plug-in hybrid του XC40 που αποτελεί και το πρώτο compact SUV της Volvo με αυτήν τη τεχνολογία αιχμής για την κίνηση του. Για την κίνησή του αξιοποιεί τον ιδιαίτερα ισχυρό και προηγμένο turbo τρικύλινδρο κινητήρα των Σουηδών των 1,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 180 ίππους και 265 Nm ροπής στις 5.800 και 2.550 σ.α.λ. αντίστοιχα. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο συνεργάζεται αρμονικά με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 82 ίππων με την συνδυασμένη απόδοσή να ανέρχεται στους 262 ίππους και τα 445 Nm ροπής. Χάρη στην προηγμένη τεχνολογία των Σουηδών και την μπαταρία των 10,7 kWh, το plug-in υβριδικό XC40 μπορεί και κινείται αποκλειστικά με την χρήση του ηλεκτροκινητήρα του καλύπτοντας απόσταση έως και 50 χλμ., χωρίς να καταναλώνει καύσιμο Το προηγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης του XC40 T5 Plug-in ξεχωρίζει για τα τέσσερα προγράμματα Pure, Hybrid, Power, Individual. Με την επιλογή τους, τα προγράμματα προσαρμόζουν τη λειτουργιά του συστήματος ανάλογα με τις απαιτήσεις και δίνουν τη δυνατότητα για κίνηση από καθαρά ηλεκτρική (Pure) έως και την πλήρη εκμετάλλευση της ισχύος και των δύο κινητήρων (Power). Παράλληλα η δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας ακόμη και από οικιακή πρίζα εξασφαλίζει την μέγιστη οικονομία στις καθημερινές μετακινήσεις σας.

Κινητήρας
Καλές επιδόσεις
Ασφάλεια συνολικά
Αυτόματο κιβώτιο με 8 ταχύτητες
Ποιότητα κύλισης
Εξοπλισμός
Ποιότητα
Πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες
Αποθηκευτικοί χώροι

Κατανάλωση (για ντίζελ) στην πόλη
Ασυνήθιστη επιλογή για χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων (αριστερά-δεξιά)
Κάπως πολύπλοκη λειτουργία κεντρικής οθόνης, λόγω μεγάλου αριθμού λειτουργιών

Κυβισμός (κ.εκ.)1.477 (4×2)1.969 (4×2)1.969 (4×4)1.969 (4×4)1.477 (H) (4×2)1.969 (D) (4×2)1.969 (D) (4×4)1.969 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)163190190247262150150190
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)200210210230205200200210
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)9,68,48,56,57,39,910,47,9
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)7,27,78,08,32,05,55,76,4
Αριθμός θυρών55555555
Αριθμός θέσεων5 5555555
Τιμή σε ευρώ31.93543.36047.03051.50151.50436.09641.73650.307
Τιμή σε δραχμές10.881.85114.774.92016.025.47217.548.96517.549.98812.299.71214.221.54217.163.577

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/volvo/xc40/33014
Προσωπικό σχόλιο: Ίσως το πιο ακριβό στην κατηγορία του.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/4011/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9- & https://www.newsauto.gr/specials/volvo-xc40-t5-plug-in-hybrid-ena-vima-brosta/