
Για το μεσαίο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της Mazda, που δεν προλάβαμε να δούμε στην Ελλάδα, ήρθε η ώρα της 2ης γενιάς. Υπήρξε το πρώτο μοντέλο της «νέας» εποχής για τη Mazda. Το μοντέλο το οποίο έκανε γνωστό στο ευρύ κοινό, τη SKYACTIV Technology και τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της φίρμας, KODO – Soul of motion… Η απήχηση που είχε σε όλες τις αγορές στις οποίες και πάτησε τους τροχούς του, υπήρξε εξαιρετική! Το κοινό αγκάλιασε το ελευθέρου χρόνου όχημα των Ιαπώνων οδηγώντας το στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων στην κλάση του (περισσότερες από 180.000 ταξινομήσεις την τελευταία 3ετία στην ευρωπαϊκή μόνο αγορά ). Πλέον, το εντυπωσιακό SUV της Mazda, βρίσκεται και στη χώρα μας, έτοιμο να αλλάξει τα δεδομένα στην κατηγορία των μεγάλων πολυτελών SUV…

Το μεσαίο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της Mazda (μήκος 4,545 μ.), που είναι το μοντέλο της με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, χρησιμοποιεί ευρύτατα τις τεχνολογίες SKYACTIV της ιαπωνικής εταιρείας για την μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων της. Θα προσφέρεται με τρεις διαφορετικούς κινητήρες SKYACTIV, δύο βενζίνης στα 2 και 2,5 λίτρα και ένα ντίζελ 2.2, σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων. Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί την τεχνολογία G-Vectoring Control, που ρυθμίζει την ροπή του κινητήρα ανάλογα με τη θέση και την κίνηση του τιμονιού, βελτιώνοντας έτσι την κατανομή των φορτίων στους τροχούς, με την ανάλογη θετική επίπτωση στη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Διαθέσιμο επίσης θα είναι και το σύστημα τετρακίνησης i-ACTIV της Mazda. Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Οι πωλήσεις του νέου CX-5 θα ξεκινήσουν από την Ιαπωνία το Φεβρουάριο και βαθμιαία θα εκταθούν σε όλο τον κόσμο (το προηγούμενο μοντέλο είχε πωλήσεις σε περισσότερες από 120 χώρες, αντιπροσωπεύοντας περίπου το ένα τέταρτο των παγκόσμιων πωλήσεων της Mazda).
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.998 (4×2) | 1.998 (4×4) | 2.488 (4×2) | 2.488 (4×4) | 2.191 (D) (4×2) | 2.191 (D) (4×4) | 2.191 (D) (4×4) |
Ισχύς (PS) | 165 | 165 | 194 | 194 | 150 | 150 | 184 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 201 | 198 | 195 | 195 | 204 | 199 | 211 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 10,3 | 10,8 | 8,9 | 9,2 | 9,9 | 10,1 | 9,3 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 6,4 | 7,2 | 7,1 | 7,4 | 5,0 | 5,2 | 5,2 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 27.705 | 35.033 | 42.589 | 45.260 | 34.556 | 36.981 | 47.105 |
Τιμή σε δραχμές | 94.40.478 | 11.937.494 | 14.512.201 | 15.422.345 | 11.774.957 | 12.601.275 | 16.051.028 |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/mazda/cx-5/27704
Προσωπικό σχόλιο: Ωραίο τεχνολογικά, αλλά μεγάλα κυβικά και μεγάλες τιμές.
Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/3434/%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CE%BD%CE%AD%CE%BF-mazda-cx-5 & https://carhero.gr/cars/mazda/cx_5/