Land Rover – Range Rover IV

Πολλά μπορούν να γραφούν για την κορυφαία εκτός δρόμου πρόταση της Land Rover, αν κάτι όμως χαρακτηρίζει τη νέα, τέταρτη γενιά του μοντέλου, αυτό είναι το καινούριο, αλουμινένιο monocoque πλαίσιο, που εξοικονομεί 420 κιλά βάρους, σε σχέση με τον προκάτοχό του! Οι μηχανικοί και σχεδιαστές της εταιρίας υποστηρίζουν ότι η χρήση αλουμινίου, αντί χάλυβα, δεν επηρεάζει την ακαμψία του οχήματος. Αντιθέτως, εξασφαλίζει σημαντική μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2, καθώς επίσης βελτίωση των επιδόσεων. Το νέο Range Rover διαθέτει 10 εκατοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο και επανασχεδιασμένη αερανάρτηση, σε όλους τους τροχούς. Χάρη στην αύξηση του μεταξονίου, οι πίσω επιβάτες έχουν πλέον διαθέσιμο χώρο για τα πόδια τους μεγαλύτερο κατά 11,8 εκατοστά. Οι ενδιαφερόμενοι μάλιστα, μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δύο διαμορφώσεων της καμπίνας, μίας κλασικής πενταθέσιας και μίας «executive» με δύο άνετα πίσω καθίσματα που χωρίζονται από μία επιμηκυσμένη κεντρική κονσόλα, που φτάνει μέχρι πίσω.
Μηχανικό κιβώτιο, απλά, δεν θα υπάρχει ως εναλλακτική. Οσο για τις εκτός δρόμου δυνατότητες, το νέο Range Rover θα εφοδιάζεται με το εξελιγμένο σύστημα Terrain Response 2, που θα δουλεύει σε συνεργασία με τα συστήματα ευστάθειας και ελέγχου πρόσφυσης.

Μέτα από την επίσημη παρουσίαση του Land Rover Range Rover Sport, ήρθε η σειρά του ανανεωμένου Range Rover να κάνει την εμφάνισή του με αλλαγές στην εμφάνιση εξωτερικά και εσωτερικά αλλά και με τεχνολογίες αιχμής καθώς και υβριδική έκδοση. Συγκεκριμένα, το ανανεωμένο Land Rover Range Rover έχει να επιδείξει εξωτερικά ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και μάσκα εμπρός με νέα γρίλια, νέα φώτα τεχνολογίας LED Matrix εμπρός και φώτα με νέα κάτοπτρα πίσω καθώς και νέα σχέδια ζαντών. Περνώντας στο πολυτελές εσωτερικό του, τις εντυπώσεις κλέβει το νέο σύστημα πολυμέσων με την τεράστια οθόνη αφής 10,0 ιντσών αλλά και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,0 ιντσών. Αλλαγές υπάρχουν και στον σχεδιασμό του ταμπλό αλλά και των πάνελ των θυρών.

Η βρετανική μάρκα δημιούργησε έναν νέο κινητήρα 6 κυλίνδρων, σε σειρά, ο οποίος θα συνεργάζεται και με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, με την συνολική απόδοση να αγγίζει τους 400 ίππους. Η κωδική ονομασία του νέου κινητήρα είναι Ingenium και αντικαθιστά τον 6κυλινδρο σε διάταξη V, ενώ αποκτά και μια ιδιαίτερη αξία, μιας και ενσωματώνει έναν ηλεκτρικό κομπρέσορα σε συνδυασμό με ένα twin scroll υπερσυμπιεστή. Έτσι η συνολική ισχύ αγγίζει τους 400 ίππους και η ροπή τα 550 Nm. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές, ο ηλεκτρικός κομπρέσορας έχει τη δυνατότητα να περιστρέφεται με έως και 120.000 σ.α.λ., σε μόλις 0,5 δλ., κάτι που εκμηδενίζει στη κυριολεξία την υστέρηση της τουρμπίνας. Επιπρόσθετα ο νέος κινητήρας εκπέμπει κατά 12% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα συγκριτικά με τον προηγούμενο V6 μοτέρ, ενώ μειώνει και κατά 75% τις εκπομπές σωματιδίων. Στο τομέα των επιδόσεων η Range Rover ανακοινώνει ότι για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα απαιτούνται μόλις 6,2 δλ., με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 225 χλμ./ώρα. Επιπλέον το Range Rover Sport HST διαθέτει σύστημα CVVL (Continuous Variable Valve Lift) που μεταβάλλει τον χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής και την ανύψωση τους, με σκοπό τη βελτίωση της απόδοσης. Τέλος, ενσωματώνεται κι ένα σύστημα 48V που συγκεντρώνει ενέργεια όταν το αυτοκίνητο κινείται, παρέχοντάς την στο σύστημα Start/Stop και αν χρειαστεί προσφέρει έξτρα ροπή στον κινητήρα. Όμως η ειδική έκδοση HST διαθέτει και μερικές αισθητικές αναβαθμίσεις, όπως ανθρακονημάτινα διακοσμητικά, κόκκινες δαγκάνες φρένων, ενώ η καμπίνα ξεχωρίζει με τις κόκκινες και μαύρες επενδύσεις, όπου τα καθίσματα διαθέτουν 16 ηλεκτρικές ρυθμίσεις.

Τα μεγάλα νέα όμως, στην περίπτωση του ανανεωμένου Range Rover, βρίσκονται κάτω από το αμάξωμά του, καθώς εκεί πλέον συναντάμε και υβριδική τεχνολογία και μάλιστα plug-in, καθώς υπάρχει δυνατότητα φόρτισής του από εξωτερική πηγή ηλεκτρικής ενέργειας. Η συγκεκριμένη έκδοση είναι η P400e και απαρτίζεται από έναν 2.0 λτ. βενζινοκινητήρα 300 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 116 ίππων, ο οποίος παίρνει πνοή από μπαταρία ιόντων-λιθίου 13,1 kWh. Η συνδυαστική ισχύς του Range Rover P400e είναι 404 ίπποι και 640 Nm ροπής. Τιμές που παρά τον όγκο και το βάρος του, του εξασφαλίζουν 0-100 χλμ./ώρα σε 6,8 δλ. και τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα αλλά και ηλεκτρική αυτονομία 50 χλμ. για ταχύτητες μέχρι 137 χλμ./ώρα και μέση κατανάλωση 2,8 λίτρα/100 χλμ. Για την πλήρη φόρτισή του χρειάζεται μόλις 2 ώρες και 45 λεπτά μέσω ταχυφορτιστή 32 amp και 7 ώρες και 30 λεπτά με απλό φορτιστή 10 amp. Για την ιστορία να πούμε πως η SV Autobiography Dynamic θα είναι και η κορυφαία έκδοση στην γκάμα του ανανεωμένου Range Rover και θα έχει κάτω από το καπό της τον 5.0 λτ. V8 βενζινοκινητήρα απόδοσης 565 ίππων και 700 Nm ροπής. Για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 5,2 δλ.

Κυβισμός (κ.εκ.)2.9955.0005.0005.0005.0002.996 (H)1.997 (H)2.993 (D)2.993 (D)4.367 (D)2.993 (D) (H)
Ισχύς (PS)340375510525565400404258275339354
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)29209225225225225220209209217218
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)7,46,85,45,45,46,36,87,97,97,36,9
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)10,712,813,812,712,810,62,87,57,69,26,4
Αριθμός θυρών55555555555
Αριθμός θέσεων4, 5 (7)4, 5 (7)4, 5 (7)4, 5 (7)4, 5 (7)4, 5 (7)4, 5 (7)4, 5 (7)4, 5 (7)4, 5 (7)4, 5 (7)
Τιμή σε ευρώ147.000197.400 (206.4000)141.400 (164.100)174.500 (182.900)161.800 (170.200)
Τιμή σε δραχμές50.090.25067.264.050 (70.330.800)48.182.050 (55.917.075)59.460.875 (62.323.175)55.133.350 (57.995.650)

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/land-rover/range-rover/10934
Προσωπικό σχόλιο: Υπάρχει κάποιος που θα χρησιμοποιήσει τις 4×4 δυνατότητές του;

Πηγή: https://www.autogreeknews.gr/land-rover/14066-neo-range-rover-me-404-ippous-kai-katanalosi-2-8-lt-100-xlm-videos & https://www.autogreeknews.gr/nea/polla-diafora/diafora-nea/to-proto-range-rover-me-ipio-yvridiko-systima & https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/107360.asp