Στην γκάμα των μοντέλων της Range Rover, η απόσταση από το Evoque μέχρι το Sport ήταν πολύ μεγάλη, μέχρι χτες. Αυτό το κενό ήρθε να καλύψει το νέο Velar. Ένα μοντέλο που παραμένει πιστό στις παραδοσιακές αξίες της βρετανικής εταιρίας, αλλά ταυτόχρονα ενσωματώνει τεχνολογίες και χαρακτηριστικά επόμενης γενιάς. Όταν το δεις για πρώτη φορά, αμέσως θα καταλάβεις σε ποια οικογένεια ανήκει, ταυτόχρονα όμως μάλλον θα συμφωνήσεις ότι το αισθητικό αποτέλεσμα είναι ακόμα καλύτερο από των αδελφών του. Εμένα, για παράδειγμα, μου αρέσει πολύ το Evoque και αρκετά το Sport. Όμως δίπλα στο Velar το πρώτο μου φαίνεται φλύαρο και μικρό, ενώ το δεύτερο κάπως παλιομοδίτικο και αχρείαστα ογκώδες. Ο νέος της παρέας συνδυάζει τη μακριά σιλουέτα των μεγαλύτερων Range Rover με ένα στρογγυλεμένο πίσω μέρος που το κάνει να δείχνει πιο δυναμικό. Και καλύπτεται από τόσο απλές, καθαρές επιφάνειες που μοιάζει με εκθεσιακό πρωτότυπο σε πρωτόλεια μορφή. Φτιαγμένο μόνο βάσει της έμπνευσης του σχεδιαστή, πριν ακόμα η μετατροπή του σε μοντέλο παραγωγής αλλοιώσει το σχήμα του με ξενέρωτες λεπτομέρειες.
Κάτω από το αμάξωμα του Velar, με αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,32, κρύβεται μια παραλλαγή του πλαισίου της Jaguar F-Pace, με υλικό κατασκευής το αλουμίνιο, σε ποσοστό 82%. Το μεταξόνιό του είναι ακριβώς ίδιο (2,87 m), το μήκος και το πλάτος όμως έχουν αυξηθεί περίπου κατά επτά πόντους έκαστο, στα 4,80 m και 2,03 m, αντίστοιχα. Μπαίνοντας στην καμπίνα, είναι απίθανο να υποθέσεις τη συγγένεια με τη Jaguar, αφού το μοναδικό κοινό σημείο είναι ο αναδυόμενος, περιστροφικός επιλογέας του κιβωτίου. Άντε, και οι μοχλοδιακόπτες πίσω από το τιμόνι. Κατά τα άλλα, η εικόνα που βλέπεις εμπρός σου έρχεται… από το μέλλον. Ο χώρος στο πίσω κάθισμα, παρότι δεν συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων για SUV τέτοιου μεγέθους, δεν είναι τόσο μικρός που να αποτελεί μειονέκτημα. Πρακτικά, ακόμα και δύο ψηλοί ενήλικοι θα ταξιδέψουν άνετα πίσω, ρυθμίζοντας ηλεκτρικά την κλίση της πλάτης του καθίσματος, ενώ το φαρδύ τούνελ στο πάτωμα θα δυσκολέψει κάποιον τρίτο στο να βολέψει τα πόδια του. Το πορτμπαγκάζ είναι όσο τεράστιο φαντάζεσαι, φτάνοντας τα 673 lt μαζί με τον κρυφό χώρο κάτω από το πάτωμά του, ενώ διαθέτει και οκτώ πρακτικούς γάντζους πρόσδεσης αποσκευών. Στους χώρους για μικροπράγματα, οι σχεδιαστές της καμπίνας του Velar ήταν πιο φειδωλοί. Το μικρό ντουλαπάκι στο ταμπλό και το ότι οι πόρτες δεν χωρούν μπουκάλια 1,5 lt, είναι ενδεικτικά.
Στο δρόμο, η εικόνα είναι πολύ διαφορετική από εκείνη της F-Pace. Με την αερανάρτηση, που δεν διατίθεται στην Jaguar, το Velar κινείται με τον ισοπεδωτικό τρόπο που χαρακτηρίζει τα μεγάλα Range Rover. Κι αν δεν φορούσε τροχούς διαστάσεων 265/40 R22, θα ήταν ακόμα πιο ευχάριστο. Το ακριβές τιμόνι του παραμένει πάντα ελαφρύ και κόβει αρκετά, οπότε το μέγεθος δεν αποτελεί πρόβλημα στην καθημερινή χρήση. Σε αυτό το μοντέλο της Land Rover, η κίνηση εκτός δρόμου δεν αποτελεί πρώτη προτεραιότητα. Άλλωστε δεν προσφέρεται ούτε στα έξτρα τετρακίνηση με κοντές σχέσεις. Υπάρχει όμως και εδώ το Terrain Response 2, στην ψηλότερη θέση της αερανάρτησης η απόσταση από το έδαφος φτάνει τους 25,1 πόντους και η μέγιστη δυνατότητα διάσχισης νερού σε βάθος τους 65 πόντους, οπότε και το Velar σίγουρα μπορεί να πάει μακρύτερα από εκεί που θα το πάει ο ιδιοκτήτης του.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.997 | 1.997 | 2.995 | 2.995 | 4.999 | 1.999 (D) | 1.999 (D) | 2.993 (D) | 2.993 (D) |
Ισχύς (PS) | 250 | 300 | 340 | 380 | 550 | 180 | 240 | 275 | 300 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 217 | 234 | 233 | 250 | 274 | 209 | 217 | 241 | 241 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 6,7 | 6,0 | 6,4 | 5,7 | 4,5 | 8,9 | 7,0 | 7,0 | 6,5 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 7,6 | 7,8 | 9,4 | 9,4 | 11,8 | 5,4 | 5,8 | 6,6 | 6,4 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 84.800 | 80.400 | – | 95.600 | 173.400 | 74.000 | 79.800 | 95.400 | 89.400 |
Τιμή σε δραχμές | 28.895.600 | 2.7396.300 | – | 32.575.700 | 59.086.050 | 25.215.500 | 27.191.850 | 32.507.550 | 30.463.050 |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/land-rover/range-rover-velar/28393
Προσωπικό σχόλιο: Αν αυτό είναι το “μεσαίο”, η τιμή γιατί είναι τεράστια;
Πηγή: https://www.drive.gr/test-drives/dokimi/test-drive-range-rover-velar-d300