Land Rover – Range Rover Sport I

Προσανατολισμένο ακόμα περισσότερο στην άσφαλτο, το Range Rover Sport, εντυπωσιάζει με την πολυτέλεια και τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Προβάλλοντας έναν πιο ανάλαφρο και δυναμικό χαρακτήρα, από το κλασσικό Range Rover, η έκδοση Sport αποτελεί την πιο ασφάλτινη εκδοχή της τετρακίνητης γκάμας της Land Rover. Βασισμένο πάνω στην πλατφόρμα του Discovery, έχει δεχτεί πρόσφατα ένα σημαντικό φρεσκάρισμα στην εμφάνιση του.Με μικρότερες διαστάσεις από το πιο πληθωρικό κλασσικό Range Rover, μπορεί να διαφέρει όσον αφορά το πλαίσιο, η έκδοση Sport αποπνέει στην εξωτερική εμφάνιση της, τον αυθεντικό χαρακτήρα των Range. Το κεκλιμένο πίσω μέρος αποτελεί και το βασικό χαρακτηριστικό του μοντέλου, με το συνολικό μεταξόνιο του να είναι 140 mm μικρότερο από αυτό του Range Rover. Οι αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση, στην τελευταία έκδοση, του έχουν προσδώσει πιο δυναμικά στοιχεία, κάνοντας το ακόμα πιο κομψό. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και η χαρακτηριστική εμπρός γρίλια, κάνουν το αυτοκίνητο άμεσα αναγνωρίσιμο.

Στην βάση της γκάμα του Range Rover Sport, βρίσκονται δύο πετρελαιοκινητήρες και ένας βενζινοκινητήρας. Ανεξαιρέτως όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματα κιβώτια της ZF, 6 σχέσεων. Η τετρακίνηση αποτελείται από τρία διαφορικό, με το μεσαίο να είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, παρέχοντας και δυνατότητα κλειδώματος. Το βοηθητικό κιβώτιο, με σχέση υποπολλαπλασιασμού 2.93:1, συμπληρώνει τα μηχανικά μέρη της τετρακίνησης. Παράλληλα διατίθεται προαιρετικά και μπλοκέ διαφορικό για τον πίσω άξονα. Το σύστημα Terrain Response αποτελεί και στο Range Rover Sport το βασικό τρόπο ελέγχου της τετρακίνησης. Πέρα από τα προγράμματα για εκτός δρόμου χρήση, το Range Rover Sport διαθέτει και το πρόγραμμα Dynamic. Το πρόγραμμα επενεργεί στη ρύθμιση της ανάρτησης, κάνοντάς την 20% πιο σφιχτή, στο σύστημα διεύθυνσης, καθώς και στην απόκριση του πεντάλ του γκαζιού και στην ταχύτητα αλλαγής των σχέσεων, με αποτέλεσμα την αμεσότερη και πιο δυναμική συμπεριφορά σε σβέλτους ρυθμούς.

Κορυφαίο στην άσφαλτο το Range Rover Sport χτυπά κατευθείαν στην κορυφή της κατηγορίας. Ο συγκερασμός αυτοφερόμενου αμαξώματος και ξεχωριστού πλαισίου έχει θετικό αποτέλεσμα στην απόκριση του αυτοκινήτου. Η ανάρτηση ρυθμίζεται κατά δύο έννοιες σε ύψος και σκληρότητα, μεταβάλλοντας ανάλογα με τις απαιτήσεις την συμπεριφορά του Range Rover Sport. Η άνεση και η ποιότητα κύλισης είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα. Σημαντικό είναι ότι η συνολική αίσθηση στην γρήγορη οδήγηση, οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος και το καλό σύστημα διεύθυνσης εμπνέουν τον οδηγό για το κάτι παραπάνω. Εκτός δρόμου οι δυνατότητες είναι μεγάλες και τα όρια προέρχονται κυρίως από τα ασφάλτινα ελαστικά με τις μεγάλες ζάντες. Την πέδηση του Range Rover Sport αναλαμβάνουν τέσσερα αεριζόμενα δισκόφρενα, που στην περίπτωση του 5.0 V8 Supercharged, εξοπλίζονται εμπρός με 6πίστονες δαγκάνες.

Κυβισμός (κ.εκ.)5.0005.0002.993 (D)2.993 (D)2.993 (D)3.628 (D)
Ισχύς (PS)375510211245256272
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)210225193193200209
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)7,66,210,39,38,99,2
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)13,915,08,59,28,811,1
Αριθμός θυρών555555
Αριθμός θέσεων555555
Τιμή σε ευρώ104.500154.500109.100
Τιμή σε δραχμές35.608.37552.645.87537.175.825

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Για να καταλάβεις την διαφορά, πρέπει να τα βάλεις δίπλα με το “μεγάλο”.

Πηγή: https://www.gocar.gr/cars/LAND_ROVER/RANGE_ROVER_SPORT/2009/