Land Rover – Range Rover Sport II

Το εμβληματικό Range Rover Sport με ένα δυνατό και προηγμένο τεχνολογικά δίλιτρο ντίζελ είναι ένα εξαιρετικό πακέτο για λάτρεις του λεπτού γούστου, της καλής ζωής και του σκληρού off-roading. Το Range Rover Sport, όπως επιβάλλει η κατηγορία και η θέση του σε αυτήν, διαθέτει όλα τα σύγχρονα οδηγικά βοηθήματα ασφάλειας και άνεσης, στον προθάλαμο της αυτόνομης οδήγησης. Φρενάρει μόνο του αν υπάρχει εμπόδιο μπροστά και ο οδηγός δεν αντιδράσει. Μπορεί να διαβάζει τις πινακίδες κυκλοφορίας και να προσαρμόζει ανάλογα την ταχύτητα. Ακολουθεί μόνο του την λωρίδα του, διατηρεί σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα στον αυτοκινητόδρομο αλλά και στην πόλη, ακόμη και στο σταμάτα-ξεκίνα στο μποτιλιάρισμα. Ελέγχει την τυφλή γωνία των καθρεφτών, μανουβράρει μόνο του το τρέιλερ. Κάποια από αυτά τα συστήματα είναι στάνταρ, για κάποια άλλα θα πρέπει απλώς να κάνετε μερικά «τικ» στη λίστα με τον έξτρα εξοπλισμό. Η σημαντικότερη αλλαγή για το 2017 αφορά στην γκάμα των κινητήρων, με την προσθήκη του εξαιρετικού δίλιτρου Ingenium. Είναι ένα τεχνολογικό διαμάντι γι’ αυτή την κατηγορία κυβισμού. Είναι αλουμινένιος, με ψεκασμό common rail και σχέση συμπίεσης 15,5:1. Διαθέτει δύο τούρμπο που λειτουργούν σειριακά: Ένα μικρό μεταβλητής γεωμετρίας για ροπή και καλή απόκριση χαμηλά, οπότε τα 51 kgm ροπής προκύπτουν στις 1.500 rpm μόλις.

Με άλλα λόγια, με κυβισμό φορολογικό ατού, έχει το περιεχόμενο, το βάθος που θέλει να έχει κάτω από το δεξί πόδι ο οδηγός ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Η αίσθηση της επιτάχυνσης είναι αυτή που αρμόζει στο κύρος του αυτοκινήτου. Παρά τις διαστάσεις και το βάρος, κινείται αβίαστα χαϊδεύοντας απλώς το γκάζι. Και γίνεται πραγματικά ζωηρό αν για κάποιο λόγο το δεξί πόδι φτάσει στη μοκέτα. Στα λεφτά του δίλιτρου Range Rover βλέπεις επίσης τα Audi Q7 και Mercedes-Benz GLE με τα μοτέρ των τριών λίτρων. Με 272 και 258 PS αντίστοιχα. Είναι σημαντικά πιο γρήγορα από το Range, αλλά δεν ξέρεις ποτέ πώς θα αποφασίσει να τα αντιμετωπίσει το ελληνικό φορολογικό σύστημα. Η άνεση της αερανάρτησης είναι βασιλική και η ποιότητα κύλισης βελούδινη. Σε συνδυασμό με το μπόλικο προφίλ των ελαστικών, είναι πραγματικός οδοστρωτήρας. Ισοπεδώνει κάθε είδους κακοτεχνία της ασφάλτου χωρίς αναταράξεις ή θόρυβο. Στο ανοιχτό δρόμο είναι πραγματικά απολαυστικό, ένα αληθινό διηπειρωτικό εξπρές. Εκτός δρόμου διατηρεί την ίδια αριστοκρατική άνεση και πολυτέλεια. Και το αγέρωχο στιλ. Με ελάχιστο γκάζι, η πλούσια ροπή και η απόκριση από χαμηλά νικούν κάθε εμπόδιο. Ο κινητήρας παραμένει αθόρυβος, πετραδάκια στην κοιλιά του κήτους και στους θόλους δεν ακούγονται και το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να προσέχεις το φαρδύ αμάξωμα στα στενά περάσματα από κλαδιά. Και να πατήσεις το κουμπί που αυξάνει την απόσταση από το έδαφος από τα 21 στα 29 εκατοστά για να περνάς πάνω από… ξαπλωμένα βουνά.

Στη ρύθμιση αυτή, η αύξηση της πίεσης στις φούσκες της αερανάρτησης κάνει το rebound λίγο πιο νευρικό, περιορίζοντας μια στάλα την άνεση. Το πάτωμα στο εμπρός και πίσω μέρος είναι προστατευμένο με μεταλλικές ποδιές. Και οι γωνίες (προσέγγισης 33, ράμπας 31 και διαφυγής 27 μοίρες αντίστοιχα) του επιτρέπουν να περνά εμπόδια με την άνεση μιας μοτοσικλέτας τράιαλ. Η τετρακίνηση αποτελείται από τρία διαφορικά, με τη λειτουργία του κεντρικού να ελέγχεται από πολύδισκο συμπλέκτη, που δίνει και τη δυνατότητα κλειδώματος. Τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά, χρησιμοποιώντας τα φρένα, σύμφωνα με το πρόγραμμα του Terrain Response 2. Από τον σχετικό περιστροφικό διακόπτη, πίσω από το λεβιέ, μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε πέντε διαφορετικά προγράμματα, ανάλογα με τις συνθήκες και το έδαφος. Ειδική παραμετροποίηση για χώμα και γρασίδι, χιόνι, άμμο ή κροκάλα. Ξεχωριστά προγράμματα σε ξελασπώνουν, κυριολεκτικά και μεταφορικά σε απότομες καταβάσεις, αλλά και στην εκκίνηση σε ανηφορική γλιστερή επιφάνεια, όπως η βρεγμένη πρασινάδα ή ο πάγος. Τα ηλεκτρονικά ρυθμίζουν την απόκριση του μοτέρ, τη σχέση στο σασμάν και το πατινάρισμα του μετατροπέα ροπής. Τη λειτουργία του κεντρικού διαφορικού και την κατανομή ροπής σε κάθε τροχό ξεχωριστά, συνέχεια, σε πραγματικό χρόνο. Το αποτέλεσμα είναι αποστομωτικό.

To νέο Range Rover Sport τώρα και σε plug-in hybrid έκδοση, σε ένα σύνολο όπου σπορ εμφάνιση και ισχύς συνδυάζονται με μεγαλύτερες επιδόσεις. Το ηλεκτρικό μοτέρ του Range Rover Sport PHEV παρέχει άμεση ροπή για τον απόλυτο κινητήρα ταχείας απόκρισης. Συνδυάζοντας έναν βενζινοκινητήρα της σειράς Ingenium, χωρητικότητας 2,0 λίτρων και απόδοσης 300 PS, με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 85kW, η συνολική ισχύς αγγίζει τα 404 PS. Το PHEV P400e είναι πλήρως ικανό να διαχειριστεί τις περισσότερες αστικές μετακινήσεις σε πλήρη λειτουργία ηλεκτρικού οχήματος (EV), με αυτονομία έως 51 km. Τα στοιχεία δείχνουν πραγματική οικονομία 3,6 λίτρων ανά 100 km και 64g/km CO2 καθιστώντας το όχημα ένα από τα πιο αποδοτικά που υπάρχουν σήμερα. Χρειάζονται μόνο 7,4 ώρες για την επαναφόρτιση του οχήματος ανάλογα με τον τοπικό πάροχο ηλεκτρικού ρεύματος με ένα καλώδιο οικιακής φόρτισης. Το πιο αθόρυβο Range Rover Sport έως σήμερα, το PHEV προσφέρει μια σχεδόν αθόρυβη οδήγηση σε λειτουργία ηλεκτρικού οχήματος (EV). Διασφαλίζει απρόσκοπτη μετάβαση ανάμεσα σε κινητήρα βενζίνης και ηλεκτρικό μοτέρ παρέχοντας άψογη φινέτσα και προσθέτοντας μια αίσθηση ηρεμίας στον εσωτερικό χώρο.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.9972.9955.0005.0001.997 (H)1.997 (D)2.993 (D)2.993 (D)4.367 (D)
Ισχύς (PS)300340525575404240249306339
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)201209249283220206209209225
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)7,37,25,34,56,78,37,97,36,9
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)9,210,512,812,82,86,27,57,08,4
Αριθμός θυρών555555555
Αριθμός θέσεων5 (7) 5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)
Τιμή σε ευρώ121.000126.700179.500246.900120.800118.900130.500161.600
Τιμή σε δραχμές41.230.75043.173.02561.164.62584.131.17541.162.60040.515.17544.467.87555.065.200

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Γιατί υπάρχουν τόσες εκδόσεις για 2 παρόμοια μοντέλα;

Πηγή: https://www.drive.gr/test-drives/test-drive-range-rover-sport-20-sd4 & https://www.newsauto.gr/presentations/neo-range-rover-sport-phev-sti-spanos-ae/