Η ανανέωση έγινε στη GLC Coupe, αφού προηγήθηκε αυτή της GLC, αλλά… σιγά μην ήταν σημαντική από σχεδιαστικής πλευράς σ’ ένα αυτοκίνητο που τραβούσε τα βλέμματα στο δρόμο όσο πολύ λίγα από τα πολλά που οδηγούμε κάθε χρόνο! Τα συνηθισμένα λοιπόν, κάποιες επεμβάσεις στη μάσκα, το καπό και τα φώτα, ακόμα μικρότερες αλλαγές στο πίσω μέρος και βέβαια κινητήρες που ανταποκρίνονται στις πιο σύγχρονες (και πιο αυστηρές) ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων. Το αυτοκίνητο προσφέρει μεγάλους χώρους, που φιλοξενούν πολύ άνετα 4 άτομα, ενώ μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 500 λίτρα. Κάτω από το δάπεδό του υπάρχει και χώρος για μικροπράγματα, εκεί που θα ήταν η ρεζέρβα (που δεν υπάρχει). Αρκετοί είναι επίσης και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, κάτι σημαντικό κατά τη γνώμη μας σ’ ένα αυτοκίνητο με «περιπετειώδη» χαρακτήρα, όπως είναι τα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου, έστω και με κουπέ αμάξωμα! Κορυφαία είναι φυσικά η ποιότητα κατασκευής και υλικών, ενώ πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης, με πολλές ρυθμίσεις για κάθισμα και τιμόνι, που επιτρέπουν να βρεις με ακρίβεια τη θέση που σε βολεύει. Μόνο που το μικρό πίσω παρμπρίζ, σε συνδυασμό και με τις κεκλιμένες και κάπως φαρδιές κολόνες, περιορίζει την ορατότητα προς τα πίσω (ευτυχώς που είναι στάνταρ η κάμερα οπισθοπορείας). Θα επισημάνουμε επίσης ότι κατά τη γνώμη μας σ’ ένα αυτοκίνητο με τόσο κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ θα έπρεπε να υπάρχει και πίσω καθαριστήρας.
Στη σημερινή εποχή με τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα, κανείς προφανώς δεν μπορεί να υποθέσει ότι ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο, ακόμα και «τύπου τζιπ», δεν θα έχει απολύτως ασφαλή και εύκολα ελεγχόμενη συμπεριφορά. Προφανώς, λόγω του χαρακτήρα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου και της γενικότερης επιλογής της Mercedes να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση, η GLC Coupe δεν έχει σπορτίφ χαρακτήρα (παρ’ όλο που σε σύγκριση με τη GLC έχει λίγο πιο γρήγορο τιμόνι, με διαφορετική, πιο «σπορτίφ» ρύθμιση της υποβοήθησης), αλλά μια πολιτισμένη και προβλέψιμη συμπεριφορά με προοδευτική υποστροφή στα όρια της πρόσφυσης και κάποιες κλίσεις στις στροφές, που δεν θα προβληματίσει ποτέ και δεν θα δυσκολέψει τον οδηγό στον έλεγχό της. Η τετρακίνηση άλλωστε παίζει το ρόλο της στη βελτίωση της ακρίβειας της τροχιάς που ακολουθεί το αυτοκίνητο, το κράτημα είναι καλό και η σταθερότητα στις ευθεία και τις γρήγορες καμπές εξαιρετική. Τα κορυφαία φρένα ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει η GLC, ενώ το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση όταν επιλέξεις τη σπορ ρύθμιση στο σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αλλά έχει μέτρια επαναφορά, μια πάγια επιλογή της Mercedes στα αυτοκίνητά της. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, όπως και η άνεση (με τα δεδομένα των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου).
Σε ό,τι αφορά την εκτός δρόμου κίνηση, η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη σε σχέση με τα «καθημερινά» αυτοκίνητα τύπου σεντάν, χάτσμπακ κλπ., αλλά κάπως μικρότερη απ’ αυτήν της GLC. Δεν μιλάμε λοιπόν για ένα «πραγματικό» εκτός δρόμου, σίγουρα όμως η GLC Coupe έχει μεγαλύτερες δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου σε σχέση με ένα κοινό αυτοκίνητο, καθώς μάλιστα εκτός από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, έχει σύστημα τετρακίνησης κι ένα αυτόματο κιβώτιο με μεγάλο αριθμό ταχυτήτων (απλώς να υπενθυμίσουμε για μια ακόμα φορά, ότι οι εκτός δρόμου δυνατότητες οποιουδήποτε αυτοκινήτου εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό και από τα λάστιχα που φοράει). Καλύπτει λοιπόν τις ανάγκες των περισσότερων οδηγών, πους απλώς θέλουν να κινηθούν σ’ ένα χωματόδρομο προς μια μία παραλία, σε έναν ελαφρά χιονισμένο δρόμο το χειμώνα κλπ.
Η πιο προηγμένη τεχνολογικά, Plug-In Hybrid έκδοση της GLC Coupe, GLC Coupe 350 e 4MATIC. Κάτω από το καπό της κρύβεται ο 2λιτρος κινητήρας βενζίνης, στην απόδοση του οποίου συμβάλει και ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 320 ίππους, προσφέροντας εκρηκτικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 km/h σε 5,9 sec, μέγιστη ταχύτητα 235 km/h) ενώ αντίθετα οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 59 – 64 gr/km. Πέριξ του ξενοδοχείου επιλέξαμε να την οδηγήσουμε κάνοντας χρήση μόνο του ηλεκτρικού μοτέρ. Εκτός από αθόρυβη όπως είναι λογικό, αποδείχθηκε και αρκετά πρόθυμη στις εντολές του δεξιού μας ποδιού, επιταχύνοντας δυναμικά και φυσικά άμεσα, πλεονέκτημα των ηλεκτροκινητήρων. Η απόσταση που καλύψαμε αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια ήταν περίπου 20 χιλιόμετρα μέχρι την επιστροφή μας στο ξενοδοχείο, με τον υπολογιστή να δείχνει απόθεμα ενέργειας που έφτανε το 30%, όταν η θεωρητική αυτονομία αγγίζει τα 34 χιλιόμετρα.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.991 (H) (4×2) | 1.991 (H) (4×4) | 1.991 (H) (4×4) | 2.996 (4×4) | 3.982 (4×4) | 3.982 (4×4) | 1.991 (H) | 1.950 (D) (4×2) | 1.950 (D) (4×4) | 1.950 (D) (4×4) | 1.950 (D) (4×4) | 1.950 (D) (H) (4×4) | 2.925 (D) (4×4) |
Ισχύς (PS) | 211 | 211 | 272 | 390 | 476 | 510 | 320 | 163 | 163 | 194 | 245 | 306 | 330 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 222 | 216 | 233 | 250 | 270 | 280 | 230 | 208 | 206 | 217 | 233 | 230 | 240 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 7,3 | 8,0 | 6,6 | 4,9 | 4,0 | 3,8 | 5,8 | 8,7 | 8,9 | 7,9 | 6,6 | 6,2 | 5,1 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 7,3 | 7,1 | 5,8 | 10,2 | 12,1 | 12,3 | 2,2 | 5,1 | 5,2 | 5,2 | 5,8 | 2,2 | 6,4 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 55.000 | 59.850 | 68.350 | 103.300 | 138.450 | 150.400 | 71.400 | 60.200 | 63.000 | 66.600 | 71.750 | 69.939 | 82.750 |
Τιμή σε δραχμές | 18.741.250 | 20.393.887 | 23.290.262 | 35.199.475 | 47.176.837 | 51.248.800 | 24.329.550 | 20.513.150 | 21.467.250 | 22.693.950 | 24.448.812 | 23.831.714 | 28.197.062 |
Euro NCAP: –
Προσωπικό σχόλιο: Γιατί να υπάρχουν τόσες εκδόσεις και κινητήρες;
Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/4402/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%B1%CF%80-%CE%AD%CE%BE%CF%89-%CE%B5%CE%BC%CF%86%CE%AC%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%B7-%CE%BA%CE%B9-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%BC%CE%AD%CF%83%CE%B1-%CE%AC%CE%BD%CE%B5%CF%83%CE%B7! & https://www.gocar.gr/test-drives/first-drive/18565,ODHGOYME_th_nea_Mercedes_Benz_GLC_Coupe.html