Mercedes – GLE Class Coupe I

Το νέο κουπέ SUV της Mercedes-Benz, που ανταγωνίζεται την BMW X6. Η Mercedes-Benz GLE Coupé είναι η πιο σπορ αδελφή της ανανεωμένης ML τρίτης γενιάς, η οποία μετονομάστηκε σε GLE. Η GLE Coupé θα λανσαριστεί στις ευρωπαϊκές αγορές αρχικά με δύο κινητήρες: Έναν 3λιτρο V6 τουρμποντίζελ 258 ίππων στην 350d 4Matic Coupé που οδηγούμε εδώ, και έναν επίσης 3λιτρο V6 βενζίνης με δύο τούρμπο, που αποδίδει 333 ίππους στην GLE 400 4Matic Coupé. Αμέσως μετά θα διατεθούν και δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις AMG: η GLE 450 AMG 4Matic Coupé με μια παραλλαγή 367 ίππων του 3λιτρου V6 biturbo, και η GLE 63 4Matic Coupé, με έναν V8 biturbo 5,5 λίτρων και 555 ίππων, ενώ θα υπάρχει και μια έκδοση S με 585 ίππους. Όπως δείχνει η ονομασία τους, όλα τα μοντέλα θα έχουν στάνταρ το σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης 4Matic. Έχοντας ως βάση την GLE, η GLE Coupé ενσωματώνει πολλές αλλαγές. Τα δύο μοντέλα έχουν την ίδια ατσάλινη πλατφόρμα και το ίδιο μεταξόνιο των 2.915 mm. Όμως η Coupé έχει διαφορετική γεωμετρία αναρτήσεων, που αυξάνει το μετατρόχιο κατά 3 mm μπροστά και 60 mm πίσω (στα 1.658 και 1.725 mm αντίστοιχα). Όσον αφορά στις εξωτερικές της διαστάσεις (βλ. πίνακα), η GLE Coupe είναι 9 mm πιο κοντή, 14 mm φαρδύτερη και 29 mm ψηλότερη από την BMW X6 δεύτερης γενιάς. Όπως και η βασική της ανταγωνίστρια, η Mercedes έχει 4 συμβατικές πόρτες και μία πίσω πόρτα τύπου liftback.

Το αξιοπρεπές επίπεδο πρόσφυσης, που δίνει η τετρακίνηση με το σύστημα μεταφοράς ροπής torque vectoring, σου επιτρέπει να διατηρείς με αυτοπεποίθηση γρήγορο ρυθμό στις στροφές. Είναι διασκεδαστικό να εξερευνάς τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, αν και χρειάζεται αρκετή αποφασιστικότητα για να φτάσεις στο σημείο να αντιμετωπίσεις την υποστροφή που εμφανίζεται τελικά. Η άνεση της ανάρτησης, στην πιο μαλακή ρύθμιση των αμορτισέρ, είναι εξαιρετική τόσο στην πόλη όσο και στον ανοιχτό δρόμο. Ο συνολικός έλεγχος της ανάρτησης σε απότομες ανωμαλίες με χαμηλές ταχύτητες είναι πολύ εντυπωσιακός, όπως και η ικανότητα του αυτοκινήτου να ηρεμεί γρήγορα μετά από ανωμαλίες μεγάλου μήκους κύματος. Η GLE Coupé έχει στάνταρ ανάρτηση με μεταλλικά ελατήρια. Όμως η Mercedes περιμένει η πλειονότητα των αγοραστών να επιλέξουν την έξτρα αερανάρτηση Airmatic, η οποία χρησιμοποιεί αερόσουστες και ένα νέο σύστημα προσαρμοζόμενης απόσβεσης ADS Plus με μια επιπλέον βαλβίδα απ’ ό,τι μέχρι σήμερα στην GLE.

Άλλο ένα αξιοσημείωτο στοιχείο είναι το στάνταρ σύστημα Dynamic Select, που προσφέρει στον οδηγό επιλογή ανάμεσα σε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης – στη συγκεκριμένη περίπτωση, Individual, Comfort, Sport και Slippery. Άλλα μοντέλα έχουν επιπλέον κι ένα πρόγραμμα Sport Plus, που περιλαμβάνει και λειτουργία «διπλοαμπραγιαρίσματος» με ενδιάμεση γκαζιά στα κατεβάσματα ταχύτητας. Σκαρφαλώνεις ψηλότερα για να μπεις στην GLE Coupé απ’ ό,τι στην απλή GLE, λόγω της κατά 12 mm αυξημένης απόστασης από το έδαφος που φέρνουν οι μεγαλύτεροι τροχοί. Όταν βολευτείς στο φαρδύ κάθισμα, γρήγορα ανακαλύπτεις ένα βασικό μειονέκτημα της εντυπωσιακής γραμμής του αυτοκινήτου: την περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω που οφείλεται στην ακραία κλίση του πίσω παρμπρίζ. Καταλαβαίνεις αμέσως γιατί η Mercedes αποφάσισε να βάλει την κάμερα οπισθοπορείας στον βασικό εξοπλισμό. Ο χώρος αποσκευών είναι 650 λίτρα, κάπου 100 λίτρα παραπάνω από της Χ6, αν και το ασυνήθιστα ψηλό κατώφλι δυσκολεύει τη φόρτωση βαριών αντικειμένων. Ο πίσω προφυλακτήρας είναι μάλιστα τόσο ψηλός που κρύβει και το μηχανισμό αυτόματου ανοίγματος της πίσω πόρτας.

Κυβισμός (κ.εκ.)2.9962.9965.4615.4612.987 (D)
Ισχύς (PS)333376558585258
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)245248250250226
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)6,05,74,34,27,0
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)8,99,411,911,97,2
Αριθμός θυρών55555
Αριθμός θέσεων55555
Τιμή σε ευρώ57.25064.43399.474108.25856.793
Τιμή σε δραχμές1.950.79321.955.54433.895.76536.888.91319.352.214
Οι παραπάνω τιμές προ φόρων.

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/suzuki/grand-vitara/15741
Προσωπικό σχόλιο: Τελικά με τον καιρό έρχεται και η εμπειρία.

Πηγή: https://www.drive.gr/test-drives/apostoli/odegoyme-te-nea-mercedes-benz-gle-coupe