Ford – Fiesta Active

Crossover είπατε; Ναι, εξωτερικά (ειδικά σε αυτό το υπέροχο μουσταρδί χρώμα) θα κάνει ακόμη και τον ανυποψίαστο να γυρίσει, προβάλλοντας μια περιπετειώδη φυσιογνωμία. Η αύξηση κατά 18 χιλιοστά της απόστασης που χωρίζει την έκδοση Active από το έδαφος όντως προσδίδει έναν άλλο «οπτικό αέρα». Αρωγός σε αυτή την κατεύθυνση και οι πανέμορφοι τροχοί που γεμίζουν αρμονικά τους θόλους σε σχέση με ένα οποιοδήποτε άλλο Fiesta. Γιατί 17άρηδες με 45άρι προφίλ σε ένα μικρό crossover; «Γιατί έτσι τους αρέσει», απαντά με στόμφο η Ford. Η αύξηση του ύψους δεν είναι αποτέλεσμα μιας απλής αλλαγής των ελατηρίων. Το Active έχει εμπρός αμορτισέρ με υδραυλικό μηχανισμό ελέγχου της επαναφοράς, όπως και νέα γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης, αλλά και εξειδικευμένη ρύθμιση της υποβοήθησης του τιμονιού. Αυξημένα κατά 10 χιλιοστά είναι και τα μετατρόχια συγκριτικά με το «απλό» Fiesta. Εντός δεν έχει αλλάξει τίποτα στη χρηστική εικόνα που γνωρίζουμε από τα υπόλοιπα Fiesta. Οι χώροι δεν είναι οι μεγαλύτεροι στην κατηγορία, όμως θα εξυπηρετήσουν χωρίς υποχωρήσεις τις ανάγκες για τέσσερις επιβάτες, ενώ δυνατό χαρτί παραμένει η συνολική ποιότητα και, κυρίως, το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο του μικρού Ford.

Είναι αυτό το μπροστινό σύστημα που σε βάζει μεμιάς στην πρίζα για να αυξήσεις ρυθμό. Τόσο άμεσο και ακριβές, που στη δεύτερη κιόλας απόπειρα πιάνεις τον εαυτό σου να ανεβάζει ρυθμό και να ορμά στις καμπές σαν έφηβος που απέδρασε από απομόνωση. Εκεί που ορίζεις τη γραμμή με το σύστημα διεύθυνσης, εκεί πηγαίνει, με πειθήνια υπακοή που σε κάνει να χαμογελάς, ξεχνώντας τα περί οχήματος ελεύθερου χρόνου και άλλα μαρκετινίστικα. Όλα αυτά μάλιστα με μια ποιότητα κύλισης που σβήνει τις κακοτοπιές των εργολάβων στο ελληνικό ανάγλυφο, σε συνδυασμό με μια αποτελεσματικότητα στον τρόπο που φιμώνονται οι θόρυβοι από την ανάρτηση και το κάτω τμήμα του αυτοκινήτου. Εξακολουθεί να προκαλεί απορία πώς δεν επηρεάστηκε στο παραμικρό ο ευχάριστος οδηγικός χαρακτήρας που έχουμε γνωρίσει στις υπόλοιπες εκδόσεις. Το τιμόνι παραμένει γρήγορο και ακριβές, το εμπρός μέρος έχει πολύ καλή κατευθυντικότητα, ενώ ο επιλογέας είναι σαφέστατος με σίγουρο κούμπωμα. Χάρη στα νέα αμορτισέρ το Fiesta Active αποδεικνύεται πιο αποτελεσματικό στην απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου, με την κύλιση να έχει αποκτήσει ποιοτικότερα χαρακτηριστικά, με συνέπεια τη συνολική αναβάθμιση της άνεσης.

Με λίγο επιπλέον ύψος και τις κατάλληλες διακοσμητικές πινελιές το Fiesta αποκτά πιο περιπετειώδη φυσιογνωμία, αναζητώντας μερίδιο στην καυτή αγορά των crossover. Το θέμα στο τέλος της ημέρας είναι γιατί Active και γιατί βενζίνη; Η απάντηση έχει να κάνει με τη δύναμη της εικόνας και τον πλουραλισμό του χαρακτήρα, ο οποίος θα σου επιτρέψει να κάνεις περισσότερα πράγματα μη διαταράσσοντας την ισορροπία του πλαισίου, έχοντας παράλληλα σύμμαχο τη ροπή. Παρ’ ότι παίρνεις στάνταρ το πληρέστατο πακέτο συστημάτων ασφάλειας-υποβοήθησης, όπως και τις διευρυμένες εφαρμογές συνδεσιμότητας, η τιμή είναι λίγο τσιμπημένη, αλλά μην τα θέλουμε όλα δικά μας. Για όποιον σκέφτεσαι να αγοράσει Fiesta, προφανώς αυτή εδώ είναι μια από τις καλύτερες προτάσεις.

Οδική συμπεριφορά
Τιμόνι
Κινητήρας
Εξωτερική εικόνα
Εξοπλισμός
Εγγύηση 8 ετών

Αυξημένη τιμή αγοράς
Μέτριοι χώροι πίσω επιβατών
Έλλειψη ρεζέρβας

Κυβισμός (κ.εκ.)9989989981.499 (D)
Ισχύς (PS)100125140120
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)181191200190
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)11,010,49,49,4
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,05,05,24,4
Αριθμός θυρών5555
Αριθμός θέσεων5555
Τιμή σε ευρώ17.29518.92520.938 19.312
Τιμή σε δραχμές5.893.2716.448.693 7.134.6236.580.564

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/ford/fiesta/27708
Προσωπικό σχόλιο: Παλαιότερη συνταγή ειδικότερα από τον όμιλο VAG για προώθηση ήδη υπάρχοντως αυτοκινήτου.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/4355/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CF%88%CE%B7%CE%BB%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B1;-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B1