Ford – Focus Active (SW)

Ύστερα από τα Fiesta Active και Ka+ Active, το ομώνυμο Focus δεν ήταν έκπληξη. Αντιθέτως, το περίμεναν εκείνοι που γλυκοκοιτάζουν τη μεγάλη απόσταση που έχουν τα SUV από το έδαφος, αλλά με τίποτα δεν θέλουν τον επιπλέον όγκο τους. Για το νέο Focus, Active σημαίνει αυξημένη απόσταση από το έδαφος από τις συμβατικές εκδόσεις, μαύρη μάσκα και πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά στο αμάξωμα, στάνταρ ράγες οροφής και διαφορετικές 17άρες ζάντες. Σημαίνει ακόμα δύο επιπλέον οδηγικά προφίλ πέραν των Normal, Sport και Eco. Ονομάζονται Slippery και Trail και ρυθμίζουν τον έλεγχο της πρόσφυσης και το ABS όπως πρέπει για ολισθηρά τερέν.

Όλες οι εκδόσεις του Focus Active έχουν την ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση SLA (Short Long Arm), με μοναδικά για την περίπτωση αμορτισέρ, ελατήρια και αντιστρεπτικές ράβδους, ειδικά μελετημένη γεωμετρία καθώς και μετατρόχιο ένα πόντο πιο φαρδύ εμπρός και 2,3 πίσω. Υπάρχουν επίσης νέοι ελαστικοί σύνδεσμοι, φτιαγμένοι από ένα μίγμα υλικών η σκληρότητα του οποίου αλλάζει ανάλογα με τις δυνάμεις που δέχεται. Όλα τα παραπάνω, αποσκοπούν προφανώς στο βέλτιστο συνδυασμό της απομόνωσης κραδασμών του δρόμου με την παραδοσιακή για Ford άριστη συμπεριφορά στο δρόμο, χωρίς να γίνεται αντιληπτό πως το Focus Active έχει ψηλώσει τρεις πόντους στο εμπρός και 3,4 cm στο πίσω μέρος.
Η αύξηση οφείλεται κυρίως στην ανάρτηση, αλλά μερίδιο έχει και η λίγο μεγαλύτερη διάμετρος των τροχών που πλέον έχουν διάσταση 215/55 R17 αντί 215/50 R17.

Διαφορά από τα υπόλοιπα Focus βλέπεις ουσιαστικά μόνο στο πατημένο χώμα, όπου οι κραδασμοί αποσβένονται καλύτερα και γρήγορα αποκτάς αυτοπεποίθηση να κινηθείς σβέλτα, χωρίς το τιμόνι να γίνεται νευρικό. Βέβαια σε μεγάλες ανωμαλίες, η ανάρτηση δεν αποκλείεται να τερματίσει, θυμίζοντας το προφανές: Πως οδηγείς ένα μικρό οικογενειακό crossover και όχι κάποιο σκληροτράχηλο SUV. Επίσης, είναι αυτονόητο ότι τα προγράμματα Slippery και Trail δεν μπορούν να υποκαταστήσουν ένα σύστημα τετρακίνησης. Όμως λειτουργούν αποτελεσματικά και εν δυνάμει απλοποιούν αρκετά τη ζωή ενός οδηγού που δεν έχει εξοικείωση με συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης.

To Focus Active Wagon έχει πίσω ανάρτηση με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων, ένα από τα τρία (!) διαφορετικά συστήματα πίσω ανάρτησης που χρησιμοποιήθηκαν για το νέο Focus, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη κατά 3 εκατοστά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Focus. Από την άλλη πλευρά προφανώς η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με μεγαλύτερη έμφαση στην άνεση σε σχέση π.χ. με την έκδοση ST-Line, κάτι που ταιριάζει σαφώς στον καθαρά «οικογενειακό» χαρακτήρα του Active Wagon, ενώ σε σύγκριση με το χάτσμπακ υπάρχει το μεγαλύτερο μήκος που προσθέτει ο πίσω όγκος. Έτσι τελικά η συμπεριφορά του μοντέλου είναι αρκετά διαφορετική σε σύγκριση με του χάτσμπακ που είχαμε δοκιμάσει παλιότερα, με έμφαση περισσότερο προς την άνεση, που όντως είναι πολύ καλή, παρά προς την «απόλυτη» οδική συμπεριφορά. Είναι προφανές μετά τα παραπάνω ότι το Active Wagon είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να είναι Ford, μπορεί να είναι Focus, αλλά απευθύνεται σε ένα διαφορετικό κοινό από αυτό των εκδόσεων χάτσμπακ, που προσφέρουν απόλαυση στην οδήγηση και είναι αρκετά οδηγοκεντρικές, δίνοντας προτεραιότητα στην πρακτικότητα και την άνεση. Θα επαναλάβουμε ότι δεν προβληματίζει τον οδηγό και δεν είναι καθόλου απρόβλεπτο στο δρόμο, απλώς έχει άλλο χαρακτήρα και απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό.

Δυνατός κινητήρας
Τιμόνι
Φρένα
Χώροι επιβατών
Πρακτικότητα
Εξοπλισμός
Ποιότητα
5 χρόνια εγγύηση

Όχι πολύ πρακτικό σχήμα για τις θήκες στις πόρτες
Λιγότερο «σπορτίφ» συμπεριφορά από του χάτσμπακ (το sw)

Κυβισμός (κ.εκ.)1.4971.4971.499 (D)1.4971.4971.499 (D)
Ισχύς (PS)150182120150182120
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)203216189203214189
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)9,38,711,19,98,911,1
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,35,93,55,55,93,7
Αριθμός θυρών555555
Αριθμός θέσεων555555
Τιμή σε ευρώ21.39326.38623.87422.57227.78525.528
Τιμή σε δραχμές7.289.6648.991.0298.135.0657.691.4099.467.7388.698.666
Οι τρεις τελευταίες στήλες αφορούν την Station Wagon έκδοση.

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/ford/focus/33017 & https://www.euroncap.com/en/results/ford/focus/38092
Προσωπικό σχόλιο: Ίσως μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η Station Wagon (sw) έκδοση.

Πηγή: https://www.drive.gr/test-drives/dokimi/test-drive-ford-focus-active-15-ecoboost-150-ps & https://auto-internet.gr/?auto7/4470/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%AD%CE%BD%CE%B1-focus-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%85%CF%80%CF%8C%CE%BB%CE%BF%CE%B9%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%82