Ford – Ka+ (Plus) Active

Όταν πρωτολανσαρίστηκε το KA ήταν διάχυτο το άγχος της Ford να ρίξει στο στίβο ένα μικρό αυτοκίνητο με πολλά χαρίσματα για να προσελκύσει ανάλογο κοινό. Βεβαίως, όταν έχεις έναν πρόγονο όπως το «ορίτζιναλ» Ka οποιαδήποτε προσπάθεια είναι δύσκολη, ειδικά αν έχεις μείνει πίσω στην εξέλιξη ενός καλού city car. Τη στιγμή μάλιστα που Γάλλοι και Κορεάτες είχαν… διακτινιστεί προς τα εμπρός. Τώρα λοιπόν με λίγο περισσότερη λογική και με καλύτερα αντανακλαστικά η Ford λανσάρισε το KA και KA Active το δεύτερο εκ των οποίων μας απασχολεί εδώ. Πριν από όλα πρέπει να τονίσουμε ότι εκτός της ανύψωσης, έχει επέλθει (όπως και στο απλό ΚΑ ) αναβάθμιση στη σχεδίαση του αμαξώματος ενώ υπάρχει και επικαιροποίηση εσωτερικού, αλλά και σε ό,τι έχει να κάνει με αυτά που αποζητά η νέα γενιά: gadgets και ασφάλεια.

Εκτός αυτών μερικά ακόμη κροσοβερίστικα στοιχεία. Ανθεκτικές ποδιές, σπέσιαλ γρίλια, αυξημένο κατά 23 mm ύψος αγγίζοντας συνολικά τα 15 cm (αυξημένο ελαφρά είναι και το μήκος συγκριτικά με το «αστικό» KA ) και επαναρρύθμιση της ανάρτησης για τα νέα δεδομένα. Η εικόνα του εσωτερικού του KA Active είναι σύννομη με αυτή των άλλων μοντέλων της Ford με την οθόνη και τη SYNC3 πλατφόρμα, αλλά και με σπέσιαλ χρώματα και επενδύσεις εδώ για να τονίσουν τον αθλητικό του χαρακτήρα. Μικρές θήκες εδώ κι εκεί, πολlά σκληρά πλαστικά (είναι crossover, του το συγχωρούμε) και εργονομία όχι κακή. Οι χώροι είναι στο άνω άκρο της κατηγορίας αν και το KA Active «παίζει» σε τρεις κατηγορίες. Πόλης, supermini και crossover. Μεταξόνιο 2,49 μέτρων και χώρος αποσκευών στα 270 λίτρα ικανοποιούν πολλά μεταφορικά σενάρια.

Κι όλο αυτό, το μικρό-αλλά-όχι-και-τόσο αμάξωμα (είναι στα 3.955 mm) το κινεί ένα μοτέρ που κινεί και τα μεγαλύτερα αδέλφια του KA . Είναι 1.499 cc, ενός 4κύλινδρου συνόλου diesel, common rail, με turbo σταθερής γεωμετρίας, απόδοσης 95 ίππων και 215 Nm ροπής και με σύστημα start/stop και πιστοποιημένος κατά Euro6d-TEMP. Αυτά τα νούμερα αποδίδονται σε χαμηλό όριο στροφών (3.750 rpm η ισχύς και από 1.750 μέχρι 2.500 rpm η ροπή). Με εξαίρεση το χαρακτηριστικό ήχο που έτσι ή αλλιώς περνά εντός του Active στα δύο άκρα λειτουργίας του (ρελαντί και κόφτη) με σωστή, στρωτή οδήγηση έχεις πλουσιότατα αποθέματα ροπής (πάνω από τις 2.000 rpm), τόσα που…περισσεύουν κιόλας, για την περίπτωση μιας πραγματικής έκτος ασφάλτου περιπέτειας ή/και αν κουβαλάτε όλη την οικογένεια στο όριο του ωφέλιμου φορτίου. Στην εξίσωση προστίθεται η προστιθέμενη αξία ενός κινητήρα υπεραποδοτικού και η χρηστικότητα λόγω χώρων και απόστασης του πατώματος από το έδαφος. Έτσι, εν μέρει αιτιολογείται και η τσιμπημένη του τιμή που εξαργυρώνει όλα τα παραπάνω και επιπλέον την απαράμιλλη ευελιξία αν κινείστε σε «σφιχτό» αστικό περιβάλλον.

Χαρακτήρας
∆ύναμη κινητήρα
Πληρότητα εξοπλισμού
Ευελιξία

Θόρυβος σε υψηλές ταχύτητες
Λιγότερο αυθεντικό

Κυβισμός (κ.εκ.)1.1941.499 (D)
Ισχύς (PS)8595
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)169179
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)13,511,4
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,74,1
Αριθμός θυρών55
Αριθμός θέσεων55
Τιμή σε ευρώ 14.30915.791
Τιμή σε δραχμές 4.875.7915.380.783

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/ford/ka+/26314
Προσωπικό σχόλιο: Μεγάλωσε αρκετά, μήπως έπρεπε να αλλάξει και όνομα;

Πηγή: https://www.caranddriver.gr/review/arthro/test_drive_ford_ka_active_1_5_tdci_95ps-7730703/