To Tucson θα λέγαμε ότι αποτελεί μία αντίφαση. Από τη μία επιστρέφει σ’ ένα παλιό όνομα που είχε χρησιμοποιήσει η Hyundai, εγκαταλείποντας το iX35 που χρησιμοποιούσε ο προκάτοχός του κι από την άλλη αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός για την κορεάτικη εταιρεία, ανήκοντας σε μια νέα γενιά μοντέλων που εγκαταλείπουν οριστικά την εικόνα του «φτηνού τίμιου» αυτοκινήτου και διεκδικούν με αξιώσεις την θέση τους ανάμεσα στα προϊόντα των «καθιερωμένων» μεγάλων κατασκευαστών ως ίσος προς ίσον. Χωρίς «ναι μεν, αλλά», χωρίς «αστερίσκους», βρίσκονται ποιοτικά και λειτουργικά σε επίπεδα απολύτως συγκρίσιμα με αυτά των «δυτικών» (αν μπορούμε να χαρακτηρίσουμε έτσι και τους Ιάπωνες!) ανταγωνιστών τους! Το μικρομεσαίο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της Hyundai έχει μήκος 4.475 μ. και μεταξόνιο 2.670 χιλιοστών και προσφέρεται σε μία αρκετά μεγάλη γκάμα εκδόσεων βενζίνης και ντίζελ, με μπροστινή κίνηση ή τετρακίνηση. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας χρησιμοποιεί την ισχυρότερη έκδοση του ντίζελ 1.7 σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο και μπροστινή κίνηση.
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου προδιαθέτουν για τους χώρους που προσφέρει, οι οποίοι ανταποκρίνονται απόλυτα στις ανάγκες μιας οικογένειας, φιλοξενώντας με τη μεγαλύτερη άνεση τέσσερα ενήλικα άτομα. Συνδυάζονται δε με ένα πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών (513 λίτρα), που εγγυάται την κάλυψη των αναγκών και της πιο απαιτητικής οικογένειας. Την συνολική πρακτικότητα του αυτοκινήτου συμπληρώνουν και οι επαρκείς χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό του. Ένα άλλο χαρακτηριστικό που ενισχύει τη θετική εικόνα του αυτοκινήτου είναι η πολύ προσεγμένη κατασκευή, με προσοχή στις λεπτομέρειες (όπως π.χ. η «τηλεσκοπική» επέκταση των σκιαδίων κατά το μήκος τους, ώστε να καλύπτουν ολόκληρο το πλευρικό παράθυρο όταν στρέφονται προς το πλάι) και με καλή ποιότητα υλικών, χωρίς πάντως να φτάνουν στα επίπεδα της πολυτέλειας (υπάρχει μαλακό πλαστικό στο επάνω μέρος το ταμπλό, πιο σκληρό στο εμπρός τμήμα του).
Η ποιότητα και η λειτουργικότητα είναι προφανώς σημαντικά στοιχεία σε ένα αυτοκίνητο, αλλά αυτό που δείχνει τη μεγάλη πρόοδο που έχουν κάνει οι Κορεάτες στα αυτοκίνητά τους, είναι τα οδικά χαρακτηριστικά. Το Tucson έχει μια εντυπωσιακά καλή ποιότητα κύλισης για την κατηγορία του και η οδική συμπεριφορά του είναι χωρίς εκπλήξεις, προβλέψιμη και ασφαλής σε κάθε περίπτωση. Προοδευτικά υποστροφικό στην πίεση, δεν αντιδράει άτσαλα αν αφήσεις το γκάζι, δεν σε αιφνιδιάζει ποτέ, έχει καλό κράτημα και οι κλίσεις στις στροφές είναι προφανώς αυξημένες σε σύγκριση με ένα χαμηλότερο αυτοκίνητο λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος (17,2 εκ.), αλλά δεν είναι υπερβολικές και δεν επηρεάζουν την τροχιά του αυτοκινήτου, ούτε δημιουργούν μεταφορές βάρους με ανεξέλεγκτες συνέπειες. Ικανοποιητικό σε αίσθηση και ακρίβεια για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι το τιμόνι του, ενώ τα φρένα του είναι επαρκή για τις ανάγκες του, αλλά έχουν κάπως «σπογγώδη» αίσθηση. Πολύ ικανοποιητική επίσης με τα δεδομένα της κατηγορίας και απολύτως αποδεκτή με απόλυτα κριτήρια είναι η άνεση.
Πιο ουσιαστικές είναι οι αλλαγές στα μηχανικά μέρη. Η γκάμα κινητήρων απαρτίζεται από βενζίνης GDI και diesel CRDi, ενώ νέες είναι και οι εκδόσεις με ήπιο 48βολτo υβριδικό σύστημα που απαρτίζεται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου και έναν ηλεκτροκινητήρα που παίζει και το ρόλο γεννήτριας-μίζας. Στην επιτάχυνση το σύστημα ενισχύει τον πετρελαιοκινητήρα, σε στιγμές χαμηλού φορτίου (όταν π.χ. το αυτοκίνητο ρολάρει) ο diesel απενεργοποιείται και στην επιβράδυνση το σύστημα φορτίζει την μπαταρία. Σύμφωνα με την Hyundai το όφελος σε κατανάλωση καυσίμου φτάνει το 12%. Διαθέσιμο είναι και το σύστημα HTRAC που λειτουργεί με τους εμπρός τροχούς να λαμβάνουν 100% της ροπής του κινητήρα κατά τη διάρκεια οδήγησης σε νορμάλ συνθήκες και με έως 50% να αποστέλλεται στους πίσω τροχούς αυτόματα, όταν μειωθεί η πρόσφυση εμπρός. Υπάρχει και επιλογή Lock-Mode που μοιράζει σταθερά τη ροπή 50/50 εμπρός-πίσω, για αυξημένη σταθερότητα σε ταχύτητες μέχρι τα 40 km/h.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.591 (4×2) | 1.591 (4×2) | 1.591 (4×4) | 1.598 (D) (4×2) | 1.598 (D) (H) (4×2) | 1.598 (D) (H) (4×2) | 1.598 (D) (H) (4×4) | 1.995 (D) (H) (4×4) |
Ισχύς (PS) | 132 | 177 | 177 | 115 | 115 | 136 | 136 | 185 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 182 | 203 | 202 | 175 | 175 | 180 | 180 | 201 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 11,5 | 9,2 | 9,5 | 11,8 | 11,8 | 11,2 | 11,4 | 9,5 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 7,2 | 7,6 | 7,9 | 5,0 | 4,8 | 5,0 | 5,2 | 5,8 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 20.690 | 26.090 | 28.290 | 22.370 | 24.990 | 26.190 | 29.090 | 38.990 |
Τιμή σε δραχμές | 7.050.117 | 8.890.167 | 9.639.817 | 7.622.577 | 8.515.342 | 8.924.242 | 9.912.417 | 13.285.842 |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/hyundai/tucson/21319
Προσωπικό σχόλιο: Πιθανότατα άξιος συνεχιστής, με λίγο τσιμπημένη τιμούλα…
Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/3675/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CE%BC%CE%B5%CF%83%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%80%CF%81%CF%89%CF%84%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%BD%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AD%CF%82 & https://www.drive.gr/test-drives/dokimi/test-drive-hyundai-tucson-16-crdi-hybrid-48v-7-dct-4wd