Maserati – Levante

Αυτό είναι το πολυαναμενόμενο SUV της Maserati, ένα μοντέλο που η εταιρεία είχε δείξει την πρόθεση να το κατασκευάσει από το 2003, όταν είχε παρουσιάσει το εκθεσιακό πρωτότυπο Kubang, ένα όμορφο crossover με κινητήρα V8 και σχεδίαση από τον Giorgetto Giugiaro. Το Kubang δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή, αλλά το 2011 η Maserati αποκάλυψε ένα άλλο Kubang, αυτή τη φορά βασισμένο σε μηχανικά μέρη της Jeep, και υποσχέθηκε να το βάλει σε παραγωγή το 2014. Τελικά, χρειάστηκαν πέντε αντί για τρία χρόνια για την εξέλιξη αυτού του μοντέλου και –σοφά– η Maserati το βάσισε σε δικά της μηχανικά μέρη. Επιπλέον, δεν το κατασκευάζει στις ΗΠΑ, αλλά στην Ιταλία, σε ένα ανακαινισμένο κομμάτι του τεράστιου εργοστασίου του Mirafiori, στο Τορίνο. Η Levante έρχεται σε μια εποχή όπου πέφτουν βροχή τα SUV από κατασκευαστές που δεν θα περίμενες: Bentley Bentayga, Jaguar F-Pace, MG GS… Το SUV της Maserati στοχεύει την Porsche Cayenne (αυτή που ξεκίνησε τη μόδα), τόσο σε πωλήσεις όσο και σε δυναμική συμπεριφορά. Έτσι, η Levante είναι μεγάλη, αλλά δεν το δείχνει, και ακριβή, αλλά όχι όσο θα περίμενες από μια γαλαζοαίματη φίρμα. Σε τιμή, η έκδοση V6 ντίζελ των 275 PS πέφτει ανάμεσα στην Cayenne V6 Diesel των 262 PS και την Cayenne V8 S Diesel των 385 PS. Είναι φθηνότερη από όλες τις εκδόσεις του Range Rover Sport, από τις περισσότερες Mercedes-Benz GLE και κάμποσα Volvo XC90, αν και όχι από το Audi Q7.

Αν και ο εξοπλισμός της Levante δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί λεπτομερώς, τα βασικά της στοιχεία εντυπωσιάζουν καθώς περιλαμβάνουν αερανάρτηση που κρατάει το αμάξωμα οριζόντιο και ρυθμίζεται σε ύψος, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, σύστημα κατεύθυνσης της ροπής (torque vectoring), ελεγχόμενο πίσω διαφορικό και υβριδική δομή αμαξώματος από διάφορα υλικά. Παρά το αναγκαίο άνοιγμα για την πίσω πόρτα, το αμάξωμα της Levante είναι 20% πιο άκαμπτο από της Ghibli, αφού πρέπει να αντέχει και σε χρήση εκτός ασφάλτου. Το εμπρός υποπλαίσιο και οι θόλοι της ανάρτησης είναι από αλουμίνιο, όπως επίσης το καπό, οι 4 πόρτες και το μεγαλύτερο μέρος της 5ης, ενώ η ενισχυτική τραβέρσα του πλαισίου είναι από μαγνήσιο. Παρ’ όλα αυτά η ντίζελ έκδοση ζυγίζει 2.205 kg, περισσότερο από το ατσάλινο Volvo XC90 D5 (2.009 kg) και από το αλουμινένιο Range Rover Sport TDV6 (2.115 kg), αλλά λιγότερο από το αλουμινένιο Audi Q7 3.0 TDI (2.245 kg). Η Levante παρακολουθεί συνεχώς τη θέση του κέντρου βάρους της, η οποία αλλάζει όχι μόνο από την κίνηση του αυτοκινήτου, αλλά και από την παρουσία επιβατών, αποσκευών, ακόμη και σχάρας οροφής. Ο υπεύθυνος του προγράμματος εξέλιξης της Levante, Federico Landini, λέει ότι δεν χρειάζεται παρά μόνο ένα στρίψιμο του τιμονιού δεξιά-αριστερά για να διαπιστώσει το αυτοκίνητο τι φορτίο μεταφέρει και πώς αυτό επηρεάζει το κέντρο βάρους του, και να ρυθμίσει ανάλογα την αερανάρτηση και τα ηλεκτρονικά του αμορτισέρ.

Αυτός είναι ένας λόγος που ο Landini υποστηρίζει με σιγουριά ότι η Levante υποστρέφει λιγότερο από όλους τους ανταγωνιστές της – και δείχνει και διαγράμματα που το αποδεικνύουν. Στις στροφές βοηθάει επίσης η κατανομή βάρους 51/49% εμπρός-πίσω, καθώς και το σύστημα μετάδοσης που, σε κανονικές συνθήκες, δίνει το 90% της ροπής του V6 στους πίσω τροχούς. Η κατανομή μπορεί να αλλάζει σε μόλις 150 millisecond, και τις συνεχείς αυτές μεταβολές τις βλέπεις σε γραφική απεικόνιση στον όμορφο πίνακα οργάνων. Ακούγεται απίθανο για μια Maserati, αλλά η Levante έχει τα εφόδια για να αναζητήσεις την περιπέτεια χωρίς κίνδυνο να ντροπιαστείς. Έχει ρυθμιζόμενο ύψος από το έδαφος, σύστημα hill-descent control για τις κατηφόρες, τόνους ροπής και τη δυνατότητα να την κατανέμει κατάλληλα. Οι μεγαλύτερες από της Ghibli διαδρομές της ανάρτησης, το εντυπωσιακά άκαμπτο πλαίσιο και τα δύο προγράμματα οδήγησης εκτός δρόμου συμπληρώνουν την εργαλειοθήκη της. Αυτό όμως που θα χαρούν οι περισσότεροι ιδιοκτήτες Levante θα είναι η καμπίνα της. Είναι αναμενόμενα πολυτελής, αν και όχι τόσο όσο κάποιων παλιών Maserati. Εντυπωσιακά στοιχεία είναι τα χωρίς πλαίσιο παράθυρα (αν και το τζάμι έρχεται πολύ κοντά στο πρόσωπό σου όταν μπαίνεις), το διακριτικά κομψό, καλυμμένο με δέρμα ταμπλό, το σύστημα infotainment που είναι πιο πειστικό από εκείνο των άλλων Maserati, και βέβαια η ψηλή θέση οδήγησης που δεν θυμίζει κανένα άλλο μοντέλο με σήμα την τρίαινα. Οι οδηγοί Mercedes θα νιώσουν οικεία με τον ένα και μοναδικό μοχλοδιακόπτη για φλας, καθαριστήρες και προβολείς, ενώ ο χώρος πίσω από το τιμόνι κυριαρχείται από τα δύο μεγάλα αλουμινένια paddles αλλαγής ταχυτήτων.

Κυβισμός (κ.εκ.)2.9873.7993.7992.979 (D)2.979 (D)
Ισχύς (PS)275550590350430
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)230292304251264
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)6,94,23,96,05,2
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)7,213,513,510,710,9
Αριθμός θυρών55555
Αριθμός θέσεων5 5555
Τιμή σε ευρώ101.861 141.094
Τιμή σε δραχμές34.709.135 48.077.780

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Αφού έχουν βγάλει όλοι SUV, έπρεπε να βγάλει και η Maserati για την “τιμή των όπλων”.

Πηγή: https://www.drive.gr/test-drives/apostoli/odegoyme-te-nea-maserati-levante