Suzuki – Ignis III

Κατά την πρώτη μας επαφή μαζί του επί ελληνικού εδάφους το νέο Ignis μας είχε εντυπωσιάσει, κάτι που δεν είναι και πολύ περίεργο με δεδομένη την εξειδίκευση που έχουν οι Ιάπωνες γενικότερα και η Suzuki ειδικότερα στα πολύ μικρά αυτοκίνητα. Ακριβώς όμως επειδή τα μίνι αυτοκίνητα έχουν αναπόφευκτα κάποιους περιορισμούς, περιμέναμε μία πιο εκτεταμένη, πολυήμερη δοκιμή του αυτοκινήτου για να βγάλουμε τελικό συμπέρασμα. Πολύ περισσότερο μάλιστα αφού πρόκειται για ένα αρκετά ειδικό αυτοκίνητο, που δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το παλιό Ignis. Βασισμένο σε μία νέα πλατφόρμα της εταιρείας, είναι μίνι μεν (μήκος 3,7 μ.) αλλά με χαρακτήρα “Crossover” και με ύπαρξη και τετρακίνητης έκδοσης, που αποτελεί και το αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής.

Το γεγονός ότι το αυτοκίνητο έχει ψηλό αμάξωμα λόγω του χαρακτήρα του, αλλά και το μεγαλύτερο μήκος στην κατηγορία των μίνι κι ένα από τα μεγαλύτερα μεταξόνια, που επιτρέπει να προσφέρει χώρους για τέσσερις επιβάτες που είναι πολύ καλοί για μίνι αυτοκίνητο. Πολύ καλός στην προσθιοκίνητη έκδοση είναι ο χώρος αποσκευών, επιπέδου σούπερ μίνι (267 λίτρα), ενώ στην τετρακίνητη έκδοση είναι αναπόφευκτα μικρότερος (227 λίτρα) και πάλι όμως βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας, κάπου στο μέσο όρο, και είναι π.χ. αντίστοιχος με αυτόν του Fiat Panda. Επιπλέον το Ignis προσφέρει από τη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού και ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα (κατά μήκος και στην κλίση) κάτι που του δίνει και μία ευελιξία στην κατανομή των χωρών για επιβάτες και αποσκευές. Εκείνο που ικανοποιεί απόλυτα είναι η ποιότητα του αυτοκινήτου, που μπορεί μεν να μην είναι πολυτελές (όπως άλλωστε και όλα τα μίνι), αλλά είναι γεροδεμένο, με σωστή συναρμολόγηση και αρκετά προσεγμένο διάκοσμο για την κατηγορία. Εκείνο δε που το ανεβάζει ακόμα περισσότερο, είναι το πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, που σίγουρα ξεχωρίζει. Το μόνο που λείπει είναι η ρεζέρβα.

Το Ignis είναι ένα από τα λίγα μίνι αυτοκίνητα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν άνετα και έξω από την πόλη χωρίς να δίνουν την αίσθηση ότι είναι «φτερό στον άνεμο». Η πρώτη θετική εικόνα είναι η ακαμψία του αυτοκινήτου και η ποιότητα κύλισης που προσφέρει, περνώντας «σαν ένα κομμάτι» πάνω από τις λακκούβες και τις ανωμαλίες του δρόμου. Κάτι που είναι φυσικά εξίσου σημαντικό στην πόλη και στο ταξίδι. Ενώ και η άνεση που προσφέρει δεν υπολείπεται αυτής των περισσότερων μίνι αυτοκινήτων, παρά το γεγονός ότι η πίσω ανάρτηση στην τετρακίνητη έκδοση είναι με άκαμπτο άξονα, αντί για τη λύση του ημιάκαμπτου που χρησιμοποιεί η προσθιοκίνητη, προφανώς για λόγους που έχουν να κάνουν και με τη στιβαρότητά του και τη βελτίωση των δυνατοτήτων του στις εκτός δρόμου διαδρομές. Επιπλέον η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι προβλέψιμη και εύκολα ρυθμίσιμη. Θα επισημάνουμε επίσης ότι οι εκτός δρόμου δυνατότητές του δεν είναι καθόλου ανύπαρκτες, καθώς η απόστασή του από το έδαφος είναι αυξημένη (18 εκατοστά), η σχέση του διαφορικού είναι πιο κοντή από αυτήν της προσθιοκίνητης έκδοσης, ενώ η τετρακίνηση (με αυτόματο σύστημα με συνεκτικό συμπλέκτη) συνδυάζεται και με σύστημα ελέγχου κατάβασης σε απότομη κατωφέρεια.

Το μικρό SUV της Suzuki είναι διαθέσιμο με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς ή με τετρακίνηση Suzuki ALLGRIP και με κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων που μπορεί να συνδυαστεί και με υβριδική τεχνολογία. Το mild υβριδικό σύστημα της Suzuki διακρίνεται για το χαμηλό του βάρος και την αποτελεσματικότητά του. Ανακτά ενέργεια κατά το φρενάρισμα, τη συγκεντρώνει σε μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού και συνδράμει το έργο του κινητήρα στις επιταχύνσεις μέσω της ηλεκτρογεννήτριας ISG (Integrated Starter Generator), μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου. Ταυτόχρονα, η ISG παίζει το ρόλο της μίζας προσφέροντας και λειτουργία START/STOP στις στάσεις, αυξάνοντας περεταίρω τα οφέλη σε οικονομία καυσίμου.

Πολύ καλή οδική συμπεριφορά και ποιότητα κύλισης για μίνι
Προσεγμένο εσωτερικό με χώρους για 4 άτομα – Ευρυχωρία
Υπαρκτές εκτός δρόμου δυνατότητες – Τετρακίνηση
Ασυνήθιστα πλούσιος εξοπλισμός
Οικονομία – Κατανάλωση
Ευκολία οδήγησης – Μικρός κύκλος στροφής
Ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα
Γεροδεμένη κατασκευή
Σχεδίαση
Πρακτικότητα
Απόδοση κινητήρα – Επιδόσεις

Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
Έλλειψη ρεζέρβας
Ο χώρος αποσκευών του τετρακίνητου είναι μικρότερος από του (κορυφαίου για μίνι) προσθιοκίνητου
«Σπογγώδης» αίσθηση φρένων
Ψηλό κατώφλι πορτμπαγκάζ

Κυβισμός (κ.εκ.)1.242 (4×2)1.242 (4×4)1.242 (4×2)1.242 (4×4)
Ισχύς (PS)90908383
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)170165165165
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)12,211,912,712,8
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)4,65,04,44,7
Αριθμός θυρών5555
Αριθμός θέσεων5555
Τιμή σε ευρώ11.53014.03013.03014.780
Τιμή σε δραχμές3.928.8474.780.7224.439.9725.036.285

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/suzuki/ignis/25560 & https://www.euroncap.com/en/results/suzuki/ignis/25559
Προσωπικό σχόλιο: Μάλλον δεν έχεις να του καταλογίσεις κάτι ουσιαστικά αρνητικό.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/3589/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%AD%CE%BA%CF%80%CE%BB%CE%B7%CE%BE%CE%B7-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AE & https://www.gocar.gr/test-drives/test/23857,DOKIMH_Suzuki_Ignis_12_Hybrid_4WD.html