Mercedes – X Class

Ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές υποκύπτουν στη δυναμική που παρουσιάζει η κατηγορία των pick up και τοποθετούνται σ’ αυτή. Τα τελευταία χρόνια πέρα από τα εργαλεία δουλειάς (Mitsubishi L200, Toyota Hilux) έχει δημιουργηθεί και μια νέα τάση με περισσότερο life style εκδόσεις pick up: VW Amarok, Ford Ranger, Nissan Navara. Το τελευταίο έχει αρκετά κοινά στοιχεία με την Mercedes X-Class. Όπως τον υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα των 2.3lt απόδοσης 190PS και το κυριότερο 46 kgm ροπής σχεδόν από το ρελαντί. Ο συγκεκριμένος πετρελαιοκινητήρας έχει δυο turbo και σχεδόν ηλεκτρική λειτουργία με σταθερή απόδοση σε όλο το φάσμα στροφών. Έχεις παντού ροπή για να επιταχύνεις ή να ξεκινήσεις σε μια ανηφόρα με μεγάλο φορτίο. Στην περίπτωση της X-Class που δοκιμάσαμε συνδυάζονταν με 7αρι αυτόματο κιβώτιο και αυτό προερχόμενο από τη Nissan.

Αν ταξιδεύεις με άδεια την καρότσα αυτό που εντυπωσιάζει είναι η ποιότητα κύλισης της X-Class. Με 4 πόρτες και θέσεις για 5 επιβαίνοντες η X-Class μ’ ένα κάλυμμα στην καρόστα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως GLE. Με το φωτισμό της καμπίνας χαμηλό, το cruise control ρυθμισμένο στα 120km/h και τον πανίσχυρο πετρελαιοκινητήρα να στροφάρει νωχελικά με 7η γύρω στις 2000rpm, αν με τρόπο μαγικό σε τοποθετούσε κάποιος σε παρακείμενη GLE που κινούνταν με ανάλογη ταχύτητα δε θα καταλάβαινες καμία απολύτως διαφορά. Η X-Class στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει σα Mercedes! Σ’ αυτό σίγουρα παίζει ρόλο και η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός, άκαμπτος άξονας με πέντε συνδέσμους πίσω. Βγαίνοντας από τον αυτοκινητόδρομο στον επαρχιακό δρόμο και χωρίς να επιλέξουμε από τον περιστροφικό διακόπτη κίνηση στους 4 τροχούς (4H) συνεχίζουμε να κινούμαστε με άνεση SUV. Εντυπωσιάζουν τα led φώτα που φωτίζουν στα 300 – 350m, αν πηγαίνετε για κυνήγι πιθανόν θα αποδειχτούν πολύ χρήσιμα. Θυμάστε κάποτε τους προβολείς που τοποθετούνταν στην οροφή τέτοιων οχημάτων; Ε δε χρειάζονται πλέον! Το αυτοκίνητο με ταχύτητες πάνω από 50km/h περνά από ανομοιομορφίες και λακκούβες σαν μεγάλη Mercedes. Παρότι έβρεχε και ο δρόμος ήταν γλιστερός πουθενά δεν ενεργοποιήθηκε το ESP, πουθενά δε νιώσαμε ότι οδηγούμε ένα pick up με μήκος 5.3m μεταξόνιο 3.25m και όλο το βάρος εμπρός. Εδώ προφανώς οι μηχανικοί της Γερμανικής εταιρείας έχουν βάλει το χέρι τους στο σετάρισμα της ανάρτησης.

Με τη X Class σε κακοτράχηλο χωματόδρομο, από την πρώτη στιγμή εντοπίζεις την εξαιρετική ακαμψία του αμαξώματος και νιώθεις ότι δεν έχεις κατάλληλα ελαστικά. Με πιο στενά λάστιχα μεικτών συνθηκών προφανώς η συμπεριφορά του αυτοκινήτου θα είναι τελείως διαφορετική. Εμπλέκουμε τις κοντές σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου 4L (σ.σ: βάζει 7η στα 20km/h!) με τις οποίες ταυτόχρονα κλειδώνει το πίσω διαφορικό. Με το ειδικό κουμπί κλειδώνουμε και το κεντρικό διαφορικό δημιουργώντας «κάρο». Επιπλέον το πρόγραμμα έχει απενεργοποιήσει το σύστημα ελέγχου ευστάθειας αλλά και το ABS. Παραταύτα οι δυνατότητες κίνησης στο παγωμένο χιόνι περιορίζονται από τα ασφάλτινα ελαστικά. Έχει πέσει από το βάρος του χιονιού ένα τεράστιο έλατο κλείνοντας το δρόμο. Μας πήρε ώρες να κόψουμε σε 4 μέρη τον κορμό του και να τον καθαρίσουμε από τα κλαδιά. Η Mercedes λέει ότι το μέγιστο φορτίο είναι 1098kg ενώ στη ρυμούλκηση δίνει μέχρι 3.5 tn. Το αυτοκίνητο απέχει από το έδαφος 20cm και έχει γωνία προσέγγισης 29 μοιρών, ράμπας 20 μοιρών και διαφυγής 24 μοιρών. Με το Hill Descent Control ενεργοποιημένο φυσικά χωρίς να πατάμε φρένο καταγράψαμε τη δυσαρέσκεια των πίσω συνδέσμων υπό φορτίο στο κακοτράχηλο οδόστρωμα. Σίγουρα δε βοηθούσαν και τα ελαστικά όμως συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι τα φύλλα σούστας παραμένουν η πιο ενδεδειγμένη λύση για βαρύ φόρτωμα. «Σοβαρέψου» σκέφτομαι, ποιος θα δώσει 50-60 χιλιάδες ευρώ για X-Class και θα την βαρυφορτώνει; Άντε να βάλει πίσω κανένα hi tech ποδήλατο, καμιά σανίδα του σερφ ή έστω να ρυμουλκήσει το jet ski.

Κυβισμός (κ.εκ.)2.298 (D) (4×2)2.298 (D) (4×4)2.298 (D) (4×2)2.298 (D) (4×4)2.987 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)163163190190258
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)172170184180205
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)12,512,910,911,17,9
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)7,67,77.47,79,0
Αριθμός θυρών44444
Αριθμός θέσεων5 5555
Τιμή σε ευρώ35.02837.25538.35539.880
Τιμή σε δραχμές11.935.79112.694.64113.069.466 13.589.110

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/mercedes-benz/x-class/28954
Προσωπικό σχόλιο: Η 1η ευρωπαϊκή απόπειρα για pick-up από την Mercedes.

Πηγή: https://www.newsauto.gr/test-drive/dokimazoume-ti-nea-mercedes-x-class/