Porsche – Cayenne Coupe

Μια γρήγορη, διασκεδαστική και πρακτική Porsche; Οχι μόνο. Η Cayenne Coupé θα μπορούσε να είναι η crossover εκδοχή της 911. Υπάρχουν τα Audi Q8, BMW X6 και GLE Coupé. Και υπάρχει και η Porsche Cayenne, η οποία μέχρι σήμερα αρνούνταν πεισματικά να μπει σε αυτή την κατηγορία των σπορ-κουπέ premium SUV, η οποία έχει αποδειχτεί κανονική μηχανή χρημάτων για τις άλλες εταιρείες. Για την ακρίβεια άργησε μια ολόκληρη γενιά και κάτι. Οταν ο Matthias Müller ήταν ακόμα επικεφαλής της Porsche, υπήρχαν στα σκαριά δύο κουπέ SUV: ένα μικρότερο, βασισμένο στην ανανεωμένη Macan, και ένα με βάση την Cayenne. Η έκδοση της Macan εγκαταλείφθηκε προσωρινά, αν και υπάρχει περίπτωση να επανέλθει στο προσκήνιο το 2024, ως μία εκδοχή του Audi Q6 e-tron, βασισμένη πλέον στην ηλεκτρική πλατφόρμα PPE.

Την Cayenne Coupé, όμως, μπορείς να την αγοράσεις τώρα. Από κοντά αυτό το νέο SUV της Porsche με τη χαμηλή γραμμή οροφής, παρόλη την αμφισβητήσιμη συνολικά οπτική της, σε ψαρώνει: πιο πλατιά και χαμηλή, είναι σίγουρα αρκετά διαφορετική από την 5θυρη έκδοση, ειδικά στο πίσω μέρος όπου οι τονισμένες ακμές των θόλων, ένας ανθρακονημάτινος διαχύτης και η αεροτομή που αποτελεί προέκταση της οροφής με μία μηχανοκίνητη επέκταση, εκτός από την οπτική εντύπωση αποτελούν και το πακέτο του ενεργού αεροδυναμικού πακέτου της Porsche γνωστού με το αρκτικόλεξο PAA. Παρότι οι χαμηλές εμπρός κολόνες και το πιο επικλινές παρμπρίζ χαμηλώνουν το ύψος του αυτοκινήτου κατά 20 mm, η οροφή «πέφτει» σαφώς πιο γρήγορα από τις μεσαίες προς τις πίσω κολόνες. Το χαμηλότερο συνολικά ύψος βοηθά στην καλύτερη απο-επιβίβαση των πίσω επιβατών, ενώ ο διαθέσιμος αέρας για τα κεφάλια τους είναι ικανοποιητικός, κυρίως επειδή τα έδρανα των καθισμάτων είναι τοποθετημένα 30 mm χαμηλότερα. Βέβαια, όπως και στην Lamborghini Urus, η ατμόσφαιρα για τους πίσω είναι σαφώς πιο σκοτεινή και κλειστοφοβική.

Τελικά μόνο η μεγάλη μετωπική επιφάνεια της Cayenne είναι αυτή που την εμποδίζει από το να ισοφαρίσει την τελική ταχύτητα της 911. Από την άλλη πλευρά, οι μηχανικοί της Porsche κατάφεραν να εκμεταλλευτούν μέχρι ενός σημείου αυτό ακριβώς το μειονέκτημα για να δημιουργήσουν το πρώτο SUV στον κόσμο με φαινόμενο ground-effect. Στον Α7, βόρεια της Στουτγάρδης, υπάρχουν μια-δυο καμπές των 240 km/h τις οποίες τις περνάς τέρμα με την GT3 και επίσης τέρμα με την Cayenne Coupé. Δεν αισθάνεσαι κανενός είδους ταλάντωση ή κλίση, καμία τάση να ακολουθήσει τυχόν διαμήκεις ανωμαλίες. Οπως και η Urus, η Cayenne μένει ατάραχη στη θέση της και εμπνέει απίστευτη αυτοπεποίθηση στον οδηγό της. Ολο αυτό, δεδομένου του υψηλού κέντρου βάρους της, σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό. Το φορτωμένο με εξοπλισμό αυτοκίνητο της δοκιμής είχε κάρμπον-κεραμικά φρένα (με φοβερή απόδοση αλλά θορυβώδη), matrix προβολείς (τους συστήνουμε ανεπιφύλακτα), ενεργητική τετραδιεύθυνση (πολύ πιο απαραίτητη και αποτελεσματική από τις ενεργές 48βολτες αντιστρεπτικές), torque vectoring (μάλλον αχρείαστο) και ενεργό cruise control. Για όσους κάνουν όνειρα, δεν υπάρχει ουδεμία πρόβλεψη για κλείδωμα της ροπής αποκλειστικά στους πίσω τροχούς, απενεργοποίησης του διαφορικού ή, έστω, ρύθμισης του ποσοστού κατανομής της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες.

Η ουσία πάντως αυτής της κατασκευής κρύβεται στα σωθικά της MLB evo πλατφόρμας του γερμανικού γκρουπ, πάνω στην οποία βασίζεται η τελευταία αυτή γενιά της Cayenne Coupe. Σε αντίθεση, μάλιστα, με την αντίστοιχη έκδοση E-Hybrid της Panamera (δείτε εδώ περισσότερα από την δοκιμή της υβριδικής Panamera), εδώ έχουμε δύο βασικές διαφοροποιήσεις σε ό,τι αφορά το θερμικό κινητήρα και το κιβώτιο (εκείνη βασιζόταν στον biturbo V6 και στο PDK κιβώτιο διπλού συμπλέκτη). Στην υβριδική Cayenne Coupe υπάρχει ένας 3λιτρος V6 βενζινοκινητήρας, με ένα μόνο twin scroll τούρμπο, ο οποίος αποδίδει 340 ίππους και 450 Nm ροπής και υποβοηθείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων. Η συνδυαστική ισχύς των 462 ίππων και των 700 Nm ροπής περνά σε όλους τους τροχούς μέσω ενός κιβωτίου Tiptronic S 8 σχέσεων. Η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται σε μία υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 14,1 kWh, που μπορεί να φορτιστεί σε 7,8 ώρες (ή σε 2,3 ώρες με τον έξτρα ισχυρότερο φορτιστή της εταιρείας). Αυτή η μπαταρία μπορεί να εξασφαλίσει αυτονομία της τάξης των 23 έως 44 χλμ., όπου το όχημα ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 135 χλμ./ώρα και να επιταχύνει ηλεκτρικά μέχρι τα 60 χλμ./ώρα, σε 6,3 δλ.

Κυβισμός (κ.εκ.)2.9952.8943.9962.995 (H)3.996 (H)
Ισχύς (PS)340440550462680
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)243263286253263
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)6,05,03,95,15,0
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)9,39,211,33,13,5
Αριθμός θυρών55555
Αριθμός θέσεων55555
Τιμή σε ευρώ123.900147.900233.000113.200207.200
Τιμή σε δραχμές42.218.92550.396.92579.394.75038.572.90070.603.400

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Ακολουθώντας το ρεύμα της εποχής για τα SUV Coupe.

Πηγή: https://www.newsauto.gr/test-drive/dokimi-porsche-cayenne-coupe-turbo/ & https://www.4troxoi.gr/dokimes/test/odigoyme-tin-porsche-cayenne-e-hybrid