Mercedes – GLE Class IΙ

Η Mercedes-Benz μετρά πάνω από δύο εκατομμύρια πωλήσεις στην κατηγορία της GLE, από το 1997 που έδωσε για πρώτη φορά το παρών με την M-Class. Από τότε όμως έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι και το μοντέλο έχει αλλάξει αρκετά. Από την προηγούμενη γενιά της μάλιστα, την τρίτη, άλλαξε όνομα και έγινε GLE. Ωστόσο και όσον αφορά στην ουσία, εκείνη ήταν η τελευταία που διατήρησε στοιχεία της παλιάς εποχής, εστιάζοντας κυρίως στα εκτός δρόμου χαρακτηριστικά και αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα τα υπόλοιπα. Έτσι, στην πράξη, η νέα GLE, τέταρτης γενιάς είναι αυτή που εισάγει το μεγάλο γερμανικό SUV στη νέα εποχή της Mercedes-Benz, η οποία χαρακτηρίζεται από την τεχνολογία και φυσικά την ποιότητα και την πολυτέλεια, χωρίς ωστόσο να αγνοεί τις παραδοσιακές αρετές της μάρκας. Πληθωρική σε όλα, με μήκος 4.924 mm, σχεδόν 5 εκατοστά πιο μακριά από την προκάτοχό της, είναι αναμφίβολα μεγάλη και σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητη, τόσο με τον όγκο της, όσο και με την αισθητική της.

Το μεταξόνιο είναι τώρα κατά 8 εκατοστά μακρύτερο και προσφέρει πλουσιοπάροχες ανέσεις, μέχρι και σε επτά επιβάτες, ως έξτρα, 5θέσια διάταξη στη βασική της έκδοση. Σε αυτή την περίπτωση ο όγκος του χώρου αποσκευών φτάνει στα 825 λίτρα, ενώ αν αναδιπλωθούν – ηλεκτρικά παρακαλώ – οι πλάτες των καθισμάτων, η τιμή αυτή εκτοξεύεται στα 2.055 λίτρα. Η νέα GLE δίχως άλλο προσφέρει κύρος και αυτό το εισπράττεις άμεσα όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι της. Κάθεσαι άνετα, με τις πολλαπλές ρυθμίσεις καθίσματος και τιμονιού να παρέχουν την ιδανική θέση οδήγησης, ανεξάρτητα από το ύψος του οδηγού. Στο δρόμο, η GLE 300 d 4MATIC είναι η βασική έκδοση και η μόνη που δεν εφοδιάζεται με την εξελιγμένη αερανάρτηση του συστήματος E Active Body Control. Πατάει σε συμβατικά ελατήρια και αμορτισέρ, τα οποία όμως σε καμία των περιπτώσεων δεν θα πρέπει να σας προβληματίσουν. Ακόμα και με τους έξτρα τεράστιους τροχούς των 20 ιντσών, η GLE 300 d αποδεικνύεται ισοπεδωτική.

Υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης των επιμέρους παραμέτρων που αφορούν την υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, την απόκριση του κινητήρα και του κιβωτίου, αλλά και τα ηλεκτρονικά, κάτι που βοηθάει στις εκτός δρόμου εξορμήσεις. Αδιαμφισβήτητος είναι ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας του μοντέλου, με την άνεση να είναι κυρίαρχη, αλλά και την ταχύτητα να χαρακτηρίζει τη συμπεριφορά του. Οι επιδόσεις, σε συνδυασμό με το μεγάλο βάρος 2.170 κιλά, έχει επιπτώσεις στην κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής και σε μικτές συνθήκες κίνησης, κυμάνθηκε κοντά στα 10 lt/100 km. Ωστόσο, σε ανοιχτό δρόμο, με λίγη προσοχή, αλλά χωρίς να επηρεάζεται η ταχύτητα δραματικά, πέφτει αρκετά, κάτω και από τα 8 lt/100 km. Τα φρένα με τη σειρά του είναι δυνατά, αλλά παρουσιάζουν ένα μικρό… κενό στην αρχή και απαιτούν περισσότερη πίεση για να δείξουν την αποτελεσματικότητά τους. Με 180 mm καθαρή απόσταση από το έδαφος η GLE δεν θα διστάσει να πατήσει εκτός ασφάλτου. Η εξελιγμένη τετρακίνηση 4MATIC στέλνει τη ροπή εκεί που χρειάζεται, με το ποσοστό ανάμεσα στους άξονες να διαμορφώνεται ανάλογα με τις συνθήκες από 0 έως 100%.

Η αρωγή ενός ηλεκτροκινητήρα σε ένα μοτέρ ντίζελ δεν ήταν κάτι το εφήμερο για τη Mercedes-Benz με την προσθήκη ενός ορφανού μοντέλου στον κατάλογό της. Η νέα GLE 350 de 4MATIC έρχεται προς επίρρωση αυτής της στρατηγικής, σε συνέχεια των αντίστοιχων μοντέλων της C-Class και E-Class. Ένα προβάδισμα για την Daimler, καθώς η συντριπτική πλειονότητα του ανταγωνισμού περιορίζεται σε βενζινοηλεκτρικούς συνδυασμούς. Για την περίπτωση της GLE 350 de 4MATIC έχουμε τον οικείο δίλιτρο τουρμποντίζελ των 194 ίππων που τοποθετείται κατά το διάμηκες και υποβοηθείται από ένα ηλεκτρομοτέρ ισχύος 136 PS. H μετάδοση γίνεται προφανώς και στους τέσσερις τροχούς, αλλά η μεγάλη διαφορά με τις C 300 de και E 300 εντοπίζεται στις πολύ μεγαλύτερες μπαταρίες: 31,2kWh έναντι 13,5kWh! Μια πρωτιά όσον αφορά το μέγεθος της μπαταρίας στην γκάμα των επαναφορτιζόμενων υβριδικών Mercedes-Benz, αλλά και ενεργειακή πυκνότητα που την κατατάσσει στην κορυφή των ίδιων μοντέλων ανάμεσα σε όλες τις φίρμες.

Ποιότητα
Τεχνολογία
Χώροι
Κινητήρας
Σύστημα πολυμέσων
Οδική συμπεριφορά
Άνεση
Κινητήρας
Ροπή

Κατανάλωση
Αίσθηση τιμονιού
Τιμή

Κυβισμός (κ.εκ.)2.999 (H)2.999 (H)3.982 (H)3.982 (H)3.982 (H)1.950 (D)2.925 (D)2.925 (D)1.950 (D) (H)
Ισχύς (PS)389457511593634245272330330
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)250250250250280225230245210
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)5,75,34,94,03,87,26,65,76,8
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)8,39,39,511,411,56,16,76,71,1
Αριθμός θυρών555555555
Αριθμός θέσεων5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)5 (7)
Τιμή σε ευρώ95.300116.900123.150167.650183.20093.850101.700117.75099.700
Τιμή σε δραχμές32.473.47539.833.67541.963.36257.126.73762.425.40031.979.38734.654.27540.123.31233.972.775

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/mercedes-benz/gle/37569
Προσωπικό σχόλιο: Ανέβηκε ο πύχης, ανέβηκε και η τιμή.

Πηγή: https://www.gocar.gr/test-drives/test/30105,Dokimh_Mercedes_Benz_GLE_300_D_4MATIC__M.html & https://www.drive.gr/news/nea-montela/episimo-nees-mercedes-benz-gle-350-de-4matic-kai-glc-300-e-4matic