Subaru – Forester V

Μεγάλο πράγμα και εξαιρετικά δύσκολο για μια μάρκα να χτίσει ένα φανατικό κοινό. Ένα κοινό που θα την ακολουθεί τυφλά, που θα πιστεύει με σχεδόν ευλαβική εμμονή κάθε της κίνηση (και στραβοπάτημα), που θα κερδίζει τη μάχη της… αφίσας στο νεανικό δωμάτιο με τόση φυσικότητα. Η Subaru είχε όλα τα εφόδια να γίνει μια τέτοια εταιρεία. Από τα γεννοφάσκια της συντήρησε επιμελώς την αύρα του μοναχικού καβαλάρη που τόσο αρέσει στη βιομηχανική δραματουργία. Και στην πορεία των δεκαετιών έκανε εκείνες ακριβώς τις επιλογές που θα τη συνέδεαν με το συλλογικό υποσυνείδητο ως μια εταιρεία που πάλευε κόντρα σε θηρία με μοναδικό εφόδιο την τεχνολογική της υπεροχή. Οι ηρωικές ημέρες των αγώνων ράλλυ και η σύνδεσή της με μερικές από τις πιο θρυλικές στιγμές και τις πιο δραματικές προσωπικότητές τους, οδήγησαν τη «θρησκεία» σε νέα ύψη. Τα «Scooby» ήταν πια μέρος της λαϊκής μυθολογίας σε όλο τον πλανήτη, πέρα από τάξεις και κοινωνικές διαστρωματώσεις. Μια μυθολογία που πέρασε και στα υπόλοιπα μοντέλα της, όπως το Forester, το οποίο από την πρώτη γενιά του έδειξε ότι η μικρή και μόνη Subaru μπορούσε να φτιάξει το καλύτερο SUV εκείνων των άγουρων ημερών.

Το μήκος των 4,62 μέτρων κρύβεται επιμελώς, κάτι που δεν συμβαίνει -και πολύ σωστά- με το αυξημένο κατά 3 χιλιοστά μεταξόνιο, που πλέον βρίσκεται στα 2,67 μέτρα. Το νούμερο αυτό δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο και άνετο εσωτερικό, με τους πίσω επιβάτες να έχουν επιπλέον 33 χιλιοστά για τα πόδια τους, ενώ στην όλη αίσθηση άνεσης και ευχάριστης διαβίωσης συμβάλλουν τα μεγάλα ανοίγματα των θυρών και τα πολύ άνετα καθίσματα. Όπως και σε όλα τα άλλα πράγματα, έτσι και στην αποδοχή των σύγχρονων ηθών η Subaru ακολούθησε τον δικό της δρόμο. Το υβριδικό σύστημα που υιοθέτησε υπό την επωνυμία e-Boxer είναι μία mild εκδοχή αυτής της τεχνοτροπίας, διατηρώντας στο επίκεντρο όλων το σήμα κατατεθέν κάθε Subaru, τον επίπεδο boxer κινητήρα. Ατμοσφαιρικός όπως πάντα και με 150 PS από δύο λίτρα χωρητικότητα των 4 κυλίνδρων, αποδίδει παράλληλα και 194 Nm ροπής. Το σύστημα υποστηρίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα των 12,3 kW (16,7 PS) και 66 Nm ροπής.

Ο εν λόγω ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων, έτσι ώστε να διατηρηθεί η βασική λογική της συμμετρικής τετρακίνησης που χαρακτηρίζει κάθε Subaru και βέβαια να διαφυλαχθεί ως κόρη οφθαλμού ένα ακόμα βασικό στοιχείο της φιλοσοφίας της εταιρείας: το χαμηλό κέντρο βάρους αλλά και η σχεδόν ισομερής κατανομή ανάμεσα στους δύο άξονες (51%-49% εμπρός πίσω). Απέναντι σ’ αυτά τα αδιαπραγμάτευτα ιερά και όσια της φιλοσοφίας της εταιρείας, υπήρξε μία αναπόφευκτη επιβάρυνση 110 κιλών τα οποία προέρχονται όλα από τα έξτρα συστήματα της υβριδικής διάταξης. Στα οποία έξτρα συστήματα θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και τη συστοιχία των μπαταριών η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από τον χώρο των αποσκευών, χωρίς όμως να επηρεάζει τον διαθέσιμο όγκο που είναι μάλιστα αυξημένος κατά τέσσερα λίτρα, στα 509 συνολικά.

Άνεση,
Ποιότητα κατασκευής,
Οδική συμπεριφορά,
Ικανότητες εκτός δρόμου,
Εξοπλισμός

Αεροδυναμικοί θόρυβοι,
Χαρακηριστικά κιβωτίου,
Τιμή

Κυβισμός (κ.εκ.)1.995 (H)
Ισχύς (PS)150
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)117
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)11,8
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,7
Αριθμός θυρών5
Αριθμός θέσεων5
Τιμή σε ευρώ39.950
Τιμή σε δραχμές13.612.962

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/subaru/forester/39138
Προσωπικό σχόλιο: Η Subaru θυμήθηκε ξανά την Ελλάδα, αλλά μάλλον δεν θυμάται το αγοραστικό κοινό.

Πηγή: https://www.caranddriver.gr/review/arthro/dokimazoume_to_ikanotato_kai_ybridiko_subaru_forester_e_boxer_video-7775457/