Mercedes – GLA Class II

Παρουσιασμένη για πρώτη φορά στα τέλη του 2013, η Mercedes GLA έχει να επιδείξει μια άκρως επιτυχημένη πορεία στην κατηγορία των μικρομεσαίων – ή compact – SUV, εκμεταλλευόμενη στοιχεία όπως το ελκυστικό της design, η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, οι εγνωσμένης αξίας κινητήρες, αλλά και φυσικά το κύρος που φέρει πάντα ένα δημιούργημα της μάρκας με το αστέρι.
Αισθητικά, η νέα Mercedes GLA δεν θυμίζει σε τίποτα την προηγούμενη. Οι γραμμές είναι και πάλι μεν καμπυλωτές, όμως είναι πιο… καθαρές, με περισσότερες «νευρώσεις», αλλά και νέα, πιο δυναμικά φωτιστικά (εμπρός-πίσω). Συνολικά, το αυτοκίνητο δείχνει να έχει αποκτήσει περισσότερο χαρακτήρα, είναι σαφώς πιο «σικάτο», ενώ εφόσον το δει κανείς υπό συγκεκριμένες γωνίες παραπέμπει σαφέστατα στα μεγαλύτερα SUV της μάρκας. Στο τελευταίο το ρόλο τους παίζουν και οι αυξημένες διαστάσεις της νέας GLA, που τονίζουν περισσότερο από ποτέ την παρουσία της στο δρόμο. Ειδικότερα, παρότι το μήκος των 4,41 μέτρων είναι το ίδιο συγκριτικά με πριν, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 30 χλστ. στέλνοντας περισσότερος προς τα άκρα του αμαξώματος τους τροχούς, ενώ το ύψος έχει… εκτοξευθεί στα 1,611 μέτρα (+117 χλστ.) και το πλάτος έχει κερδίσει 30 χλστ. (1,834 μέτρα).

Στο εσωτερικό της νέας GLA η Mercedes υιοθετεί τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία των compact μοντέλων της, στην οποία ξεχωρίζει για μια ακόμη φορά το διπλό ψηφιακό κόκπιτ MBUX. Πρόκειται για την εντυπωσιακότερη ψηφιακή έκφανση της κατηγορίας, ιδίως στην επιλογή με τις δύο υψηλής ευκρίνειας οθόνες των 10,25 ιντσών του μοντέλου της δοκιμής (στάνταρ επιλογή με 7 ιντσες για την κάθε μια). Η νέα Mercedes GLA όπως προείπαμε έχει αυξήσει το μεταξόνιό της χωρίς να αυξήσει και το συνολικό της μήκος, με αποτέλεσμα ο χώρος στο πίσω κάθισμα να είναι περισσότερος για τα γόνατα των επιβατών. Μάλιστα, προαιρετικά η γερμανική εταιρεία προσφέρει και συρόμενη πίσω σειρά (κατά 140 χλστ.), η οποία αυξάνει περαιτέρω την έτσι κι αλλιώς διευρυμένη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ (βρίσκεται στα 435 lt, όντας μεγαλύτερο κατά 14 lt. συγκριτικά με πριν). Επιπλέον αυτού, υπάρχει και μετακινούμενο δάπεδο που τονίζει ακόμη περισσότερο την πρακτικότητα του χώρου. Γυρνώντας στα των επιβατών, εκτός του περισσότερου αέρα για τα γόνατά τους οι πίσω καθήμενοι δεν θα έχουν πρόβλημα ούτε με τα κεφάλια τους. Μάλιστα, η παροχή περισσότερου πλάτους στην καμπίνα (+43 χλστ. για τους ώμους των πίσω και +45 χλστ. για τους αγκώνες τους σύμφωνα με τη Mercedes), διευκολύνει περισσότερο από ποτέ τη μεταφορά και μεσαίου καθήμενου, τονίζοντας τον οικογενειακό της χαρακτήρα.

H νέα Mercedes GLA βασίζεται στη νεότερη, πιο άκαμπτη και πιο ελαφριά MFA πλατφόρμα της γερμανικής μάρκας, φέροντας ανάρτηση με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και Πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, αλλά και διευρυμένα μετατρόχια εμπρός-πίσω (πάνω από 4 εκατοστά). Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι το αυτοκίνητο έχει κερδίσει στα οδικά του χαρακτηριστικά, χωρίς παράλληλα να απαιτείται οι μηχανικοί της Mercedes να καταφύγουν σε λύσεις όπως π.χ. μια πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης που θα έθετε σε αμφιβολία την παρεχόμενη άνεση. Τουναντίον, και αυτό μάλιστα είναι το κύριο ζητούμενο στα περισσότερα υπερυψωμένα αυτοκίνητα της εποχής, η νέα GLA φαίνεται να έχει βρει τη… χρυσή τομή μεταξύ της άκρως ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς και της υψηλής άνεσης/ποιότητας κύλισης, παρέχοντας στον οδηγό της μια συνάμα ξεκούραστη και ασφαλή οδηγική εμπειρία.

Το σημείο εκκίνησης για την GLA 250 e είναι η νέα GLA 200. Τα δύο μοντέλα μοιράζονται τον ίδιο εγκάρσια τοποθετημένο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.3 λίτρων – μια μονάδα που αναπτύχθηκε σε μια κοινή επιχείρηση μεταξύ της μητρικής εταιρείας Daimler και της Renault. Στην GLA 250 e (Plug-In υβριδική έκδοση) συνδυάζει τον 1300σάρη βενζινοκινητήρα των 160 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 101 ίππων και ένα πακέτο μπαταριών 15.6 kWh. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος αγγίζει τους 218 ίππους και τα 450 Nm ροπής στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός 8-τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Η αυτονομία του ρεύματος είναι περίπου 63 χιλιομέτρων σύμφωνα με τα νέα πρότυπα μετρήσεων WLTP.

Κυβισμός (κ.εκ.)1.332 (4×2)1.332 (4×2)1.991 (4×2)1.991 (4×4)1.991 (4×4)1.991 (4×4)1.991 (4×4)1.332 (H) (4×2)1.950 (D) (4×2)1.950 (D) (4×2)1.950 (D) (4×4)1.950 (D) (4×2)1.950 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)136163224224306387421262116150150190190
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)200210240240250250270220190208205222219
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)9,68,76,96,75,14,44,37,410,88,68,97,47,3
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,55,66,56,97,49,19,21,64,64,64,94,75,0
Αριθμός θυρών5555555555555
Αριθμός θέσεων5555555555555
Τιμή σε ευρώ34.88235.39752.37154.46066.60485.99591.98445.31637.62042.64747.97550.63752.679

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Ο πήχης σε σχέση με τα χρήματα είναι υψηλός για σειρά “Α”.

Πηγή: https://www.newsauto.gr/test-drive/dokimi-nea-mercedes-gla-200-auto/ & https://www.newsauto.gr/test-drive/dokimi-mercedes-gla-250-e/