Subaru – Levorg I

Με πλαίσιο από WRX STI, νέο 1.600άρη Turbo βενζίνης 170 ίππων, τετρακίνηση Symmetrical All-Wheel Drive και σπορ αισθητική που εκπέμπει δυναμισμό όσο ελάχιστα station wagon, το Levorg έχει πολλούς λόγους για να σου τραβήξει το ενδιαφέρον και να επιθυμείς να το οδηγήσεις, πάση θυσία. Κατ’ αρχήν, να διευκρινίσουμε πως το Levorg (συνδυασμός των LEgacy, reVOlution και touRinG) “παίζει” μεταξύ του Legacy και του Impreza (στο οποίο και βασίζεται). Με μήκος στα 4,69 m, είναι κοντύτερο από το Ford Mondeo SW αλλά μεγαλύτερο από το Focus SW. Δείτε το λοιπόν ως ένα κόμπακτ μεσαίο οικογενειακό, ή κάτι σαν τον μακρινό απόγονο του Impreza SW, με άπλετους χώρους για τέσσερις ενήλικες και πρακτικό πορτμπαγκάζ 522 λίτρων. Στα θετικά και το πίσω κάθισμα που έχει ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης και αναδιπλώνεται εντελώς, δημιουργώντας έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.446 λίτρων. Η καμπίνα δεν κερδίζει βραβείο καινοτομίας ή premium αισθητικής, συνδυάζει ωστόσο πολύ προσεγμένη ποιότητα κατασκευής με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και μια διακριτική νότα τεχνολογίας, χάρη και στο στάνταρ σύστημα infotainment SUBARU STARLINK με έγχρωμη οθόνη αφής 6.2’’.

Ο χαρακτηριστικός για Subaru, μεγάλος αεραγωγός στο καπό στέλνει φρέσκο αέρα σε έναν 4κύλινδρο Turbo μπόξερ άμεσου ψεκασμού 1.600 κυβικών. Ο ολοκαίνουργιος κινητήρας αποδίδει 170 ίππους και 250 Nm ροπής, τα οποία μοιράζει στους τέσσερις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης Lineartronic CVT, με 6 προκαθορισμένες σχέσεις και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών. Το αμάξωμα των 1.551 κιλών στηρίζεται σε ανάρτηση με γόνατα MacPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω και “πατάει” σε τροχούς 225/45 R18 (έκδοση GT-S).
Το Levorg εκπλήσσει με το κράτημά του εκπέμποντας μια αύρα από WRX STI, στο οποίο άλλωστε βασίζεται. Στρίβει αποφασιστικά και ελίσσεται με αυτοπεποίθηση στο στροφιλίκι, χωρίς κλίσεις και με εξαιρετική πρόσφυση και ακρίβεια. Νιώθεις κάθε στιγμή πως το κέντρο βάρους βρίσκεται χαμηλά, ενώ το τιμόνι προσφέρει την αμεσότητα που χρειάζεσαι. Κι αν το πιέσεις υπερβολικά, αντιδρά σαν κλασικό Subaru, υποστρέφοντας γλυκά και εύκολα ελεγχόμενα.

Ακόμη και το στάνταρ CVT προσθέτει με τον τρόπο του στην ευχάριστη οδηγική εμπειρία. Προσομοιάζει άριστα τη λειτουργία ενός σειριακού αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων και είναι ταχύτατο και ομαλό στις χειροκίνητες αλλαγές μέσω των paddles στο τιμόνι. Σίγουρα ένα από τα καλύτερα του είδους, που κάνει την επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου περιττή. Και όλα αυτά, χωρίς εκπτώσεις στην άνεση. Η ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες, έχει ποιοτική κύλιση και σε συνδυασμό με το αθόρυβο μοτέρ προσφέρει ξεκούραστα ταξίδια. Χωρίς ουσιαστικά μειονεκτήματα, έχει το πακέτο “1.6 turbo 170 ίππων – κιβώτιο CVT – τετρακίνηση” που το καθιστά μια μοναδική πρόταση χωρίς άμεσο ανταγωνισμό και με έντονο σπορ ύφος, αλλά και με το ανάλογο τίμημα.

Αισθητική
Ευρυχωρία – πρακτικότητα
Λειτουργία κινητήρα
Λειτουργία κιβωτίου
Οδική συμπεριφορά
Εξοπλισμός
Ποιότητα κατασκευής

Τιμή
Έλλειψη έκδοσης diesel

Κυβισμός (κ.εκ.)1.6001.9951.998
Ισχύς (PS)170150268
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)210195210
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)8,911,76,6
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)7,07,28,7
Αριθμός θυρών555
Αριθμός θέσεων4 55
Τιμή σε ευρώ36.90040.500
Τιμή σε δραχμές12.573.67513.800.375

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/subaru/levorg/25040
Προσωπικό σχόλιο: Τιμές για αυτοκίνητα που απευθύνονται σε άλλες εκτός της ευρωπαϊκής αγοράς.

Πηγή: https://www.gocar.gr/test-drives/first-drive/16590,Odhgoyme_Subaru_Levorg_1_6_GT_S.html