Volkswagen – T-Roc Cabrio

Ήδη από το λανσάρισμά του το T-Roc «δικαίωσε» το όνομα που του έδωσαν οι ιθύνοντες της VW, «ροκάροντας» την κατηγορία του. Με το γράμμα «Τ» να παραπέμπει στα Tiguan και Touareg, το «Roc», προερχόμενο από το αγγλικό rock [=κουνάω/βράχος/μουσική ροκ], που καταδεικνύει τη δυναμική που είχε εξ αρχής το compact μοντέλο της VW, συνδυάζει την επιβλητικότητα ενός SUV με τη σβελτάδα ενός hatchback. Οι παγκόσμιες πωλήσεις του μοντέλου δικαίωσαν τις προσδοκίες, και πλέον με την έκδοση Cabriolet, που τώρα είναι διαθέσιμη και στην Ελλάδα, έρχεται η ολοκλήρωση της γκάμας.

Ο σχεδιασμός του νέου T-Roc Cabriolet προδιαθέτει για ελευθερία και οδηγική ευχαρίστηση με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, μυώδη χαρακτηριστικά με τονισμένους ώμους και φτερά, εντυπωσιακή φαρδιά μάσκα, προφυλακτήρες που τονίζουν το ύψος του αυτοκινήτου, ξεχωριστή σχεδίαση στο πίσω μέρος, 2-θυρο αμάξωμα και μαλακή οροφή που ανοίγει και κλείνει πλήρως αυτόματα με ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό σε εννέα και έντεκα δευτερόλεπτα αντίστοιχα, σε ταχύτητα μέχρι 30 χλμ./ώρα. Όταν η οροφή είναι ανοιχτή, το μαλακό επάνω μέρος της διπλώνεται σε σχήμα Ζ πίσω από τα πίσω καθίσματα, ενώ η συμπαγής μετωπική οριζόντια δοκός χρησιμεύει ως κάλυμμα. Όταν είναι κλειστή, οι ράβδοι συγκράτησης την εμποδίζουν να «μπαλονιάζει» σε υψηλές ταχύτητες.

Το 2 + 2 θέσεων T-Roc Cabriolet βασίζεται στην MQB πλατφόρμα. Έχει μήκος 4,268 μ., μεταξόνιο 2,63 μ., πλάτος 1,811 μ. (χωρίς εξωτερικούς καθρέφτες) και ύψος 1,522 μ. Το ύψος πάνω από το δρόμο σε σχέση με το σημείο H είναι 59,9 εκ. για τον οδηγό και τον συνοδηγό και 61,6 εκ. για τους πίσω επιβάτες. Το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου – χαμηλό για ένα SUV – ενισχύει την οδηγική απόλαυση ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 284 λίτρων. Άλλα χαρακτηριστικά γνωρίσματα είναι οι μικροί πρόβολοι και τα μεγάλα μετατρόχια 1.538 χλστ. (εμπρός) και 1.539 χλστ. (πίσω). Αξίζει να σημειωθεί ότι αν το αυτοκίνητο κινδυνεύει να ανατραπεί, ενεργοποιείται ένα ειδικό σύστημα προστασίας: μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου, δύο χοντρά πλαίσια εκτείνονται πίσω από τα πίσω προσκέφαλα. Παράλληλα, οι ειδικές ενισχύσεις στο αμάξωμα του T-RocCabriolet αντισταθμίζουν την έλλειψη σταθερής οροφής. Η VW προσφέρει το νέο T-Roc Cabriolet με την ίδια σχεδίαση σε πλαίσιο και ανάρτηση με αυτά των μεγαλύτερων μοντέλων. Έτσι, στον εμπρός άξονα συναντάμε γόνατα McPherson, ενώ μια ανάρτηση πέντε συνδέσμων λειτουργεί στον οπίσθιο, ικανή να χειρίζεται ξεχωριστά τις διαμήκεις και τις εγκάρσιες δυνάμεις. Τα ελατήρια και οι αποσβεστήρες είναι τοποθετημένα ξεχωριστά στον πίσω άξονα, ενώ η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος ανέρχεται στα 156 χλστ.

Ακολουθώντας, λοιπόν, τα χνάρια της κλειστής εκδοχής, το νέο T-Roc Cabriolet δέχθηκε και αυτό το απαραίτητο φρεσκάρισμα, ώστε να συμβαδίζει με τις σχεδιαστικές τάσεις της σημερινής γκάμας της μάρκας. Η σιλουέτα που φέρνει ελαφρώς σε κουπέ αμάξωμα λόγω της υφασμάτινης οροφής και των δύο λιγότερων θυρών παραμένει σχεδόν ίδια, με τις αλλαγές να επικεντρώνονται στο εμπρός και πίσω μέρος. Στο μπροστινό μέρος, η επιρροή από τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της Volkswagen, όπως το Tiguan, είναι εμφανής. Φυσικά, αναφερόμαστε κυρίως στα φώτα, τα οποία φέρουν και μία φωτιζόμενη λωρίδα LED που τα ενώνει. Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται και η τεχνολογία IQ.Light LED Matrix με δυναμικό φωτισμό στροφής.

Κυβισμός (κ.εκ.)9991.4981.498
Ισχύς (PS)115150150
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)187205205
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)11,79,59,4
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,06,46,3
Αριθμός θυρών222
Αριθμός θέσεων444
Τιμή σε ευρώ 28.31033.60041.400

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Αυστηρά δικίνητο!

Πηγή: https://www.4troxoi.gr/agora/eidiseis/neo-vw-t-roc-cabriolet-stin-ellada-times ,
https://www.gocar.gr/test-drives/test/41334,Dokimh_Volkswagen_TRoc_Cabriolet_.html