Hyundai – Bayon

Αν υπάρχει μια σταθερά αυτήν την εποχή στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι ο καταιγιστικός ρυθμός με τον οποίο παρουσιάζονται νέα SUV κάθε είδους. Αυτό φυσικά συμβαίνει και στην μικρή και μικρομεσαία κατηγορία στην Ευρώπη, που κρατούν τα σκήπτρα των πωλήσεων, οπότε είναι κατανοητή η απόφαση της Hyundai να προσθέσει στη γκάμα της ένα ακόμα μικρό SUV, το οποίο μάλιστα είναι ειδικά σχεδιασμένο για την Ευρώπη. To Bayon έχει μήκος 4,18 μ. και μεταξόνιο 2.580 χιλιοστών, έρχεται σε μία κατηγορία ιδιαίτερα ανταγωνιστική (όπου ήδη το κορεάτικο γκρουπ έχει άλλα δύο μοντέλα), η οποία τείνει πλέον στη χώρα μας να γίνει η μεγαλύτερή της αγοράς. Από πλευράς διαστάσεων βρίσκεται αρκετά κοντά με το Kona, έχει όμως αρκετά διαφορετικό στιλ, με πιο έντονες γραμμές και πιο «περιπετειώδη» χαρακτήρα.

Ο χιλιάρης κινητήρας τούρμπο με τους 100 ίππους είναι ήδη γνωστός κι από άλλα κορεάτικα μοντέλα και ανταποκρίνεται πολύ καλά στις συνολικές ανάγκες το συγκεκριμένου αυτοκίνητου, όχι μόνο δηλαδή για μετακινήσεις μέσα στην πόλη, αλλά και για ταξίδια με επιβάτες και αποσκευές. Έχει αρκετή δύναμη για να προσφέρει επαρκείς επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7”) και την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια, αλλά και να διευκολύνει την οδήγηση χάρη στην ελαστικότητά του (η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη ήδη από τις 1.500 στροφές), περιορίζοντας τις συνεχείς αλλαγές ταχυτήτων με το αρκετά εύχρηστο 6άρι κιβώτιο. Δεν είναι ίσως ο πιο αθόρυβος 3κύλινδρος της αγοράς, παρουσιάζοντας εκείνο το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα» των 3κύλινδρων, όχι όμως σε βαθμό που να γίνεται ενοχλητικό ή να κουράζει στο ταξίδι. Η κατανάλωση, όπως σε όλα τα τούρμπο (ιδιαίτερα όσα δεν έχουν κάποιας μορφής υβριδικό σύστημα), εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησής. Στην πόλη δύσκολα θα πέσει κάτω από τα 8,5-9 λίτρα/100 χλμ., ενώ στον ανοιχτό δρόμο, αν οι ταχύτητες δεν είναι πολύ υψηλές (υπενθυμίζουμε ότι τα SUV υστερούν σε αεροδυναμική σε σύγκριση με τα «παραδοσιακά» αμαξώματα σεντάν και χάτσμπακ) μπορεί να πέσει στα 7 ή και λίγο παρακάτω. Θα επισημάνουμε εδώ ότι το αυτοκίνητο έχει σχετικά μικρό ρεζερβουάρ (40 λίτρα), προφανώς για να εξοικονομηθεί χώρος στις υβριδικές εκδόσεις, αλλά και για μείωση του βάρους, κάτι που έχει αναπόφευκτα αντίκτυπο και στην αυτονομία του.

Όπως όλα τα σύγχρονα Hyundai, το Bayon είναι ένα ασφαλές και ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, που δεν θα προβληματίσει τον μέσο οδηγό. Δεν έχει κάποιο σπορ χαρακτήρα, αλλά είναι απολύτως προβλέψιμο, με πολύ ικανοποιητικό κράτημα και προοδευτικές αντιδράσεις, δεν αιφνιδιάζει ποτέ τον οδηγό και -σε συνδυασμό με το πλούσιο «οπλοστάσιο» ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων που διαθέτει- επιτρέπει μια ξεκούραστη οδήγηση χωρίς απρόοπτα. Το τιμόνι του είναι αρκετά γρήγορο (2,7 στροφές από τέρμα σε τέρμα), με ικανοποιητική αίσθηση αλλά και μία ελαφρά ασάφεια γύρω από τη θέση της ευθείας. Επαρκή, τέλος, είναι και τα φρένα του (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και απλοί δίσκοι πίσω). Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές δεν είναι υπερβολικές, παρά το αυξημένο ύψος από το έδαφος (16,5 εκατοστά). Αρκετά καλή είναι και η ποιότητα κύλισης και αποδεκτή για την κατηγορία η άνεση που προσφέρει ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας (ο οποίος επιτρέπει σε κάποιες απότομες ανωμαλίες να γίνονται αισθητές).

Καλοί χώροι
Πλούσιος εξοπλισμός
Ποιότητα
Γεροδεμένη κατασκευή
Τιμή
5ετής εγγύηση

Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
Έλλειψη ρεζέρβας
Μικρό ρεζερβουάρ

Κυβισμός (κ.εκ.)1.197 (4×2)998 (4×2)998 (H) (4×2)998 (H) (4×2)
Ισχύς (PS)84100100120
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)165183183185
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)13,510,710,710,4
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,75,75,55,5
Αριθμός θυρών5555
Αριθμός θέσεων5 555
Τιμή σε ευρώ17.44018.84020.640 21.340

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/hyundai/bayon/43817
Προσωπικό σχόλιο: Μπαίνει κάτω των Kona & Tuscon.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/4856/μονες-δοκιμες/προσωπικότητα-και-ουσία