Kia – Sportage V

Το Sportage, στην 5η γενιά του πλέον, είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό μοντέλο για το κορεάτικο γκρουπ Hyundai-Kia, καθώς τοποθετείται σε μία από τις σημαντικότερες κατηγορίες της ευρωπαϊκής (και της ελληνικής) αγοράς και η Kia μετά τη συγχώνευση των δύο εταιρειών αποτελεί την “premium” μάρκα του γκρουπ. Και είναι χαρακτηριστικό ότι η εταιρεία δημιούργησε για πρώτη φορά μία ξεχωριστή έκδοση ειδικά για την Ευρώπη. Όπως και το προηγούμενο μοντέλο, είναι ένα μικρομεσαίο SUV (που δικαιούται απόλυτα το συγκεκριμένο χαρακτηρισμό, αφού διαθέτει και τετρακίνητη έκδοση εκτός από τις προσθιοκίνητες) και το μήκος του φτάνει τα 4,515 μ.

Το αυτοκίνητο κινείται από ένα βενζινοκινητήρα 1.6 τούρμπο με 180 ίππους (υπάρχει και έκδοση με 150 ίππους) με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V, που περιλαμβάνει μία μίζα/γεννήτρια για την επανεκκίνηση του κινητήρα όταν ξεκινάει το αυτοκίνητο μετά από στάση και τη στιγμιαία υποβοήθησή του σε επιταχύνσεις με χαμηλές στροφές. Ήδη και χωρίς το υβριδικό σύστημα ο κινητήρας είναι αρκετά δυνατός για να κινήσει με μεγάλη άνεση το αυτοκίνητο, ακόμα περισσότερο δε αυτό ισχύει σ’ αυτήν την υβριδική έκδοση, με τη στιγμιαία υποβοήθηση που προσφέρει ο μικρός ηλεκτροκινητήρας. Έτσι οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι πολύ παραπάνω από ικανοποιητικές (0-100 χλμ./ώρα σε 8,8”), προσφέροντας απόλυτη ασφάλεια στα προσπεράσματα, αλλά και τη δυνατότητα να ακολουθήσει κανείς αρκετά γρήγορους ρυθμούς αν το επιθυμεί. Ο συγκεκριμένος κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (που πραγματοποιεί ομαλές και επαρκώς γρήγορες αλλαγές) και η συνεργασία του με αυτό είναι αρκετά καλή

Το Sportage βασίζεται σε μια σύγχρονη πλατφόρμα με αναρτήσεις που είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Αναμενόμενο είναι το γεγονός ότι η συμπεριφορά του ανταποκρίνεται πολύ καλά στις απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα υπερυψωμένο (απόσταση από το έδαφος 17 εκ.) οικογενειακό αυτοκίνητο. Ιδιαίτερα ευκολοδήγητο και ασφαλές, έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ικανοποιητική άνεση για SUV, καλό κράτημα και πολύ προοδευτικές και προβλέψιμες αντιδράσεις. Προφανώς δεν μιλάμε για σπορ χαρακτήρα και στις γρήγορες στροφές το αμάξωμα παίρνει κάποιες κλίσεις, αλλά αυτό δεν επηρεάζει την τροχιά του αυτοκινήτου και δεν δημιουργεί αντιδράσεις που να αιφνιδιάζουν. Το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση για SUV και είναι αναμενόμενα κάπως αργό και με κάπως τεχνητή αίσθηση στην ευθεία με δεδομένο ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που έχει και τετρακίνητη έκδοση για κίνηση εκτός δρόμου. Αποτελεσματικά, τέλος, είναι τα φρένα.

Το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα προσεγμένο και είναι εμφανής η μεγάλη προσπάθεια που έχει γίνει για την προσαρμογή του στην εικόνα ποιότηταςκαι σύγχρονης τεχνολογίας που επιδιώκει να καθιερώσει για τα αυτοκίνητα της η Kia. Τα μαλακά πλαστικά κυριαρχούν, οι δύο οθόνες στο ταμπλό δίνουν το στίγμα της σύγχρονης τεχνολογίας και γενικά το αυτοκίνητο είναι πιο «λουσάτo» από το αδελφό μοντέλο της Hyundai, το Tucson. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για 4 επιβάτες, η πλάτη των πίσω καθισμάτων μάλιστα είναι ρυθμιζόμενη, ενισχύοντας έτσι την εικόνα άνεσης και πρακτικότητας του αυτοκινήτου. Κάτι στο οποίο συμβάλλουν και οι αρκετοί χώροι που υπάρχουν για μικροπράγματα, όπως και ο πολύ μεγάλος χώρος αποσκευών τα 562 λίτρων. Η μόνη παρατήρηση που έχουμε να κάνουμε είναι ότι οι πόρτες του αυτοκινήτου ανοίγουν από πολύ χαμηλά, με αποτέλεσμα να «βρίσκουν» εύκολα κάτω σ’ ένα κάπως πιο ψηλό πεζοδρόμιο, παρά το γεγονός ότι μιλάμε για ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο. 

Χώροι
Ποιότητα
Καλές επιδόσεις Λειτουργικότητα
Ευκολία οδήγησης
Ποιότητα κύλισης
7ετής εργοστασιακή εγγύηση

Κατανάλωση στην πόλη
Έλλειψη ρεζέρβας
Χαμηλές πόρτες (βλ. κείμενο)

Κυβισμός (κ.εκ.)1.598 (MH) (4×2)1.598 (MH) (4×4)1.598 (MH) (4×2)1.598 (MH) (4×4)1.598 (MH) (D) (4×2)1.598 (MH) (D) (4×4)1.598 (H) (4×2)1.598 (H) (4×4)1.598 (PH) (4×4)
Ισχύς (PS)150150180180136136230230265
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)189189201201180180193193191
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)10,310,68,89,011,411,78,08,38,2
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,87,36,77,25,35,76,06,66,9
Αριθμός θυρών555555555
Αριθμός θέσεων5 55555555
Τιμή σε ευρώ30.99036.29033.29038.790 33.19038.79040.99042.99049.790

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/kia/sportage/46244
Προσωπικό σχόλιο: Παρόμοιο σε χαρακτηριστικά με το ξαδελφάκι του στην Hyundai.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/5008/μονες-δοκιμες/κάθε-γενιά-και-πιο-καλή