Η Toyota υπηρετεί τη φιλοσοφία των SUV εδώ και πολλά χρόνια -στην ουσία αυτή είναι που δημιούργησε την κατηγορία με το πρώτο RAV4- οπότε είναι απολύτως φυσιολογικό το γεγονός ότι είναι παρούσα σε όλες τις υποκατηγορίες των SUV, ακόμα και τις μικρότερες. Και προφανώς είναι παρούσα και στηn πιο δημοφιλή από αυτές, την κατηγορία B. Όπως και άλλοι κατασκευαστές, γι’ αυτήν την παρουσία της επέλεξε μια υπερυψωμένη παραλλαγή του σούπερ μίνι της του Yaris, βασισμένη στην ίδια πλατφόρμα, αλλά με διαφορετικές διαστάσεις, ώστε να ανταποκρίνεται στον ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου που παίζουν πλέον τα μικρά SUV/Crossover. To Yaris Cross έχει μήκος 4,18 μ., αλλά και μεγαλύτερο πλάτος και ύψος από το απλό Yaris, οπότε ξεχωρίζει και οπτικά από αυτό στο δρόμο.
Το υβριδικό Yaris Cross χρησιμοποιεί το ίδιο σύστημα παροχής ισχύος με το υβριδικό Yaris, το οποίο συνδυάζει ένα 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου με 92 ίππους, ο οποίος λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον κι έχει υψηλή σχέση συμπίεσης 14:1 και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 59 kW (80 ίππων), με τη μέγιστη συνδυασμένη ισχύ του συστήματος να φτάνει τους 116 ίππους. Πρόκειται για ένα «παραδοσιακό» υβριδικό σύστημα, στο οποίο ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί μεν να ξεκινήσει το αυτοκίνητο και να το κινήσει για πολύ μικρές αποστάσεις (π.χ. σ’ ένα παρκάρισμα ή για μερικές δεκάδες μέτρα σ’ ένα μποτιλιάρισμα). Δεν προσφέρει όμως τη δυνατότητα πραγματικής «ηλεκτροκίνησης», αλλά είναι πάντα έτοιμος να επικουρεί τον βενζινοκινητήρα, ο οποίος γι’ αυτόν τον λόγο δεν είναι ρυθμισμένος για τη μέγιστη ισχύ και ροπή, αλλά για την πιο αποδοτική λειτουργία, αφού ανά πάσα στιγμή έχει τη βοήθεια σε ισχύ και ροπή από τον ηλεκτροκινητήρα, όταν χρειάζεται ταχύτερες επιταχύνσεις.
Το Yaris Cross διαπιστώσαμε έχει ακόμα καλύτερη ποιότητα κύλισης σε σχέση με το απλό Yaris (που ήδη βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο), κάτι που κατά κανόνα δεν συμβαίνει με τα SUV/Crossover που βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα με κάποιο σούπερ μίνι. Ίσως η ελαφρά αύξηση των διαστάσεων πάνω στο ίδιο μεταξόνιο, να επέτρεψε στους μηχανικούς της Toyota να εκμεταλλευτούν ακόμα καλύτερα τις δυνατότητες του πλαισίου, το γεγονός είναι πάντως ότι πρόκειται για ένα ιδιαίτερα πολιτισμένο μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο, παρέχοντας ταυτόχρονα και αξιοπρεπέστατη άνεση, ενώ και η οδική του συμπεριφορά δεν θα προβληματίσει ποτέ τον οδηγό (χωρίς να προσφέρει και κίνητρο για σπορ οδήγηση). Συνολικά ουδέτερο, χαρακτηρίζεται από επαρκές κράτημα, προοδευτική υποστροφή στην πίεση και απουσία απότομων αντιδράσεων, ενώ και οι κλίσεις του υπερυψωμένου αμαξώματος στις στροφές (απόσταση από το έδαφος 17 εκ, 3 περισσότερα από το Yaris) δεν είναι υπερβολικές. Το τιμόνι είναι ικανοποιητικό για τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και τα φρένα αποτελεσματικά.
Με τις ελαφρά μεγαλύτερες διαστάσεις του το Yaris Cross έχει και λίγο καλύτερος χώρους από το απλό Yaris, χωρίς όμως η διαφορά να είναι μεγάλη, γιατί μεγαλύτερη έμφαση δόθηκε στη σημαντική αύξηση του χώρου αποσκευών. Οι χώροι, λοιπόν, για τους επιβάτες επαρκούν οριακά για ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο, γιατί για τους πίσω επιβάτες βρίσκονται κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Αντίθετα, ο χώρος αποσκευών των 397 λίτρων είναι πολύ καλός για την κατηγορία, αλλά και ιδιαίτερα πρακτικός χάρη και στο διπλό δάπεδο. Αρκετοί επίσης είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, ολοκληρώνοντας μια καλή εικόνα για τη λειτουργικότητα του αυτοκινήτου, που αναμενόμενα επιδιώκουν οι αγοραστές της κατηγορίας. Αρκετά προσεγμένη είναι και η ποιότητα του εσωτερικού, χωρίς μεγάλες πολυτέλειες (π.χ. μαλακό πλαστικό υπάρχει μόνο πάνω από το δεξί μέρος του ταμπλό, πάνω από το ντουλαπάκι), αλλά χωρίς προχειρότητες ή «φτηνή» όψη και -κυρίως- με γεροδεμένη κατασκευή που εμπνέει εμπιστοσύνη.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.490 (4×2) | 1.490 (H) (4×2) | 1.490 (H) (4×4) |
Ισχύς (PS) | 125 | 116 | 116 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 180 | 170 | 170 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 10,9 | 11,2 | 11,8 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 6,2 | 5,0 | 5,1 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 19.170 | 22.090 | 27.770 |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/toyota/yaris+cross/43819
Προσωπικό σχόλιο: Υψηλή τιμή για τόσο μικρή κατηγορία.
Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/4993/μονες-δοκιμες/με-αέρα-πρωταγωνιστή