Mercedes – EQB Class

Η Mercedes έχει ως στόχο μία πλήρη σειρά ηλεκτρικών μοντέλων, ώστε να καλύπτει με ηλεκτροκίνηση μία πλήρη σειρά αμαξωμάτων, οπότε παρουσιάζει το ένα μετά το άλλο ηλεκτρικά αυτοκίνητα βασισμένα σε πλατφόρμες συμβατικών μοντέλων της, που θα συνυπάρχουν για κάποιο διάστημα με τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εξελίσσονται πάνω σε νέες πλατφόρμες. Μετά τη GLA ήταν η σειρά της GLB να αποκτήσει ηλεκτρικό… ξάδελφο και εγένετο EQB. Μια «οικογενειακή» εκδοχή της ηλεκτροκίνησης δηλαδή, λίγο μεγαλύτερη από τη GLB, καθώς το μήκος της φτάνει τα 4,684 μ., ενώ προαιρετικά προσφέρεται και με 7 θέσεις.

Η EQB 300 4Matic είναι τετρακίνητη, εφαρμόζοντας την φιλοσοφία της τετρακίνησης που χρησιμοποιείται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δηλαδή την χρησιμοποίηση ενός ηλεκτροκινητήρα για κάθε άξονα. Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς των δύο κινητήρων είναι 228 ίπποι και είναι προφανές ότι μία τέτοια ισχύς σε συνδυασμό και με την μεγάλη ροπή που έχουν όλοι ηλεκτροκινητήρες, κάνει το αυτοκίνητο αρκετά γρήγορο (0-100 χλμ./ώρα σε 8”). Με όσα αυτό συνεπάγεται στην βελτίωση της ενεργητικής ασφάλειας και στην οδηγική ευχαρίστηση, αλλά και στη ξεκούραστη οδήγηση σε συνδυασμό και με το γεγονός ότι υπάρχει μία μόνο σχέση μετάδοσης και ο οδηγός δεν χρειάζεται να αλλάζει ταχύτητες. Η τροφοδοσία των κινητήρων με ηλεκτρική ενέργεια γίνεται από μία μπαταρία λιθίου σαν αυτή της EQA, με χωρητικότητα 66,5 kWh, ενώ το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση μπορεί να ρυθμιστεί από τον οδηγό με χειριστήρια που υπάρχουν στο τιμόνι. Η αυτονομία σύμφωνα με το νέο τυποποιημένο ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών φτάνει τα 410 χιλιόμετρα.

Χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους που συνεπάγεται η χαμηλή τοποθέτηση της μπαταρίας η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι πολύ καλή, με σταθερότητα στην ευθεία, καλό κράτημα στις στροφές και καλή κατευθυντικότητα. Χάρη στην τετρακίνηση μάλιστα, ιδιαίτερα αυτήν την τετρακίνηση που έχει ξεχωριστούς κινητήρες, οι οποίοι προσφέρουν ό,τι χρειάζεται σε κάθε άξονα, η συμπεριφορά της είναι ακόμα καλύτερη από της προσθιοκίνητης EQA, με μεγαλύτερη ακρίβεια στις στροφές και την υποστροφή να εμφανίζεται πιο αργά. Οι κλίσεις στις στροφές βρίσκονται μέσα στο πλαίσιο των καλών SUV, είναι δηλαδή λίγο μεγαλύτερες από αυτές ενός σεντάν ή χάτσμπακ, αλλά όχι υπερβολικές και δεν επηρεάζουν την τροχιά του αυτοκινήτου. Το τιμόνι έχει αποδεκτή αίσθηση για SUV και τα φρένα (που λειτουργούν επικουρικά όταν επιλέγεται η μέγιστη ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση) είναι αποτελεσματικά, αν και με λίγο πιο «σπογγώδη» αίσθηση σε σύγκριση με τις συμβατικές Mercedes, όπως συνήθως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή και η άνεση ικανοποιητική για SUV, αλλά όχι στα επίπεδα των συμβατικών μοντέλων, λόγω των πιο σφιχτών αναρτήσεων που έχουν τα ηλεκτρικά εξαιτίας του αυξημένου βάρους τους (2.175 κιλά στη συγκεκριμένη περίπτωση).

Δύναμη-ροπή
Καλές επιδόσεις
Τετρακίνηση
Χώροι-πρακτικότητα
Ποιότητα
Δυνατότητα 7 θέσεων
Κόστος χρήσης
Χαμηλές πόρτες

Θήκες στις πόρτες με άβολο σχήμα
Αυτονομία σε σχέση με τις υποδομές
Έλλειψη ρεζέρβας

Κυβισμός (κ.εκ.) ή kWh66,5 (E) (4×2)70,5 (E) (4×2)79,8 (E) (4×4)79,8(E) (4×4)
Ισχύς (PS)190190228292
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)160160160160
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)9,28,98,06,2
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ ή kWh/100χλμ)16,516,218,119,4
Αριθμός θυρών5555
Αριθμός θέσεων5-7 5-7 5-7 5-7
Τιμή σε ευρώ57.65059.15060.75063.600

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/mercedes-benz/eqb/44202
Προσωπικό σχόλιο: Απόπειρες εξηλεκτρισμού!

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/5040/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7