Mercedes – EQC Class

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Mercedes δεν απέχει καθόλου από τα ποιοτικά και λειτουργικά στάνταρ της εταιρείας, έχει δύναμη και εξαιρετικές επιδόσεις, αλλά και τετρακίνηση χάρη στη χρήση δύο ηλεκτροκινητήρων, προσφέρει ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση, χαμηλό κόστος χρήσης και επαρκή αυτονομία για μετακινήσεις μέσα και γύρω από τα μεγάλα αστικά κέντρα, αλλά, όπως όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι αρκετά πιο ακριβό από τα αντίστοιχου μεγέθους SUV με κινητήρες εσωτερικής καύσης

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητο έχουν το μειονέκτημα της περιορισμένης αυτονομίας του αυξημένου χρόνου «ανεφοδιασμού» σε σύγκριση με αυτά που έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, έχουν όμως και κάποια πλεονεκτήματα σε ό,τι αφορά την παραγωγή και μετάδοση της ισχύος. Πρώτον, αποδίδουν πολύ υψηλή ροπή, η οποία μάλιστα είναι διαθέσιμη από μηδενικές στροφές, κάτι που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να συνδυάζονται με ένα κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά χρησιμοποιούν ένα πολύ πιο απλό σύστημα με μία μόνο σχέση μετάδοσης. Δεύτερον, αυτό το γεγονός σε συνδυασμό και με το ότι είναι μικρότεροι και ελαφρύτεροι από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, επιτρέπει τη χρησιμοποίηση περισσότερων από ενός ηλεκτροκινητήρων σε ένα αυτοκίνητο, επιτρέποντας έτσι την καλύτερη κατανομή της ροπής και την παροχή τετρακίνησης χωρίς την ανάγκη ύπαρξης ενδιάμεσου διαφορικού. Αυτό συμβαίνει και στην EQC, που κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, ένα για τον εμπρός άξονα κι ένα για τον πίσω, με συνολική ισχύ 300 kW (408 ίππων). Έτσι, αφενός το αυτοκίνητο είναι τετρακίνητο και αφετέρου υπάρχει δυνατότητα διαφορετικής ρύθμισης για τον κάθε κινητήρα, για καλύτερη ανταπόκριση του αυτοκινήτου σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Ο μπροστινός κινητήρας είναι βελτιστοποιημένος για λειτουργία στα χαμηλά και μεσαία φορτία, ενώ ο πίσω συνεισφέρει περισσότερο στη δυναμική οδήγηση.

Η τεράστια ισχύς και η αντίστοιχου επιπέδου ροπή προσφέρουν τελικά στο αυτοκίνητο εξαιρετικές επιδόσεις παρά το πολύ μεγάλο βάρος του, που φτάνει τα 2.495 κιλά (από τα οποία τα 650 κιλά είναι το βάρος της συστοιχίας των μπαταριών). Η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 5,1”, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Οι εκπομπές CO2 είναι φυσικά μηδενικές, ο θόρυβος ελάχιστος (άλλο ένα πλεονέκτημα των ηλεκτροκινητήρων), ενώ η μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας που είχαμε εμείς ήταν γύρω από τα 30 kWh/100 χλμ., χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια οικονομίας και, λόγω και των καιρικών συνθηκών, ,ε συνεχή λειτουργία του καλοριφέρ και των καθαριστήρων, όπως επίσης και του ραδιοφώνου και κάποιες (λίγες) στιγμές και των φώτων. Η καλύτερη κατανάλωση που καταφέραμε σε μια διαδρομή με πιο προσεκτική οδήγηση και κίνηση σε δρόμους με πολύ αραιή κυκλοφορία κατέβηκε στις 26,5-27 kWh/100 χλμ. Με αυτά δεδομένα, η πραγματική αυτονομία του αυτοκινήτου μπορεί να υπολογίζεται γύρω στα 310-320 χιλιόμετρα (αντί για τα 411 που είναι η επίσημη τιμή στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών). Το κόστος χρήσης, λοιπόν, μπορεί να είναι πολύ χαμηλό (χαμηλότερο από κάθε άλλο συμβατικό ή εναλλακτικό καύσιμο) ιδιαίτερα αν φορτίζει κανείς με νυχτερινό ρεύμα. Προσοχή όμως αυτό ισχύει εφ’ όσον η φόρτιση γίνεται από οικιακή παροχή, γιατί οι τιμές που χρεώνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης (ιδιαίτερα οι ταχυφορτιστές) είναι πολύ υψηλότερες από τις χρεώσεις των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας στις κατοικίες και τα κτίρια γραφείων.

Ισχύς-ροπή
Επιδόσεις
Αθόρυβη λειτουργία
Ξεκούραστη οδήγηση
Τετρακίνηση
Ποιότητα κύλισης-άνεση
Εξοπλισμός
Χαμηλό κόστος χρήσης

Μικρότερη αυτονομία από τα συμβατικά αυτοκίνητα
Υψηλή τιμή
Σπογγώδης αίσθηση φρένων
Έλλειψη ρεζέρβας

Κυβισμός (κ.εκ.) ή kWh85 (E) (4×4)
Ισχύς (PS)230
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)180
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)5,1
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ ή kWh/100χλμ)21,3
Αριθμός θυρών5
Αριθμός θέσεων5
Τιμή σε ευρώ79.700

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/mercedes-benz/eqc/38095
Προσωπικό σχόλιο: Πρώτη απόπειρα, να δούμε πως θα βγει.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/4697/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%BF-%CE%B2%CE%AE%CE%BC%CE%B1