Volkswagen – Transporter T4 Syncro

Το Volkswagen Transporter (T4), που πωλείται στη Βόρεια Αμερική ως Volkswagen EuroVan, είναι ένα φορτηγό που παρήχθη από τον γερμανικό κατασκευαστή Volkswagen Commercial Vehicles μεταξύ 1990 και 2004, διαδεχόμενο το Volkswagen Type 2 (T3) και αντικαταστάθηκε από το Volkswagen Transporter (T5). Παρουσιάστηκε το 1990, το T4 ήταν το πρώτο βαν της Volkswagen που είχε έναν υδρόψυκτο κινητήρα τοποθετημένο μπροστά. Παρακινούμενη από την επιτυχία παρόμοιων κινήσεων με τα επιβατικά της αυτοκίνητα, η Volkswagen είχε παίξει με την ιδέα να αντικαταστήσει τα αερόψυκτα, πίσω κινητήρα T2 βαν της με μπροστινό κινητήρα, υδρόψυκτο στα τέλη της δεκαετίας του 1970. Οι λόγοι για τους οποίους αποφασίστηκε το 1980 να εισαγάγει αντ ‘αυτού ένα νέο T3 με πίσω κινητήρα δεν είναι σαφείς. Έτσι, η εισαγωγή μιας διάταξης με μπροστινό κινητήρα καθυστέρησε μέχρι την άφιξη του Τ4. Μετά από μια πορεία σχεδόν 14 ετών, η παραγωγή Τ4 σταμάτησε το 2003, καθιστώντας τη δεύτερη μόνο μετά την Τ1 για τη διάρκεια παραγωγής στην εγχώρια αγορά της.

Το T4 ήταν επίσης διαθέσιμο με ένα μόνιμο σύστημα 4WD που χρησιμοποιεί μια μονάδα σύζευξης Viscous ως κεντρικό διαφορικό για τη ρύθμιση της κατανομής της ροπής στον πίσω άξονα. Αυτά τα μοντέλα ονομάζονται “syncro” και ήταν διαθέσιμα με τους βενζινοκινητήρες 2.4D, 2.5Tdi και 2.5 σε όλους τους τύπους αμαξώματος και στα δύο μεταξόνια. Ορισμένα μοντέλα syncro έχουν επίσης μηχανικό κλείδωμα πίσω διαφορικού. Δεδομένου ότι το πίσω διαφορικό αποκλείει την τοποθέτηση του εφεδρικού τροχού στη συνηθισμένη θέση κάτω από το αμάξωμα, τα syncro van είτε τον αποθηκεύουν στο εσωτερικό του αμαξώματος είτε σε ένα εξωτερικό, αρθρωτό στήριγμα/βάση.

Το μόνιμο σύστημα τετρακίνησης Syncro είναι γνωστό ως η «έξυπνη» αυτόματη τετρακίνηση παντός εδάφους. Σε αντίθεση με το σύστημα Quattro που υπήρχε στα Audi της εποχής, το σύστημα 4WD της Volkswagen αντιδρούσε στις συνθήκες εδάφους και παρέδιδε αυτόματα την κίνηση στον τροχό με τη μεγαλύτερη πρόσφυση. Αντίθετα, η διαμόρφωση του Audi Quattro ανταποκρινόταν στις “αλλαγές” που έκανε ο οδηγός και είχε ένα μηχανικό κεντρικό διαφορικό. Το Volkswagen Syncro ήταν διαθέσιμο από τη δεκαετία του 1980, εμφανιζόμενο στο Golf Country, με αθλητικά Rallye Golf, Golf G60 Limited και φυσικά το T3 Syncro. Το σύστημα θα μπορούσε να ανιχνεύσει τις ρίζες του πίσω στο στρατιωτικό που αναπτύχθηκε για τον Δ.Π.Π. και ήταν μέχρι τη δεκαετία του 1990 ένα μηχανικό μόνιμο σύστημα τετρακίνησης.

Κυβισμός (κ.εκ.)2.461 (4×4)2.370 (D) (4×4)2.461 (4×4)2.459 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)11078115102
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)159135162157
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα);;;;
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ);;12,47,9
Αριθμός θυρών2-52-52-52-5
Αριθμός θέσεων2-72-72-72-7
Τιμή σε δραχμές;;;;

Προσωπικό σχόλιο: Λόγω κυβικών, είχαν έρθει ελάχιστα στην Ελλάδα.

Πηγή: https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Transporter_(T4)