Lexus – UX 250h/300e

Το UX είναι το τρίτο SUV που διαθέτει η Lexus στην γκάμα της και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πριν από περίπου 2 χρόνια με σκοπό να “ορμήσει” στην αρένα των premium compact.
Σχεδιαστικά, η φουτουριστική ταυτότητα της μάρκας εφαρμόζεται με τον καλύτερο τρόπο, με τις τολμηρές και κοφτερές γραμμές να υποδηλώνουν ένα στυλάτο και ταυτόχρονα δυναμικό χαρακτήρα. Η επιβλητική μάσκα και οι λεπτοί προβολείς χαρίζουν ένα ακόμα πιο μοντέρνο και ελκυστικό σύνολο. Η υβριδική και η ηλεκτρική έκδοση UX δεν διαφέρουν καθόλου εξωτερικά, παρά μόνο από τα λογότυπα Hybrid και Electric, που εντοπίζονται κάτω από τις πίσω πόρτες, καθώς και από τις ονομασίες των εκδόσεων στην πόρτα του χώρου αποσκευών.

Τα δύο Lexus UX έχουν κοινό παρονομαστή το… ρεύμα, αλλά μια εντελώς διαφορετική λειτουργία. Το UX 250h συνδυάζει έναν 2λιτρο βενζινοκινητήρα με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και η συνδυαστική απόδοση ανέρχεται στους 184 ίππους . Η μικρή μπαταρία με την οποία εξοπλίζεται, βοηθάει στην κίνηση του αυτοκινήτου και εν μέρει μπορεί να κινηθεί και αμιγώς ηλεκτρικά (υπάρχει και το ανάλογο EV μπουτόν). Τα στοιχεία της μπαταρίας όμως ανεφοδιάζονται με ρεύμα είτε μέσω του κινητήρα εσωτερικής καύσης είτε μέσω της επιβράδυνσης/πέδησης. Χάρη του εξελιγμένου υβριδικού συστήματος της Lexus, η μέση κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με το εργοστάσιο, το UX250h καταναλώνει 5,3 λτ./100 χλμ για μια μικτή διαδρομή, ωστόσο πρακτικά κυμάνθηκε ανάμεσα από 7,0 με 7,5 λτ./100 χλμ. Αναφορικά με τους εκπεμπόμενους ρύπους CO2, τα 121 γρ/χλμ. έχουν ως αποτέλεσμα την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας ύψους μόλις 78 ευρώ ετησίως.

Το ηλεκτρικό UX 300e κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 135 kW (204 ίππων) και 315 Nm ροπής. Ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο, η αθόρυβη λειτουργία είναι στα ατού του. Αξιοσημείωτο είναι το άμεσο “τράβηγμα” μετά το βύθισμα του “γκαζιού”, χαρίζοντας μια σπιρτόζικη αύρα στο compact SUV. Εάν όμως το παρακάνετε, τότε θα βλέπετε τη συνολική αυτονομία να κάνει… βουτιά και δεν μπορείτε να γεμίσετε απλά σε ένα βενζινάδικο. Η μπαταρία των 54,3 kWh, που επιτρέπει την αυτονομία των 315 χιλιομέτρων, μπορεί να φορτιστεί είτε μέσω οικιακής πρίζας είτε μέσω ταχυφορτιστή (1 ώρα και 20 λεπτά σε παροχή 50 kW), ενώ υπάρχει η δυνατότητα να προγραμματίσετε τις ώρες φόρτισης, ώστε να εκμεταλλευτείτε τα χαμηλά τιμολόγια χρέωσης. Στην πράξη, το UX 300e θα ξεπεράσει ελαφρώς τα 250 χιλιόμετρα, μιας και μετά το άγχος θα αρχίσει να σας χτυπάει την πόρτα! Σε αυτή την περίπτωση όμως ξεχνάτε τα υψηλό κόστος κίνησης.

Να θυμίσουμε ότι η Lexus λάνσαρε το 2005 το RX 400h, το οποίο έχει EV Mode, επιτρέποντας στο μεγάλο SUV να κινηθεί και ηλεκτρικά. Επομένως, η τεχνογνωσία της ιαπωνικής εταιρείας είναι τόσο βαθειά, που η Lexus εγγυάται 11 χρόνια ή 1.000.000 χιλιόμετρα για την μπαταρία του νέου ηλεκτρικού UX 300e (70% της χωρητικότητας της). Ταυτόχρονα, η εξελιγμένη σουίτα ασφάλειας, Lexus Safety System + προστατεύει τους επιβάτες, αλλά και τους περαστικούς μιας και βοηθά την αποφυγή οπίσθιας σύγκρουσης και τις συγκρούσεις ακόμα και με πεζούς, καθώς και τις εκτροπές από τη λωρίδα κυκλοφορίας.

Κυβισμός (κ.εκ.) ή kWh1.987 (H) (4×2) 54,3 (E) (4×2)
Ισχύς (PS)184204
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)177160
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)8,57,5
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ ή kWh/100χλμ)5,316,8
Αριθμός θυρών55
Αριθμός θέσεων55
Τιμή σε ευρώ32.90048.700

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/lexus/ux/35875
Προσωπικό σχόλιο: Στην Ελλάδα, δεν έρχεται το τετρακίνητο.

Πηγή: https://www.newsauto.gr/test-drive/dokimi-lexus-ux-250h-ke-ux-300e/