Volvo – V60 Cross Country

Το μοντέλα Cross Country της Volvo αποτελούν κατά τη γνώμη μας μια πιο κατάλληλη και αυτοκινητικά πιο «τίμια» λύση σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα που «μοιάζουν με τζιπ» χωρίς να είναι (αφού έχουν κίνηση μόνο στους δύο τροχούς). Γιατί ικανοποιούν όσους αγοράζουν τέτοια αυτοκίνητα επιδιώκοντας μια πιο ψηλή θέση οδήγησης αλλά όχι εκτός δρόμου δυνατότητες, χωρίς τα μειονεκτήματα των αυξημένων κλίσεων και των σφιχτών αναρτήσεων που έχουν τα «τζιποειδή», ή την αισθητά χειρότερη αεροδυναμική (άρα και αυξημένη κατανάλωση) που συνεπάγεται το σχήμα των αυτοκινήτων που είναι ή μοιάζουν με «τζιπ». Ταυτόχρονα, προσφέροντας και τετρακίνητες εκδόσεις αυτών των αυτοκινήτων, η Volvo δίνει τη δυνατότητα αξιοποίησης του αυξημένου ύψους των εκδόσεων Cross Country για κίνηση σε σχετικά εύκολες εκτός δρόμου διαδρομές (που καλύπτουν πάντως τις ανάγκες της μεγάλης πλειοψηφίας των οδηγών), χιονισμένους δρόμους κλπ. Το V60 Cross Country αποτελεί ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα, αφού είναι στην ουσία ένα υπερυψωμένο V60, με απόσταση από το έδαφος αυξημένη κατά 6,5 εκατοστά.

Με ελάχιστες διαφορές που οφείλονται στο αυξημένο ύψος του (κυρίως ελαφρά μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές), το V60 Cross Country συμπεριφέρεται στο δρόμο εξίσου καλά με τα υπόλοιπα V60. Βασισμένο σε μια πολύ καλή πλατφόρμα, προσφέρει πολύ καλό κράτημα, απόλυτα προβλέψιμη συμπεριφορά, καλά φρένα, ικανοποιητικό σε αίσθηση και ακριβές τιμόνι και πολύ ομαλές αντιδράσεις. Μόνο όταν αρχίσεις να πιέζεις αρκετά το αυτοκίνητο (κάτι που δεν συμβαδίζει άλλωστε και με τον οικογενειακό χαρακτήρα του), θα αισθανθείς τις ελαφρά αυξημένες κλίσεις και την προοδευτική εμφάνιση της υποστροφής λίγο νωρίτερα, σε σχέση με ένα χαμηλό V60, χωρίς όμως παρενέργειες και δυσάρεστα. Για όσους μάλιστα επιθυμούν ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια στην συμπεριφορά και κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες (όχι αμελητέες, με δεδομένη την ύπαρξη ενός ντίζελ με μεγάλη ροπή και ενός αυτόματου κιβωτίου με 8 σχέσεις), το D4 προσφέρεται και σε τετρακίνητη έκδοση. Σε ό,τι αφορά την άνεση, είναι ικανοποιητικό, χωρίς να είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας.

Θα λέγαμε ότι η έκδοση Cross Country του V60 είναι ίσως αυτή που ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στη φιλοσοφία του «στέσιον» αμαξώματος του μοντέλου. Πρόκειται για ένα κατεξοχήν οικογενειακό αυτοκίνητο, λειτουργικό, ποιοτικό, ευχάριστο στην οδήγηση, με ικανοποιητικούς χώρους, με ψηλή θέση οδήγησης για όσους την επιδιώκουν, ασφαλές και αρκετά γρήγορο, αλλά χωρίς μεγάλο κόστος χρήσης χάρη στην ύπαρξη του ντίζελ, που περιορίζει την κατανάλωση σε λογικά επίπεδα. Προσφέροντας μάλιστα για όσους θέλουν και την επιλογή τετρακίνητης έκδοσης (που είναι ακόμα πιο ενδιαφέρουσα στο ελληνικό περιβάλλον). Δυστυχώς η τιμή του είναι υψηλή για τη μεγάλη πλειοψηφία των αγοραστών, λόγω και της υψηλής φορολογίας, οπότε μοιραία απευθύνεται σε λίγους.

Κινητήρας
Επιδόσεις
Ψηλή θέση οδήγησης με καλή εποπτεία του δρόμου
Εξοπλισμός
Ποιότητα
Εργονομία
Ύπαρξη και τετρακίνητης έκδοσης

Χώρος αποσκευών κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας
Τιμή για λίγους

Κυβισμός (κ.εκ.)1.969 (D) (4×2)2.400 (D) (4×4)1.969 (D) (MH) (4×4)
Ισχύς (PS)190190197
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)210205180
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)7,88,98,2
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)4,25,75,9
Αριθμός θυρών555
Αριθμός θέσεων555
Τιμή σε ευρώ32.88633.53060.616

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/volvo/v60/34201
Προσωπικό σχόλιο: Τα station wagon αμαξώματα έχουν περιορισμένο κοινό στην Ελλάδα, για αυτό και δεν έρχονται και όλες οι εκδόσεις και κινητήρες.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/3328/%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B1/%CE%B7-%CF%80%CE%B9%CE%BF-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BB%CE%B7-%CE%BC%CE%BF%CF%81%CF%86%CE%AE-%C2%ABcrossover%C2%BB