Volvo – V90 Cross Country

Με την παρουσίαση των νέων S90 και V90 η Volvo επιχειρεί να εδραιώσει την θέση της ανάμεσα στους “premium” κατασκευαστές, προσφέροντας και δύο μεγάλα αυτοκίνητα γοήτρου με υψηλό επίπεδο τεχνολογίας και ποιότητας, στοιχείο απαραίτητο για ένα κατασκευαστή αυτού του επιπέδου. Επιπλέον, στη συγκεκριμένη οικογένεια μοντέλων προσφέρει και μία έκδοση “Cross Country”, όπως έχει καθιερώσει σε όλη τη γκάμα της. Πρόκειται για υπερυψωμένες εκδόσεις των αυτοκινήτων, ορισμένες με τετρακίνηση (όλες στην περίπτωση του V90 Cross Country), οι οποίες ανταποκρίνονται ίσως καλύτερα από τα «τζιποειδή» στη σύγχρονη τάση για υπερυψωμένα αυτοκίνητα που έχουν και κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες, αλλά χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο στην άσφαλτο. Με δεδομένο τον «περιπετειώδη» χαρακτήρα των μοντέλων Cross Country, η σουηδική εταιρεία επέλεξε για τη σχετική έκδοση της ναυαρχίδας της τη στέισον έκδοση V90, η πρακτικότητα της οποίας ταιριάζει περισσότερο με τον συγκεκριμένο χαρακτήρα.

Παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος που χαρακτηρίζει τα μοντέλα Cross Country (21 εκατοστά για το συγκεκριμένο), το V90 Cross Country έχει στην άσφαλτο μια οδική συμπεριφορά αντάξια των υψηλών προσδοκιών που έχει κανείς από ένα ακριβό αυτοκίνητο γοήτρου. Το εξελιγμένο σύστημα των αναρτήσεων (υπάρχουν διπλά ψαλίδια εμπρός, ενώ πίσω υπάρχει σύστημα πολλαπλών συνδέσμων με εγκάρσιο «φύλλο σούστας» από σύνθετο υλικό αντί για τα συνηθισμένα ελικοειδή ελατήρια) και η τετρακίνηση δημιουργούν τις τεχνικές προϋποθέσεις για τη σωστή διαχείριση του μεγάλου αμαξώματος με το αυξημένο βάρος. Απόλυτα σταθερό σε οποιαδήποτε ταχύτητα στις μεγάλες ευθείες και τις ανοιχτές καμπές των αυτοκινητοδρόμων, το V90 Cross Country έχει ελαφρά αυξημένες κλίσεις στις γρήγορες στροφές σε σχέση με ένα συμβατικό σεντάν ή στέισον, χωρίς όμως αυτό να επηρεάσει την τροχιά του, που είναι αρκετά ακριβής χάρη στο καλό κράτημα και την ισορροπημένη κατανομή της ροπής σε όλους τους τροχούς. Αν πιεστεί αρκετά αρχίζει προοδευτικά να υποστρέφει, χωρίς όμως να αιφνιδιάζει και χωρίς απότομες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού. Σε συνδυασμό και με το μεγάλο «οπλοστάσιο» ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων που διαθέτει, είναι τελικά ένα εξαιρετικά ευχάριστο στην οδήγηση και πολύ ασφαλές αυτοκίνητο. Τα καλά φρένα του ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας, ενώ και το τιμόνι είναι αρκετά ικανοποιητικό -με δεδομένο τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου- σε ακρίβεια και αίσθηση (αν και η τελευταία είναι κάπως «τεχνητή»).

Προφανώς το αυξημένο ύψος και η τετρακίνηση προσφέρουν και κάποιες δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου, χωρίς όμως το αυτοκίνητο να διεκδικεί τον τίτλο του «καθαρόαιμου» (κάτι που δεν είναι σε καμία περίπτωση και στις προθέσεις της Volvo για τα μοντέλα Cross Country). Μπορεί πάντως να κινηθεί άνετα σ’ ένα κακοτράχαλο χωματόδρομο ή σε λίγο χιόνι και λάσπη (με την προϋπόθεση ότι έχει και τα κατάλληλα λάστιχα). Σχετικά με τις γωνίες που χαρακτηρίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες των αυτοκινήτων η Volvo αναφέρει γωνία προσέγγισης 18,9°, γωνία ράμπας 17,7° και γωνία φυγής 20,7°. Θα επισημάνουμε, τέλος, ότι τον χαρακτήρα πολυτελείας και γοήτρου του αυτοκινήτου ενισχύει η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η άνεση υψηλού επιπέδου που προσφέρει.

Κινητήρας
Ασφάλεια
Ποιότητα
Επιδόσεις
Οδική συμπεριφορά
Άνεση-ποιότητα κύλισης
Χώροι
Εξοπλισμός

Αυξημένη κατανάλωση
Μεγάλο μέγεθος που δυσκολεύει την κυκλοφορία σε αστικές συνθήκες

Κυβισμός (κ.εκ.)1.969 (D) (4×4)1.969 (4×4)1.969 (D) (MH) (4×4)
Ισχύς (PS)235320197
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)225240180
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)7,56,38,8
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,67,46,3
Αριθμός θυρών555
Αριθμός θέσεων555
Τιμή σε ευρώ54.67054.11081.809

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/volvo/v90/26100
Προσωπικό σχόλιο: Με περιορισμένο κοινό.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/3794/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%BB%CE%B9%CE%BC%CE%BF%CF%85%CE%B6%CE%AF%CE%BD%CE%B1-crossover