Mercedes – EQS SUV Class

Η Mercedes, προτού δημιουργήσει την EQS SUV, σχεδίασε από λευκό χαρτί την ηλεκτρική εκδοχή της S-Class. Αντιλαμβάνεστε προφανώς, το βαθμό δυσκολίας ενός τέτοιου εγχειρήματος. Να προσπαθήσεις δηλαδή να κατασκευάσεις τον ηλεκτρικό διάδοχο του πιο ολοκληρωμένου αυτοκινήτου στον κόσμο. Οι Γερμανοί όμως, όπως αποδείχθηκε στην πράξη, τα κατάφεραν. Συνδύασαν σωστά τη γνώση και την εμπειρία που είχαν από τα τόσα χρόνια εξέλιξης της S-Class και ενσωμάτωσαν στη νέα γενιά, τα αμέτρητα τεχνολογικά καλούδια που διαθέτουν στα ράφια τους δημιουργώντας εν τέλει, την απόλυτη limo της νέας ηλεκτρικής εποχής! Από εκεί και πέρα, ήταν piece of cake που λένε και στο χωριό μου να προχωρήσουν στο λανσάρισμα και της υπερυψωμένης εκδοχής της EQS, την EQS SUV…

Η EQS SUV ακολουθεί τα αισθητικά πρότυπα καθώς και την αεροδυναμική φιλοσοφία των υπολοίπων μελών της οικογένειας EQ της Mercedes. Με σαφώς βέβαια πιο macho χαρακτήρα αλλά και διαστάσεις. Παρότι η εκλεπτυσμένη σχεδίαση καταφέρνει κατά κάποιο τρόπο να ξεγελάσει τον παρατηρητή της EQS SUV, οι διαστάσεις του μοντέλου στην πράξη, είναι τεράστιες! Για την ακρίβεια το μήκος φθάνει τα 5,12 m, το πλάτος τα 1,96 m, το ύψος τα 1,72 m, το δε μεταξόνιο ανέρχεται στα 3,21 m! Επιπλέον, σημειώστε ότι η EQS SUV στέκεται στα 17,8 cm από το έδαφος.Από εκεί και πέρα για να κάτσει κανείς να αναφέρει όλα τα συστήματα άνεσης, ασφάλειας, συνδεσιμότητας αλλά ψυχαγωγίας που διαθέτει η EQS SUV θα χρειάζονταν χιλιάδες λέξεων κάτι που φαντάζομαι ότι θα κούραζε ακόμα και τον πιο φανατικό αναγνώστη! Κρατήστε ως δεδομένο όμως, ότι υπάρχουν στην κυριολεξία… τα πάντα! Γι’ αυτό άλλωστε και η Mercedes δηλώνει με κάθε επισημότητα, ότι τα τιμώμενα πρόσωπα στην καμπίνα της EQS SUV είναι οι ίδιοι οι επιβάτες της. Αστείο ή άσκοπο εάν προτιμάτε, θα ήταν επίσης να αναφερθώ στους διαθέσιμους χώρους.

Κάτω τώρα από αυτό το φαντεζί περιτύλιγμα της EQS SUV, κρύβεται στο δάπεδο του αυτοκινήτου συγκεκριμένα, μια μπαταρία ιόντων λιθίου από τις μεγαλύτερες που υπάρχουν στην αγορά, ενεργειακής χωρητικότητας 120 kWh (107,8 kWh net), η οποία προσφέρει -σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα πάντα- αυτονομία της τάξεως των 603 km. Στην έκδοση 4MATIC, όπως αυτή της δοκιμής μας, υπάρχουν επίσης δύο ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη στους αντίστοιχους άξονες, οι οποίοι προσφέρουν συνδυαστική απόδοση 360 PS.Παρότι η ισχύς για τα ηλεκτρικά δεδομένα δεν εντυπωσιάζει, τα 880 Nm της ροπής έρχονται για να αποκαταστήσουν την τάξη. Η δύναμη είναι «ωμή» και άφθονη, κάνοντας τα 2.805 kg βάρους του αμαξώματος να φαντάζουν φτερό στον άνεμο. Συγκεκριμένα, η Mercedes-Benz ανακοινώνει μόλις 6’’ για το 0-100 km/h και τελική ταχύτητα, ηλεκτρονικά περιορισμένη, στα 210 km/h. Η «πλούσια» δύναμη του ηλεκτρικού συστήματος περνάει στο δρόμο μέσω του εξίσου ηλεκτρονικού συστήματος τετρακίνησης «4MATIC eATS», το οποίο μέσω του software που διαθέτει κατανέμει ενεργά και προπάντων σε real time, την ροπή ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς, με εντυπωσιακά άμεσο τρόπο.

Τεχνολογία
Αυτονομία
Ποιότητα
Άνεση
Χώροι

Αίσθηση συστήματος πέδησης
Βάρος

Κυβισμός (κ.εκ.) ή kWh120 (Ε) (4×2)120 (Ε) (4×4)120 (Ε) (4×4)120 (Ε) (4×4)
Ισχύς (PS)360360449544
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)210210210210
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)6,76,05,24,6
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ ή kWh/100χλμ)18,620,019,920,0
Αριθμός θυρών5555
Αριθμός θέσεων5/7 5/75/75/7
Τιμή σε ευρώ135.200139.350150.150160.400

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: Κορυφαίο μοντέλο, που απλώς ακολούθησε την τάση της εποχής για ψήλωμα.

Πηγή: https://www.gocar.gr/test-drives/test/45369,Dokimh_Mercedes_Benz_EQS_450_4MATIC.html