Alfa Romeo – Tonale

Η Tonale δεν είναι απλώς το μοντέλο που σηματοδοτεί την είσοδο της Alfa Romeo σε μία από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες της ευρωπαϊκής αγοράς, αυτή των μικρομεσαίων SUV, αλλά, όπως είχε επισημάνει η ίδια η εταιρεία κατά την παρουσίαση της, αποτελεί το ορόσημο μιας ριζικής μεταμόρφωσης της μάρκας, που προσαρμόζεται στη νέα εποχή της συνδεσιμότητας και του εξηλεκτρισμού χωρίς να προδίδει το παραδοσιακό σπορ ιταλικό χαρακτήρα της. Και χωρίς να προδίδει την παραδοσιακή ιταλική φινέτσα στη σχεδίαση, θα λέγαμε εμείς, η οποία πάντως στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει… ελληνική σφραγίδα, αφού ο επικεφαλής της εξωτερικής σχεδίασης του μοντέλου είναι ένας Έλληνας, ο Αλέξανδρος Λιώκης! Μετά, λοιπόν, τα δύο μεγαλύτερα μοντέλα που σηματοδότησαν την προσπάθεια καθιέρωσης της εταιρείας ως κατασκευαστή premium, τη Giulia και τη Stelvio, η Alfa Romeo κάνει με την Tonale το βήμα προς την αμέσως μικρότερη κατηγορία, πάντα με την ίδια premium φιλοσοφία, παρουσιάζοντας ένα SUV μήκους 4,528 μ., με μεταξόνιο 2.636 χιλιοστών.

Από μία Alfa Romeo βέβαια, ακόμα κι αν πρόκειται για SUV, περιμένει κανείς εκτός από τις επιδόσεις και την ανάλογη οδική συμπεριφορά και «οδηγοκεντρική» λειτουργία. Και η Tonale συνεχίζει και σε αυτόν τον τομέα την οικογενειακή παράδοση, ξεχωρίζοντας με τη συμπεριφορά της και την συνολική αίσθηση που αφήνει στον οδηγό. Υπενθυμίζοντας ότι τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου -που είναι προσθιοκίνητο- προσφέρουν και μία λειτουργία «ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού», που βελτιώνει ακόμα περισσότερο την κατευθυντικότητα στο δρόμο, θα επισημάνουμε το πολύ καλό κράτημα και την καλή κατευθυντικότητα, που προσφέρουν μια πολύ καλή ακρίβεια στη συμπεριφορά του με δεδομένη την μπροστινή κίνηση και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (15,6 εκ.). Η τελευταία επιτρέπει κάπως πιο αυξημένες -αν και όχι υπερβολικές- κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές σε σχέση με ένα παραδοσιακό χαμηλό σεντάν, όπως π.χ. η Giulia. Η υποστροφή έρχεται στην πίεση πολύ προοδευτικά και δεν είναι έντονη, η απουσία απότομων αντιδράσεων είναι χαρακτηριστική και το αυτοκίνητο είναι απολύτως προβλέψιμο σε κάθε περίπτωση.

Το γρήγορο και ακριβές τιμόνι βοηθάει ακόμα περισσότερο τον έλεγχο του αυτοκινήτου, αν και θα το προτιμούσαμε λιγότερο ελαφρύ στην επιλογή N του συστήματος επιλογής τρόπου οδήγησης DNA, που φυσιολογικά χρησιμοποιεί κανείς περισσότερο, αφού προσφέρει τον καλύτερο συνδυασμό ανάμεσα στην οικονομία και την καλή οδική συμπεριφορά. Στην πιο σπορ επιλογή D η αίσθηση του τιμονιού είναι πολύ καλύτερη, αλλά και η κατανάλωση αυξάνει, λόγω των διαφορετικών ρυθμίσεων του κινητήρα και των αλλαγών ταχυτήτων στο κιβώτιο. Τα πολύ καλά φρένα συμπληρώνουν μια πολύ θετική εικόνα, που ανταποκρίνεται στην ιστορία της μάρκας και τις προσδοκίες που έχει από ένα αυτοκίνητο της αυτός που θα το αγοράσει. Η ποιότητα κύλισης είναι επίσης καλή, ενώ, όσον αφορά την άνεση, θα λέγαμε ότι είναι απλώς ικανοποιητική για SUV, χωρίς να ξεχωρίζει. Το αυτοκίνητο δεν γίνεται κουραστικό, αλλά είναι κάπως «σφιχτό», σαφώς περισσότερο απ’ ότι ένα premuim σεντάν, οπότε δεν απομονώνει εντελώς τους επιβάτες από τις ανωμαλίες του δρόμου.

Καλό ήπιο υβριδικό σύστημα
Καλές επιδόσεις
Οδική συμπεριφορά
Φρένα
Ποιότητα
Χώρος αποσκευών
Εξοπλισμός
5 χρόνια εγγύηση

Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
Έλλειψη ρεζέρβας
Αυξημένη τιμή

Κυβισμός (κ.εκ.)1.598 (D) (4×2)1.469 (MH) (4×2)1.469 (MH) (4×2)1.332 (PH) (4×4)
Ισχύς (PS)130130160280
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)194200212206
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)10,99,68,86,2
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,35,75,71,1
Αριθμός θυρών5555
Αριθμός θέσεων5 555
Τιμή σε ευρώ43.00038.50042.500 51.635

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/alfa+romeo/tonale/46239
Προσωπικό σχόλιο: Υψηλή τιμή σε σχέση με τον ανταγωνισμό, είναι μόνο για τους λάτρεις της μάρκας.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/5086/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%BC%CE%B9%CE%B1-alfa-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%83%CF%8D%CE%B3%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%BF%CF%87%CE%AE%CF%82