Bmw – X1 III

H X1 είναι θεωρητικά το «εισαγωγικό» SUV της γκάμας της BMW, αλλά κάθε άλλο παρά «εισαγωγική» είναι για όποιον επιθυμεί ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό αυτοκίνητο, καθώς έχει φτάσει πλέον τα 4,5 μέτρα με την αύξηση των διαστάσεων που συνηθίζεται από γενιά σε γενιά κάθε μοντέλου. Μεγαλύτερη κατά 5,3 εκ. σε μήκος, κατά 2,4 εκ. σε πλάτος και κατά 4,4 εκ. σε ύψος, έχει και μεγαλύτερο μεταξόνιο (κατά 2,2 εκ.), αλλά και φαρδύτερα μετατρόχια. Δεν είναι επομένως απλώς ένα λίγο τροποποιημένο αυτοκίνητο για να δείχνει καινούργιο, αλλά είναι εντελώς καινούργιο και σημαντικά αναβαθμισμένο μοντέλο, που καλύπτει άνετα ανάγκες για τις οποίες παλιότερα έπρεπε κανείς να επιλέξει ένα μεγαλύτερο μοντέλο της μάρκας.

Ξεκινώντας… ανάποδα, παρ’ όλο που μιλάμε για BMW, όπου υπάρχει πάντα μια προτεραιότητα σε μία σπορτίβ εικόνα στα οδικά χαρακτηριστικά, θα αναφερθούμε στην άνεση και την ποιότητα κύλισης, όπου είχαμε μια διαφορετική εικόνα από την καλή εντύπωση που μας είχε κάνει το αυτοκίνητο στην πρώτη μας επαφή μαζί του. Και θα επισημάνουμε ότι συχνά οι αγοραστές επιλέγουν -για αισθητικούς λόγους- τους έξτρα μεγαλύτερους τροχούς που προσφέρονται σε πολλά αυτοκίνητα και συνεπάγονται λάστιχα χαμηλότερου προφίλ, με αποτέλεσμα την λιγότερο καλή απομόνωση των επιβατών από τις ανωμαλίες του δρόμου.

Η αύξηση όλων των διαστάσεων είναι προφανές ότι έχει και την ανάλογη επίδραση στους χώρους, οι οποίοι πλέον καλύπτουν πολύ άνετα τις ανάγκες μιας οικογένειας, μεταφέροντας τέσσερις ενήλικους χωρίς συμβιβασμούς. Εξίσου αποτελεσματική είναι η κάλυψη των αναγκών της οικογένειας και για τις αποσκευές, με ένα πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών που έχει χωρητικότητα 540 λίτρων. Επίσης -σε αντίθεση με τις… συνήθειες της BMW- επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, εξασφαλίζοντας έτσι ένα συνολικά καλό βαθμό για το αυτοκίνητο στον τομέα της πρακτικότητας. Για την ποιότητα κατασκευής και υλικών δεν τίθεται θέμα, είναι πολύ υψηλού επιπέδου, όπως θα περίμενε κανείς από μια BMW αυτής της κατηγορίας τιμής, όπως επίσης καλή είναι και η γενική εργονομία, με μία σωστή θέση οδήγησης (στο αυτοκίνητο της δοκιμής η ρύθμιση του καθίσματος ήταν ηλεκτρική, εξασφαλίζοντας έτσι ότι κάθε οδηγός μπορεί να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει).

Οδική συμπεριφορά
Τιμόνι
Φρένα
Ελαστικός και εύστροφος κινητήρας
Ποιότητα
Εργονομία
«Οικογενειακοί» χώροι
Εξοπλισμός

Μέτρια άνεση με τα λάστιχα χαμηλού προφίλ
Αυξημένη κατανάλωση στην πόλη
Έλλειψη ρεζέρβας

Κυβισμός (κ.εκ.)1.499 (4×2)1.499 (4×2)1.499 (PH) (4×4)1.499 (PH) (4×4)1.995 (D) (4×4)1.995 (D) (MH) (4×4)1.995 (D) (MH) (4×4)1.998 (MH) (4×4)
Ισχύς (PS)136170245326150163211218
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)208205190205210210225233
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)9,28,36,85,68,98,67,47,1
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,36,30,70,74,94,84,86,5
Αριθμός θυρών55555555
Αριθμός θέσεων5 5555555
Τιμή σε ευρώ39.21040.16050.76053.40050.00051.45055.45046.650

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/bmw/x1/47128
Προσωπικό σχόλιο: Υψηλή τιμή για το μικρότερο μοντέλο της μάρκας.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/5178/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%B7-%CE%B5%CF%80%CE%BF%CF%87%CE%AE-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%89%CF%81%CE%B9%CE%BC%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1%CF%82