Honda – HRV III

Ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ελλάδα το HR-V στις παλαιότερες γενιές του, αντιπροσώπευε την ιδέα του μικρομεσαίου SUV, που στις μέρες μας είναι ιδιαίτερα δημοφιλής σε όλη την ευρωπαϊκή αγορά. Η νέα γενιά του μοντέλου (μήκος 4,34 μ.) βαδίζει πάνω στην ίδια φιλοσοφία, προσαρμοσμένη όμως και στη σύγχρονη πραγματικότητα που επιβάλλει τον εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης και το νέο HR-V προσφέρεται στην Ευρώπη αποκλειστικά σε υβριδική έκδοση. Το αυτοκίνητο κινείται από το υβριδικό σύστημα e:HEV της Honda, το οποίο συνδυάζει ένα ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.5 107 ίππων και δύο ηλεκτροκινητήρες (ένα για την κίνηση του αυτοκινήτου κι ένα που λειτουργεί ως γεννήτρια για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας), με τη μέγιστη συνδυασμένη ισχύ του να φτάνει τους 131 ίππους.

Το αυτοκίνητο ξεκινάει από στάση σε ηλεκτρική λειτουργία και μετά περνάει σε υβριδική, στην οποία ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος μέσω του ηλεκτροκινητήρα/γεννήτριας που τροφοδοτεί τον άλλο ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος κινεί τους τροχούς. Ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται για την κίνηση των τροχών περισσότερο κατά την οδήγηση σε υψηλότερες ταχύτητες και όταν απαιτείται μεγάλη ισχύς, οπότε κάνει και πιο αισθητή την παρουσία του, καθώς το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης -CVT- ανεβάζει αρκετά τις στροφές του, κάνοντας αισθητό τον ήχο του. Κάτι που δεν συμβαίνει βέβαια συχνά, αλλά μόνο όταν χρειάζεται αυξημένη ισχύς, με το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα της οδήγησης να γίνεται με πολύ χαμηλό θόρυβο από το σύστημα παροχής ισχύος. Σίγουρα το σύστημα δεν έχει το νεύρο των κινητήρων με τούρμπο, έχει όμως επαρκή δύναμη για να προσπερνάει χωρίς να αγχώνει και προσφέρει πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 10,6”), ενώ στην πόλη έχει καλή απόκριση και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο κάνει ιδιαίτερα εύκολη και ξεκούραστη την οδήγηση. Το μεγάλο του πλεονέκτημα όμως είναι η οικονομία, που είναι πραγματικά εντυπωσιακή, αφού μπορεί κανείς να κινηθεί σε αστικές συνθήκες με κατανάλωση ακόμα και κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ., ενώ και σε μία μετακίνηση εκτός πόλης η κατανάλωση μπορεί να είναι χαμηλή αν δεν κάνει ο οδηγός υπερβολές στο γκάζι.

Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο δεν πρόκειται να προβληματίσει ποτέ, χωρίς φυσικά να αποτελεί κίνητρο για σπορ οδήγηση, κάτι που ισχύει γενικότερα για όλα σχεδόν τα SUV. Σε κάθε περίπτωση είναι απολύτως προβλέψιμη και δεν αιφνιδιάζει ποτέ. Στην πίεση το αυτοκίνητο υποστρέφει προοδευτικά και γέρνει λίγο λόγω και της αυξημένης απόστασης από το έδαφος (18,8 εκ.) αλλά χωρίς υπερβολές και απρόβλεπτα, ενώ το τιμόνι είναι ικανοποιητικό για την κατηγορία και τα φρένα δεν προβληματίζουν. Εκεί που αντιλαμβάνεσαι ότι πρόκειται για SUV είναι στην άνεση της ανάρτησης, που είναι κάπως σφιχτή και στους ελληνικούς δρόμους, που δεν διακρίνονται για το… ομαλό τους οδόστρωμα, επιτρέπει στις ανωμαλίες να γίνονται αισθητές στους επιβάτες, χωρίς πάντως το αυτοκίνητο να γίνεται κουραστικό.

Εντυπωσιακή οικονομία
Πρακτικότητα εσωτερικού
Προσεγμένη κατασκευή
Πλούσιος εξοπλισμός
Ευκολία οδήγησης

Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
Μέτρια άνεση
Έλλειψη αντιολισθητικού υλικού στο κεντρικό ραφάκι
Έλλειψη ρεζέρβας

Κυβισμός (κ.εκ.)1.498 (H)
Ισχύς (PS)131
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)171
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)10,6
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)5,4
Αριθμός θυρών5
Αριθμός θέσεων5
Τιμή σε ευρώ36.700

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/honda/hr-v/45661
Προσωπικό σχόλιο: Στην Ευρώπη, οι “απλές” εκδόσεις κινητήρων που συνδυάζονται με τετρακίνηση δεν εισάγωνται.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/5013/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B2%CE%AC%CE%B8%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CE%BA%CF%83%CF%85%CE%B3%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82