Η ύπαρξη ενός μεγάλου SUV στη γκάμα της Mazda είναι απολύτως φυσιολογική και αναμενόμενη, με βάση την πορεία της ιαπωνικής εταιρείας τα τελευταία -αρκετά- χρόνια, που είχε ως στόχο την καθιέρωσή της ως ενός «καθαρόαιμου» premium κατασκευαστή. Αυτό σημαίνει, εκτός από μια συνολική αναβάθμιση της ποιότητας των προϊόντων της (που πράγματι ανταποκρίνονται πλήρως στον χαρακτηρισμό τους ως premium) και μία γκάμα που να επεκτείνεται προς τα επάνω, με αυτοκίνητα που να απευθύνονται και σε ένα πιο περιορισμένο κοινό. Το CX-60, που παρουσιάστηκε πρόσφατα, είναι μια τέτοια περίπτωση. Ένα ποιοτικό SUV με μήκος 4,745 μ. και μεταξόνιο 2.870 χιλιοστών, το οποίο ανταποκρίνεται και στις πιο σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις, συνδυάζοντας την τεχνολογία Skyactiv την οποία έχει εξελίξει η Mazda για τη μείωση των εκπομπών ρύπων από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, με τη σύγχρονη τάση εξηλεκτρισμού των αυτοκινήτων, χρησιμοποιώντας ένα φορτιζόμενο υβριδικό σύστημα.
Η κίνηση από το σύστημα παροχής ισχύος μεταδίδεται αρχικά στους πίσω τροχούς, ενώ το σύστημα τετρακίνησης μεταδίδει βαθμιαία ποσοστό της ροπής στους εμπρός τροχούς ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης. Επιπλέον το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης διαθέτει και επιλογή “off road” για καλύτερη προσαρμογή της μετάδοσης σε εκτός δρόμου μετακινήσεις. Στο δρόμο το CX-60 χαρακτηρίζεται καταρχάς από μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης, που τονίζει τον premium χαρακτήρα του, σε συνδυασμό και με την ακαμψία του αμαξώματος και την καλή ηχομόνωση. Αρκετά καλή είναι και η άνεση με τα δεδομένα των SUV, τα οποία φυσικά δεν μπορούν να φτάσουν εκείνα των καλών premium σεντάν, αφού αναπόφευκτα στα SUV οι αναρτήσεις είναι πιο σφιχτές. Συνολικά η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι αυτή που περιμένει κάνεις από ένα καλό SUV, δεν έχει δηλαδή σπορ χαρακτήρα, αλλά καθαρά «οικογενειακό», που χαρακτηρίζεται από καλό κράτημα, προοδευτική υποστροφή στα όρια της πρόσφυσης και έλλειψη απρόβλεπτων αντιδράσεων. Δεν σε προκαλεί να οδηγήσεις γρήγορα σε ένα δρόμο με συνεχείς στροφές, αλλά δεν σε αιφνιδιάζει ποτέ, σε προειδοποιεί όταν πλησιάζεις στα όρια τις πρόσφυσης, ενώ οι εξελιγμένες αναρτήσεις (διπλά ψαλίδια εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω) ελέγχουν καλά τις κινήσεις του αμαξώματος, με τις κλίσεις στις στροφές να μην είναι ανεπαίσθητες, αλλά και να μην επηρεάζουν την τροχιά του αυτοκινήτου, ούτε να εξελίσσονται σε φαινόμενα «πλεύσης». Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, ενώ το τιμόνι μας θύμισε λίγο την ιδιομορφία πολλών Mercedes, με τη μέτρια επαναφορά του και την όχι σπουδαία αίσθηση.
Η premium εικόνα του αυτοκινήτου γίνεται αμέσως αντιληπτή στο εσωτερικό, που είναι εξαιρετικά ποιοτικό, με πολύ καλά υλικά, πολύ προσεγμένο φινίρισμα και μία προσοχή στη λεπτομέρεια, που γίνεται αντιληπτή ακόμα και με τον τρόπο που κλείνουν οι πόρτες ή την αίσθηση που δίνουν τα διάφορα χειριστήρια. Η οριζόντια οθόνη ψηλά στο κέντρο του ταμπλό δίνει την απαραίτητη πινελιά “hi tech”. Η Mazda όμως δεν έπεσε στην παγίδα να χρησιμοποιήσει για τα πάντα διακόπτες αφής ή την επιφάνεια αφής στην οθόνη, που σε πολλά αυτοκίνητα κάνουν αρκετά πολύπλοκη την επιλογή κάποιων λειτουργιών, αλλά έχει διατηρήσει ένα περιστροφικό χειριστήριο στην κεντρική κονσόλα πίσω από τον επιλογέα του κιβωτίου, για τον έλεγχο των περισσότερων λειτουργιών. Η μόνη παρατήρηση που θα κάνουμε είναι ότι οι χώροι για μικροπράγματα, ιδιαίτερα οι ανοιχτοί, θα μπορούσαν να είναι καλύτεροι σ’ ένα τέτοιο αυτοκίνητο, καθώς οι θήκες στις πόρτες είναι μικρές και ακόμα και το μικρό ραφάκι στο ταμπλό χρησιμοποιείται για την ασύρματη φόρτιση κινητού όταν είναι διαθέσιμη. Από την άλλη πλευρά η εργονομία είναι πολύ καλή και η θέση οδήγησης θα βολέψει κάθε οδηγό. Οι χώροι για τους επιβάτες φιλοξενούν πολύ άνετα 4 άτομα, ενώ κι ένα 5ος στη μέση πίσω μεταφέρεται λιγότερο στριμωγμένος από ότι στα περισσότερα αυτοκίνητα, χάρη στο σχεδόν ανεπαίσθητο εξόγκωμα στο δάπεδο. Ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 477 λίτρα (570 συμπεριλαμβάνοντας και τον αποθηκευτικό χώρο κάτω από το δάπεδο), καλύπτει τις οικογενειακές ανάγκες, χωρίς να είναι και κορυφαίος.
Κυβισμός (κ.εκ.) | 3.283 (MH) (D) (4×2) | 3.283 (MH) (D) (4×4) | 2.488 (PH) (4×4) |
Ισχύς (PS) | 200 | 254 | 328 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 212 | 219 | 200 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 8,4 | 7,4 | 5,8 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ) | 4,9 | 5,3 | 1,5 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 51.885 | 53.557 | 58.087 |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/mazda/cx-60/46610
Προσωπικό σχόλιο: Η απόφαση της μάρκας πριν μερικών ετών να αποσυρθεί από την ελληνική αγορά για αρκετά χρόνια και να επανέλθει έχει κάνει το κοινό τρομερά δύσπιστο.
Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/5299/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%B9%CE%B1%CF%80%CF%89%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-premium-%CF%80%CE%BF%CE%B9%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1