Οι Κορεάτες έχουν σε εξέλιξη ένα μεγάλο πρόγραμμα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, που δεν αγνοεί όμως τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς και των καταναλωτών, οι οποίες είναι προφανές ότι δεν μπορούν να καλυφθούν ακόμα μαζικά από τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Έτσι, ενώ ήδη διαθέτουν στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικά μοντέλα, φροντίζουν να προσφέρουν και πιο ρεαλιστικές εξηλεκτρισμένες λύσεις με υβριδικά συστήματα (αλλά και συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης), που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες κάθε αγοραστή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το νέο Niro, το οποίο είναι βασισμένο στην πλατφόρμα «Κ» που δημιουργήθηκε για να υποστηρίξει και εξηλεκτρισμένες εκδόσεις, επιτρέποντας όμως διάφορες επιλογές τοποθέτησης της μπαταρίας, ανάλογα με το είδος του συστήματος παροχής ισχύος. Και το αυτοκίνητο προσφέρεται σε υβριδική, φορτιζόμενη υβριδική και ηλεκτρική έκδοση. Το μήκους 4,42 μ. μικρομεσαίο SUV είναι επανασχεδιασμένο «από λευκό χαρτί» και, όπως είχε ανακοινώσει η εταιρεία κατά την παρουσίασή του, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη «βιώσιμη κινητικότητα», λειτουργικά αλλά και κατασκευαστικά, αφού έχουν χρησιμοποιηθεί ανακυκλώσιμα υλικά στην κατασκευή στοιχείων όπως η ταπετσαρία οροφής ή βαφές χωρίς πετροχημικά προϊόντα για τα καλύμματα στις πόρτες.
Το υβριδικό σύστημα που κινεί το Niro περιλαμβάνει έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 με άμεσο ψεκασμό και 105 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα 43,5 ίππων (32 kW) που τροφοδοτείται από μια μπαταρία 1,32 kWh. Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς είναι 141 ίπποι και το σύστημα συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 ταχυτήτων. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το κιβώτιο δεν διαθέτει γρανάζια για όπισθεν και η κίνηση προς τα πίσω εξασφαλίζεται από τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την μείωση του βάρους κατά 2,3 κιλά, αλλά και μία επιπλέον μείωση της κατανάλωσης. Συνολικά το σύστημα δεν προσφέρει μεν το «νεύρο» των συμβατικών βενζινοκινητήρων με τούρμπο, είναι όμως παρ’ όλα αυτά απολύτως επαρκές για να ανταποκριθεί στις ανάγκες του αυτοκινήτου σε κάθε περίπτωση, χάρη στην ροπή του ηλεκτροκινητήρα. Η δύναμη είναι επαρκής για να κινηθεί το αυτοκίνητο με αξιοπρεπείς ρυθμούς και ασφάλεια στα προσπεράσματα και οι επιδόσεις απολύτως ικανοποιητικές για οικογενειακό αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 10,4” με τροχούς 16” και 10,8” με τροχούς 18”).
Όπως κάθε SUV, το Niro έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, όχι τόσο όσο στα «καθαρόαιμα» εκτός δρόμου, αλλά μεγαλύτερη από αυτή των συμβατικών αυτοκινήτων (16 εκ.) Οι αναρτήσεις είναι απολύτως σύγχρονες, με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Το συνολικό αποτέλεσμα είναι μια οδική συμπεριφορά που δεν προβληματίζει ποτέ τον οδηγό, χωρίς σπορ χαρακτηριστικά βεβαίως, με κάπως αυξημένες, αλλά όχι υπερβολικές κλίσεις στις στροφές, καλό κράτημα, προοδευτικές και απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις. Το τιμόνι είναι χωρίς σπουδαία αίσθηση, αλλά πάντως ικανοποιητικό για οικογενειακό αυτοκίνητο και τα φρένα αποτελεσματικά, έχοντας την κάπως «σπογγώδη» αίσθηση που συνήθως χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Συνολικά θα ικανοποιήσει απόλυτα το μέσο οικογενειάρχη οδηγό, καθώς προσφέρει επιπλέον αρκετά καλή ποιότητα κύλισης και ικανοποιητική άνεση για SUV.
Κυβισμός (κ.εκ.) ή kWh | 1.580 (H) | 1.580 (PH) | 64,8 (E) |
Ισχύς (PS) | 141 | 183 | 204 |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 165 | 168 | 167 |
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) | 10,4 | 9,6 | 7,8 |
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ ή kWh/100χλμ) | 3,4 | 1,3 | 15,9 |
Αριθμός θυρών | 5 | 5 | 5 |
Αριθμός θέσεων | 5 | 5 | 5 |
Τιμή σε ευρώ | 33.690 | 41.490 | 45.990 |
Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/kia/niro/46606 & https://www.euroncap.com/en/results/kia/niro/46607
Προσωπικό σχόλιο: Η μάρκα σε συνδυασμό με την αντιπροσωπεία, πιάνει τον παλμό της ελληνικής αγοράς.
Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/5102/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%C2%AB%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%AF%C2%BB-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%BF%CF%87%CE%AE%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CF%82