Nissan – X-Trail IV

Το μεσαίο SUV της Nissan, πλήρως προσαρμοσμένο ήδη από την προηγούμενη γενιά στη νέα φιλοσοφία των αυτοκινήτων «ελεύθερου χρόνου», που δεν είναι καθαρόαιμα εκτός δρόμου, αλλά πολιτισμένα υπερυψωμένα “crossover” τα οποία προσφέρονται και σε εκδόσεις με κίνηση μόνο στους δύο τροχούς, είναι πλέον διαθέσιμο και στην τέταρτη πλέον γενιά του. Βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-C της «συμμαχίας» Renault-Nissan-Mitsubishi έχει μήκος 4,68 μ., μεταξόνιο 2.705 χιλιοστών και προσφέρεται και σε 7θέσια έκδοση.

Η «βασική» έκδοση του X-Trail κινείται από ένα 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 με τούρμπο μεταβλητής συμπίεσης, ο οποίος αποδίδει 163 ίππους και συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, ο μικρός ηλεκτροκινήτηρας (μίζα-γεννήτρια) του οποίου ενισχύει στιγμιαία τον βενζινοκινητήρα όταν χρειάζεται επιτάχυνση στο πάτημα του γκαζιού. Το σύνολο παραγωγής και μετάδοσης ισχύος συμπληρώνεται από ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT), το οποίο προσφέρει και τη δυνατότητα επιλογής 8 σταθερών σχέσεων με χειριστήρια στο τιμόνι. Η συνολική απόδοση του συστήματος είναι απολύτως επαρκής για να κινήσει αρκετά σβέλτα το αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 9,6”), εξασφαλίζοντας και την ανάλογη ασφάλεια στα προσπεράσματα.

Το X-Trail αποτελεί, θα λέγαμε, τον ορισμό αυτό που αποκαλούμε «πολιτισμένο αυτοκίνητο». Χωρίς να έχει κάποιο σπορ χαρακτηριστικά στην συμπεριφορά του (που σε τελική ανάλυση δεν περιμένει και κανένας από ένα SUV!), είναι ένα ευχάριστο και ξεκούραστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης (κάτι στο οποίο προφανώς βοηθάει και το σύστημα πολλαπλών συνδέσμων που έχει η πίσω ανάρτηση) και πολύ καλή ηχομόνωση. Η συμπεριφορά του είναι απολύτως προβλέψιμη, έχει καλό κράτημα και είναι λογικά και προοδευτικά υποστροφικό στην πίεση, γέρνει λίγο στις στροφές, χωρίς υπερβολές όμως και δεν αιφνιδιάζει ούτε προβληματίζει τον οδηγό σε περίπτωση που το πιέσει. Το τιμόνι δεν είναι αργό (2,5 στροφές από τέρμα σε τέρμα) κι έχει ικανοποιητική αίσθηση, προσαρμοσμένο θα λέγαμε περισσότερο σε ασφάλτινη παρά σε εκτός δρόμου οδήγηση, παρ’ όλο που το αυτοκίνητο έχει και τετρακίνητη έκδοση (κάτι που το θυμίζει μια πολύ ελαφρά ασάφεια του τιμονιού γύρω από τη θέση της ευθείας). Τα φρένα είναι επαρκή, αλλά με κάπως «σπογγώδη» αίσθηση, φαινόμενο εξαιρετικά συνηθισμένο στα υβριδικά αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Απολύτως ικανοποιητική για SUV είναι, τέλος, και η άνεση που προσφέρει.

Χώροι
Ποιότητα κύλισης
Ευκολία οδήγησης
Ποιότητα-ηχομόνωση
Πολύ καλό κιβώτιο CVT
Ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα
Ύπαρξη και 7θέσιας έκδοσης
Πλούσιος εξοπλισμός

Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης καθίσματος
Κατανάλωση στην πόλη
Έλλειψη ρεζέρβας

Κυβισμός (κ.εκ.)1.497 (MH) (4×2)1.497 (H) (4×2)1.497 (H) (4×4)
Ισχύς (PS)163204213
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)200170180
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)9,68,07,0
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)7,15,86,3
Αριθμός θυρών555
Αριθμός θέσεων5/75/75/7
Τιμή σε ευρώ38.59044.99050.590

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/nissan/x+trail/47772
Προσωπικό σχόλιο: Προσαρμοσμένο στην μεταβατική εποχή που διανύουμε.

Πηγή: https://auto-internet.gr/?auto7/5125/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%82/%CE%BF-%CE%BF%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%C2%AB%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%8D%C2%BB-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%AE%CF%84%CE%BF%CF%85