Volkswagen – ID.5

Ο ηλεκτρικός εμπλουτισμός της γκάμας της Volkswagen προχωρά με σταθερό ρυθμό, αποκαλύπτοντας με ταχείς ρυθμούς νέα μοντέλα. Το πιο πρόσφατο ID.7 μπορεί να κρατά πλέον τα σκήπτρα της ηλεκτρικής ναυαρχίδας, αλλά αυτό δεν σημαίνει πώς η κορυφαία έκδοση του ID.5, έχει κάτι να ζηλέψει. Ακολουθώντας διαφορετική προσέγγιση και νοοτροπία, το ID.5 GTX αποτελεί την crossover επιλογή που υιοθετεί την πιο νεανική και εντυπωσιακή σχεδίαση για να φτιάξει ένα μείγμα γευστικού design και «πιπεράτων» επιδόσεων.

Έχοντας ήδη το ID.4, το ID.5 με το ίδιο λογότυπο, δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί πως βρίσκεται σε «αγεωγράφητα νερά» για εμάς. Κι αυτό αφορά τόσο την αίσθηση του στο δρόμο, όσο και την παρουσία του, αφού είναι δεδομένο πως το 5, γεννήθηκε μέσα από το 4. Έχοντας το δεύτερο σαν βάση, οι σχεδιαστές της Volkswagen ανασχεδίασαν την σιλουέτα ώστε να καταλήξουν στην κουπέ εκδοχή. Αυτό σημαίνει πως από κάτω κρύβεται για ακόμη μία φορά, όπως με όλα τα ηλεκτρικά του Ομίλου, η αρθρωτή πλατφόρμα ΜΕΒ που συνοδεύεται και από τα ίδια μηχανικά μέρη.

Εντός πόλης, οι άνετες μετακινήσεις είναι δεδομένες χάρη σε ένα κοκτέιλ αθόρυβης λειτουργίας και εξαιρετικής ηχομόνωσης. Η ποιότητα κύλισης είναι σε πολύ καλό επίπεδο παρά την ελαφρώς σφιχτότερη ρύθμιση στην ανάρτηση και το χαμηλό προφίλ των ελαστικών, με μοναδική διαφορά πως «διαβάζει» λίγο περισσότερο τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Ποτέ όμως σε βαθμό που να ενοχλήσει. Μάλιστα το ID.5 αποδείχθηκε ελάχιστα πιο άνετο από το ID.4, καθώς δεν εξοπλιζόταν με τους προαιρετικούς τροχούς των 21 ιντσών, αλλά με τους «βασικούς» 20άρηδες. Στον επαρχιακό το GTX μπορεί να κινηθεί με ταχύ ρυθμό, χωρίς δραματικές επιπτώσεις στο εσωτερικό της καμπίνας, καθώς «πέφτει θύμα» της εξαιρετικής ποιότητας κύλισης. Βασική προϋπόθεση για μία σβέλτη και ευχάριστη βόλτα είναι ο οδηγός να μην ξεχνά το βάρος του συνόλου, καθώς τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν αρκετά εύκολα και το έργο των φρένων είναι δύσκολο. Από εκεί και πέρα, η τετρακίνηση λύνει το οποιοδήποτε πρόβλημα πρόσφυσης στην έξοδο των στροφών.

Σχεδίαση
Χώροι
Τεχνολογίες
Ποιότητα
Επιδόσεις
Κατανάλωση
Σύστημα ανάκτησης

Βάρος
Παρεμβατικότητα ESC

Κυβισμός (κ.εκ.) ή kWh82 (E) (4×2)82 (E) (4×4)
Ισχύς (PS)204299
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)160180
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)8,46,3
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ ή kWh/100χλμ)16,917,9
Αριθμός θυρών55
Αριθμός θέσεων55
Τιμή σε ευρώ52.20063.200

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/vw/id.5/45239
Προσωπικό σχόλιο: Η τετρακίνηση του δίνει απλά πρόσθετη ασφάλεια και όχι εκτός δρόμου χαρακτήρα.

Πηγή: https://www.gocar.gr/test-drives/test/45428,Dokimh_Volkswagen_ID5_GTX.html