Toyota – Hilux VIII

Από το 1968 όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, το Toyota Hilux αποτελεί τον αναμφισβήτητο πρωταγωνιστή της κατηγορίας σε παγκόσμια κλίμακα και φυσικά έναν «μεγάλο παίκτη» στην ελληνική αγορά ελαφρών επαγγελματικών όπου κυριαρχεί κατά τη διάρκεια της τελευταίας 15ετίας τουλάχιστον. Το νέο Toyota Hilux ξεκίνησε την εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά με τιμές από 23.185 ευρώ (δείτε τις εκδόσεις και τις τιμές στο τέλος του άρθρου). Η γκάμα του ιαπωνικού pick-up αποτελείται από τις εκδόσεις SINGLE CAB, 4-θέσια EXTRA CAB και 5-θέσια DOUBLE CAB, με τις δύο πρώτες να συνδυάζονται είτε με κίνηση στους πίσω τροχούς είτε με τετρακίνηση και την DOUBLE CAB να είναι αποκλειστικά 4×4. Το σύστημα τετρακίνησης είναι κατ’ επιλογήν, με μακρύ και κοντό κεντρικό διαφορικό, ενώ τα πίσω διαφορικό είναι περιορισμένης ολίσθησης.

Το νέο Hilux κινείται με κινητήρα diesel 2.4 D-4D που αποδίδει ισχύ 150 ίππων στις 3.400 rpm και ροπή 400 Nm στις 1.600-2.000 rpm. Στα μοντέλα με μετάδοση σε δύο τροχούς συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις συνδυάζονται είτε με το μηχανικό 6άρι ή με ένα νέο αυτόματο 6-τάχυτο Super ECT. Η ικανότητα ρυμούλκησης του νέου Hilux έχει αυξηθεί στους 3,5 τόνους, ενώ το μέγιστο πλάτος χώρου φόρτωσης έχει αυξηθεί από 1.544 σε 1.645 mm. Η γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού για την καρότσα περιλαμβάνει hard top, αλουμινένιο ρολό που κλειδώνει και σκληρά καλύμματα με ή χωρίς μπάρες. Ο κινητήρας διαθέτει την ειδική επιλογή «Drive Mode» χάρη στην οποία, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των επιλογών «ECO» ή «POWER», ανάλογα με τις ανάγκες της διαδρομής. Πάντως για πρώτη φορά η μάρκα αφενός έχει περιορίσει τόσο πολύ τις επιλογές στους κινητήρες, αφετέρου δεν «κυνηγά» τον ανταγωνισμό που έχει ανεβάσει το επίπεδο της ιπποδύναμης ακόμα και πάνω από τους 180 ίππους.

Στην πράξη, οι Ιάπωνες βελτίωσαν την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην άσφαλτο, χωρίς όμως αυτό να λειτουργήσει εις βάρος του σκληροτράχηλου χαρακτήρα, που πρέπει να έχει ένα pick up. Aυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη νέα πλατφόρμα (με 20% περισσότερη ακαμψία) και στα «δανεικά» στοιχεία από το Land Cruiser. Η διάταξη των αναρτήσεων παραμένει ίδια (διπλά ψαλίδια εμπρός, άκαμπτος άξονας πίσω με φύλλα σούστας), με την εταιρεία να ανακοινώνει ότι η διαδρομή των αναρτήσεων έχει αυξηθεί κατά 20%. Στο εσωτερικό συναντάμε νέο πίνακα οργάνων με αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο και έγχρωμη οθόνη πολλαπλών πληροφοριών 4.2” TFT. Στην κεντρική κονσόλα κυρίαρχο στοιχείο είναι η οθόνη αφής 7” του συστήματος πολυμέσων που θυμίζει tablet. Το νέο Hilux εφοδιάζεται και με διακόπτη Drive Mode με ρυθμίσεις ECO και POWER. Τέλος, το Toyota Safety Sense συνδυάζει μία κάμερα και ένα ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος για βέλτιστη ανίχνευση και διαθέτει σύστημα Pre-Collision System (PCS) με λειτουργίες Pedestrian Detection, Lane Departure Alert (LDA) και Road Sign Assist (RSA).

Κυβισμός (κ.εκ.)2.393 (D) (4×2)2.393 (D) (4×4)2.393 (D) (4×2)2.393 (D) (4×4)2.393 (D) (4×4)
Ισχύς (PS)150150150150150
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)175170175170170
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)13,213,213,213,213,2
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)6,56,66,66,76,8
Αριθμός θυρών22224
Αριθμός θέσεων22445
Τιμή σε ευρώ23.18527.78525.24529.59532.032
Τιμή σε δραχμές7.900.2889.467.7388.602.233 10.084.49610.914.904

Euro NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/toyota/hilux/25046 & https://www.euroncap.com/en/results/toyota/hilux/25045
Προσωπικό σχόλιο: Αειθαλές αμάξι.

Πηγή: https://www.gocar.gr/news/new-models/18317,Neo_Toyota_Hilux_apo_23185_eyrw.html & https://www.youtruck.gr/fakelos-diplokabina-pick-ups-toyota-hilux/