Audi – A4 Allroad I

Το νέο τετρακίνητο Audi A4 Allroad, ακολουθώντας τα χνάρια του μεγαλύτερου μοντέλου Audi A6 Allroad, προσφέρει στον ιδιοκτήτη του άνετες, ασφαλείς αλλά και γρήγορες μετακινήσεις τόσο σε διαδρομές στην άσφαλτο, όσο και σε διαδρομές πέρα από αυτή! Είναι διαφορετικό και το δείχνει. Το Α4 Allroad βασίζεται λοιπόν στο A4 Avant, όμως υπάρχουν αρκετές αλλαγές και προσθήκες στο αμάξωμα, που διαχωρίζουν την έκδοση αυτή από το απλό μοντέλο. Οι προφυλακτήρες λοιπόν είναι διαφοροποιημένοι, με τον εμπρός να ενσωματώνει μια προστατευτική ποδιά στο χρώμα του αλουμινίου, η οποία ξεκινά από εκεί που τελειώνει η χρωμιωμένη τραπεζοειδής μάσκα. Στον πίσω συναντούμε επίσης μια προστατευτική ποδιά, η οποία εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αμαξώματος, φιλοξενώντας παράλληλα δύο εξατμίσεις στα άκρα του. Στο πλάι του αυτοκινήτου, τέλος, εντύπωση προκαλούν οι τονισμένοι θόλοι των τροχών και τα μαρσπιέ, που, σε συνδυασμό και με τα εμπρός φωτιστικά με μαύρο φόντο, τονίζουν τη δυναμικότητα του οχήματος. “Φορτωμένο” με τεχνολογία, το εσωτερικό του A4 Allroad διακρίνεται για την ποιότητα των υλικών και τη στιβαρή συναρμογή τους Το A4 Allroad δανείζεται αυτούσιο το εσωτερικό του από το A4 Avant, προσφέροντας υψηλή ποιότητα κατασκευής και έντονη πολυτέλεια, ειδικά στην υπερ-πλήρη εξοπλιστικά έκδοση της δοκιμής μας.

O χώρος αποσκευών ανέρχεται σε 490 λίτρα. Στο εσωτερικό του Audi A4 οι χώροι είναι αρκετοί για 4 ενήλικες και με κάποιες παραχωρήσεις και για 5, αφού το υψηλό τούνελ της μετάδοσης και το σχετικά μέτριο εσωτερικό πλάτος πίσω δυσχεραίνουν κάπως τη μεταφορά μεσαίου επιβάτη. Στο A4 Allroad συναντούμε το νεότερο 2λιτρο TFSI κινητήρα άμεσου ψεκασμού της Audi, με ονομαστική απόδοση 211 ίππων. Το μοτέρ αυτό ενσωματώνει το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής της Audi (Audi Valveshift System), με αποτέλεσμα να προσφέρει βελτιωμένη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Το Audi A4 Allroad βασίζεται στο πάτωμα και στις αναρτήσεις του Α4, όμως οι τεχνικοί της Audi προχώρησαν σε κάποιες αλλαγές, ώστε να τονίσουν τον Crossover χαρακτήρα αυτής της έκδοσης. Έτσι λοιπόν έχει αυξηθεί η απόσταση από το έδαφος κατά 37 χλστ. σε σχέση με το A4 Avant, φτάνοντας στα 180 χλστ., ενώ πιο πλατύ είναι το πίσω μετατρόχιο (1.574 χλστ.). Παράλληλα, το ESP δίνει μέσω διακόπτη την επιλογή «Off road» στον οδηγό, η οποία προσαρμόζει τη λειτουργία του για κίνηση στο χώμα. Οδηγικά, το A4 Allroad quattro στην άσφαλτο εμφανίζεται ουδέτερο και ασφαλές, προσφέροντας παράλληλα κορυφαία ποιότητα κύλισης και άνεση. Στο χώμα, το A4 Allroad κινείται με ευκολία κυρίως σε «πατημένες» διαδρομές, με τα αμορτισέρ να εμφανίζουν πολύ καλή απόσβεση των ανωμαλιών. Σε πιο «απαιτητικά» κομμάτια, η απόσταση από το έδαφος και τα ασφάλτινα ελαστικά είναι οι παράγοντες που ορίζουν το έως πού θα κινηθεί το αυτοκίνητο. Από την άλλη, το προαιρετικό σύστημα Drive Select (επεμβαίνει σε αμεσότητα συστήματος διεύθυνσης, απόσβεση αμορτισέρ και λειτουργία κιβωτίου S Tronic, δίνοντας τρεις επιλογές: Comfort, Auto, Dynamic) είναι αυτό που θα δώσει μια λίγο πιο σπορτίφ χροιά στη συμπεριφορά και στην αίσθηση του αυτοκινήτου (επιλογή Dynamic) ή θα τονίσει ακόμη περισσότερο την άνεση (επιλογή Comfort).

Το A4 Allroad διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση quattro, όπου υπό κανονικές συνθήκες το σύστημα μοιράζει τη ροπή μέσω κεντρικού διαφορικού Torsen σε ποσοστό 40/60 (εμπρός/πίσω). Όταν χρειαστεί, μπορεί να μεταφερθεί περαιτέρω ροπή σε έναν από τους δύο άξονες, ενώ για ακόμη πιο «απαιτητικές» καταστάσεις υπάρχει και ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης EDL

Κυβισμός (κ.εκ.)1.9841.968 (D)1.968 (D)2.967 (D)
Ισχύς (PS)211143170240
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)230200213237
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα)6,910,38,96,6
Μέση κατανάλωση (λιτ./100χλμ)7,96,26,27,2
Αριθμός θυρών5555
Αριθμός θέσεων5 555
Τιμή σε ευρώ47.150
Τιμή σε δραχμές16.066.362

Euro NCAP:
Προσωπικό σχόλιο: ΟΙ εκδόσεις αυτές δεν είχαν μεγάλη πέραση στην Ελλάδα κυρίως λόγω τιμής.

Πηγή: http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/92161.asp